ماجرای آن 12 میلیون دلار میم سکه در شبکه سولانا چه بود؟


به گفته منابع موثق، 12 سکه میم که در ماه گذشته در شبکه سولانا راه اندازی شده بود، پس از جذب سرمایه های هنگفت تقریبا ناپدید شده اند.

به گزارش Valx و به نقل از Cointelegraph; به گفته منبع تحقیقاتی مستقل بلاک چین ZachXBT، در 30 روز گذشته حداقل 12 پروژه memecoin که بر روی بلاک چین Solana راه اندازی شده بودند، پس از پیش فروش اولیه به طور کامل رها شده اند. ارزش سرمایه جذب شده توسط آنها در مجموع به بیش از 26.7 میلیون دلار می رسد.

حساب ZachXBT این 12 پروژه را در یک پست توییتر در 21 آوریل لیست کرد. از این تعداد، 11 میم کوین به طور قابل توجهی کاهش قیمت داشته اند و به نظر می رسد که یکی از آنها در واقع هیچ توکنی منتشر نکرده است. به طور کلی روش پیش فروش یکی از بحث برانگیزترین و پرخطرترین روش های جذب سرمایه کریپتو محسوب می شود. پست ZachXBT به وضوح به کاربران توصیه می کند که در پروژه های آینده موسسان یا شرکت هایی که از این میم کوین ها حمایت می کنند سرمایه گذاری نکنند. در تصویر زیر این 12 پروژه را مشاهده می کنید.

بدترین این میم سکه I Like This Coin با نماد LIKE است. بنیانگذار این پروژه با نام مستعار Pokeee.eth موفق به جمع آوری مبلغ خیره کننده 52220 سولانا شد. رقم قیمت سولانا در زمان نگارش این مقاله حدود 7.7 میلیون دلار است. این توکن را در 17 مارس (27 مارس 1402) با ارزش بازار 577 میلیون دلار عرضه کرد. با این حال، قیمت LIKE تنها در هشت ساعت پس از عرضه، بیش از 90 درصد کاهش یافت. این کاهش اکنون به نزدیک 100 درصد رسیده است. اکانت این X meme coin از 31 مارس (12 آوریل 1403) هیچ پست جدیدی ایجاد نکرده است و خود Pokeee.eth از آن زمان تاکنون حتی به این پروژه اشاره نکرده است.

همانطور که در جدول بالا می بینید، پروژه Jared_eth با پیش فروش اولیه به ارزش 4567 Solana (حدود 812000 دلار با قیمت فعلی SOL) اساساً شروع نشده است.

دومین پیش فروش بزرگ در این لیست نیز به پروژه MOONKE تعلق دارد. خالق این میم سکه، با نام مستعار RockyXBT، آن را در 20 مارس (1 آوریل 1403) با ارزش بازار بیش از 500 میلیون دلار عرضه کرد. در ساعات و روزهای آینده، MOONKE همان مسیر LIKE را طی می کند.

کوین تلگراف گفت که برای شفاف سازی با حساب های Pokeee.eth و RockyXBT تماس گرفته است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.

باید گفت تبی که پیرامون سکه های میم به ویژه پروژه های راه اندازی شده در سولانا در هفته های اخیر فروکش کرده است. به عنوان مثال، قیمت یکی از محبوب ترین ها، Dogwifhat (WIF) از ابتدای آوریل (13 آوریل 1403) بیش از 40 درصد کاهش داشته است. خبر جنجالی سوزاندن تمام توکن های اختصاص داده شده برای پیش فروش 535000 سکه میم Solana SLERF نیز در ماه مارس باعث نگرانی شد. توسعه دهنده SLERF ادعا می کند که این یک تصادف بوده است. با این حال، طرفداران SLERF به خوبی از او حمایت کردند و توانستند ارزش بازار او را به 750 میلیون دلار برسانند.

این رویدادها بسیاری از کارشناسان را بر آن داشت تا دوره فعلی را با سال 2017 مقایسه کنند. در آن زمان، صدها پروژه رمزنگاری در بلاک چین اتریوم توانستند میلیون ها دلار از طریق برنامه های ICO خود جمع آوری کنند. اما در نهایت اکثر آنها نتوانستند به زندگی خود ادامه دهند.

نظر شما در مورد آینده سکه های میم سولانا چیست؟ آیا تا به حال از سرمایه گذاری روی آنها رنج برده اید؟ آیا هر memecoin جدید قابل اعتماد است؟