لیست طلایی: پر درآمدترین مشاغل فریلنسری


این روزها، علاقه به فریلنسری در صنعت‌های مختلف بیشتر شده است؛ از آنجایی که خیلی وقت‌ها شرکت‌ها به استخدام یک فرد برای یک پروژه کوتاه‌مدت، نیازی ندارند، حتی مدیران هم نسبت به کار با این افراد، علاقه نشان می‌دهند.

بیایید ابتدا برای آن عده از افرادی که معنی کلمه فریلنسر را نمی‌دانند، یک توضیح کوتاه بدهیم؛ فریلنسر یا آزادکار به شخصی گفته می‌شود که در یک زمینه تخصصی فعالیت کرده، با شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای مختلف بابت انجام یک پروژه خاص، قرارداد بسته و حق‌الزحمه خود را دریافت می‌کند.

در واقع شما به‌صورت رسمی کارمند یک شرکت خاص نبوده و برای خودتان کار می‌کنید؛ طبیعتاً این سبک زندگی کاری، منافع و معایب خاص خود را دارد.

در این مطلب می‌خواهیم فهرستی از پردرآمدترین شغل‌های فریلنسری به شما معرفی کنیم تا با توجه به مهارت‌های خود، بهتر تصمیم بگیرید.

مترجمی

این روزها صنعت ترجمه به یکی از پررونق‌ترین‌ها تبدیل شده است و مترجمان می‌توانند از آن درآمد خوبی کسب کنند.

هر چه سابقه کاری بیشتری داشته و در ترجمه تخصصی متن ماهرتر باشید، شانس شما برای گرفتن سفارش‌های ترجمه بیشتر خواهد بود.

از نکات مثبت شغل مترجمی این است که نیازی به امکانات خاص و تجهیزات نداشته و به‌صورت دورکاری و در منزل، می‌توانید با شرکت‌های مختلف کار کنید.

برای مثال کافی است در سایت ترجمه تخصصی ترنسیس به‌عنوان مترجم ثبت‌نام کنید و سفارش ترجمه دریافت کنید.

هر چه زمینه فعالیت شما تخصصی‌تر باشد و سرویس‌های دشوارتری را پوشش دهید، درآمد شما هم بیشتر خواهد شد؛ برای مثال درآمد یک مترجم فیلم، از یک مترجم متن عمومی خیلی بیشتر است.

ویراستاری

از دیگر شغل‌هایی که این روزها متقاضی زیادی دارد، ویراستاری است. تمام متن‌هایی که در قالب‌های مختلف نوشته شده و منتشر می‌شود، درنهایت به ویرایش نیاز دارند.

این موضوع درباره متون حساسی مثل کتاب، مجلات و روزنامه‌ها، مقالات علمی و … اهمیت بیشتری دارد.

قطعاً اگر بتوانید متون انگلیسی را هم ویرایش کنید، شانس خود برای درآمد بیشتر را افزایش داده‌اید؛ اما ویراستارهای فارسی هم با پیدا کردن ناشرین و یا شرکت‌هایی که کار تولید محتوا انجام می‌دهند، می‌توانند درآمد خوبی داشته باشند.

طراح گرافیک

اهمیت جلوه بصری روزبه‌روز رو به افزایش است و حتی کسب‌وکارهای کوچک هم به حساسیت آن پی برده‌اند.

برای اینکه یک شرکت بتواند همچنان مشتری جذاب کند، باید در این دنیای رنگارنگ، حرفی برای گفتن داشته باشد! پس یک طراح گرافیک در هر زمانی، مشتری‌های خاص خود را خواهد داشت.

یک طراح گرافیک می‌تواند پروژه‌های فریلنسری مختلفی دریافت کند؛ از طراحی لوگو گرفته تا طراحی پوستر تبلیغاتی و یا قالب پست مناسب برای شبکه اجتماعی.

داشتن یک رزومه خوب و سوابق کاری زیاد، به شما در دریافت پروژه‌های بیشتر، کمک می‌کند.

برنامه‌نویسی

کمتر کسب‌وکاری را می‌توانید سراغ داشته باشید که سراغ داشتن یک سایت و فعالیت در فضای آنلاین نرفته باشد؛ در نتیجه بازار خوبی در اختیار برنامه‌نویس‌های فریلنسر است.

کافی است کمی جستجو کنید و آگهی‌های مختلف را بررسی کنید؛ با برنامه نویسی می‌توانید درآمد خوبی داشته باشید.

کار یک برنامه نویس می‌تواند توسعه سایت یا اپلیکیشن و برنامه باشد و در قراردادی که تنظیم می‌کنید، باید تمام مواردی که کارفرما از شما انتظار دارد، ذکر شود.

ازآنجایی‌که یک برنامه‌نویس مرز خاصی برای فعالیت‌های خود ندارد، به‌سادگی می‌توانید به‌صورت همزمان چندین پروژه را مدیریت کرده و نیازهای فنی هر یک را بهبود دهید.

ویدیو گرافی و فیلم‌برداری

نادیده گرفتن ویدیو و علاقه روزافزون مخاطبان آنلاین به آن نشدنی و حتی اشتباه است. تقریباً در تمام شبکه‌های اجتماعی، کارها به دنبال دیدن ویدیو بوده و دیگر کمتر وقت خود را برای خواندن و مطالعه پست‌های متنی و حتی اسلاید می‌گذارند.

تأثیر ویدیو در رشد کسب‌وکارها باعث شده همه به سمت این سبک تولید محتوا قدم بردارند و عده‌ای هم دوست دارند نتیجه کارشان، حرفه‌ای باشد؛ برای همین سراغ فیلم‌بردارها و ادیتورهای حرفه‌ای می‌روند.

برای این شغل، شما برای پیشرفت سریع‌تر، بهتر است که تجهیزات لازم را از قبل تهیه کرده باشید و دانش لازم برای تدوین، ویرایش و سناریونویسی را کسب کنید.

سخن پایانی

امیدوارم این مطلب به شما کمک کرده باشد؛ تقریباً باید متوجه شده باشید که در هر زمینه‌ای می‌توان وارد دنیای فریلنسری شد!

شما چه شغل‌هایی را پیشنهاد می‌کنید؟ حتماً در بخش‌ کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

/ پایان رپورتاژ آگهی