مزایای لیزر موهای زائد نسبت به دیگر روش ها



بسیاری از مردم مایلند موهای زائد خود را برای همیشه از بین ببرند. آنها از اصلاح، اپیلاسیون یا موچین احساس نارضایتی می کنند و دائماً به دنبال روشی طولانی تر می گردند. لیزر موهای زائد یکی از رایج ترین و موثرترین روش ها برای از بین بردن موهای زائد است.

در طول درمان، اشعه لیزر رنگدانه موجود در فولیکول مو را هدف قرار می دهد و آن را از بین می برد. از بین بردن بیشتر موهای زائد معمولا بین 6 تا 10 جلسه طول می کشد. این بستگی به نوع و رنگ پوست شما، رنگ و ضخامت مو، وضعیت هورمونی، مصرف دارو، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و نژاد شما دارد.

فواید لیزر موهای زائد را می دانید ؟

لیزر موهای زائد به عنوان روشی جدید برای درمان موهای زائد بدن به طور فزاینده ای محبوب می شود. از آن جایی که افراد بیشتری به اهمیت بهترین ظاهر خود پی می برند، همه به دنبال راه هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند. این روش ایمن، کارآمد است و می تواند نتایج طولانی مدتی را ارائه دهد.

  • اثربخشی لیزر موهای زائد یکی از مزایای کلیدی آن است. لیزر موهای زائد به طور مستقیم فولیکول مو را هدف قرار می دهد، آن را می کشد و از رشد بیشتر جلوگیری می کند، برخلاف روش های معمولی رفع موهای زائد مانند اصلاح، اپیلاسیون و موچین.

  • دقت یکی دیگر از مزایای لیزر موهای زائد است. پوست اطراف آسیبی نمی بیند زیرا انرژی لیزر یا IPL به درستی فولیکول مو را هدف قرار می دهد. این بدان معنی است که هنگام استفاده از لیزر موهای زائد در مکان‌های ظریف و ظریف مانند لب بالایی یا خط بیکینی، هیچ ناراحتی یا رنجی وجود نخواهد داشت.

  • علاوه بر این، لیزر موهای زائد غیر تهاجمی و نسبتاً سریع است. پس از انجام این پروسه نیازی به زمان بهبودی نیست و جلسات معمولا بین 15 تا 30 دقیقه طول می کشد.

  • تمام رنگ های پوست و رنگ مو می توانند از لیزر موهای زائد بهره مند شوند.

مقایسه لیزر موهای زاید با سایر روش ‎ها

لیزرها با ساطع یک طول موج نور که به طور خاص بر روی ناحیه مورد نظر متمرکز است، کار می کنند و در نتیجه نفوذ بهینه را به همراه دارند. نور ساطع شده توسط رنگدانه مو جذب می شود و روی ساقه مو زوم می کند و از تماس با پوست اطراف جلوگیری می کند.

افرادی که موهایشان به طور معمول سریعتر رشد می کنند ممکن است برای گرفتن بهترین نتیجه به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند. درمان‌ های بعدی معمولاً هر 4 تا 6 هفته برنامه‌ ریزی می‌ شوند، که زمان کافی برای بهبود و ترمیم پوست و ریزش طبیعی ساقه‌ های موی مرده است.

روش های دیگر از بین موهای زائد عبارتند از :

1. الکترولیز یا لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد نوعی از بین بردن موهای زائد نیمه دائمی است که از لیزر قوی برای از بین بردن فولیکول های مو در ریشه استفاده می کند. با گذشت زمان، این روش رشد مو را به همان سرعتی که قبلا انجام می داد متوقف می کند.

3 نوع (روش) الکترولیز مورد استفاده وجود دارد:

• گالوانیکی که با استفاده از یک واکنش شیمیایی موها را از بین می برد.

• ترمولیز (موج کوتاه) که با استفاده از گرما موها را از بین می برد.

• ترکیبی از گالوانیکی و ترمولیز

الکترولیز روی انواع پوست و مو و در بیشتر نواحی بدن کار می‌ کند، بنابراین به احتمال زیاد برای شما مفید خواهد بود. اینکه چقدر خوب کار می کند به مهارت الکترولوژیست نیز بستگی دارد البته الکترولیز نیاز به دقت و استفاده از شدت و مدت زمان مناسب جریان دارد.

2. اپیلاسیون یا لیزر موهای زائد

در مقایسه با روش لیزر، اپیلاسیون یک فرآیند نسبتا ساده است. این شامل سه ابزار موم داغ، یک اپلیکاتور و یک نوار پارچه می شود. یک تکنسین آموزش دیده با استفاده از موم داغ بر روی پوست شما، به دنبال جهت موهای شما شروع می کند. سپس یک نوار پارچه ای را روی آن قرار می دهد و آن را در کل ناحیه موم صاف می کند. پس از چند ثانیه خشک شدن، پارچه را در جهت مخالف رشد موهای شما می کشد.

این روند تا زمانی که تمام موهای قابل مشاهده از بین بروند تکرار می شود. جلسه با استفاده از کرم تسکین دهنده به پایان می رسد. این به نرم شدن پوست و به حداقل رساندن سوزش کمک می کند.

بر خلاف لیزر موهای زائد، اپیلاسیون موهای زائد را از بین می برد و در عین حال فولیکول را دست نخورده نگه می دارد. به همین دلیل رشد مجدد مو اجتناب ناپذیر است، معمولا بین 2 تا 6 طول می کشد بستگی به فرد دارد.

3. شیو کردن یا لیزر موهای زائد

هنگامی که شیو می کنید، به سادگی موهای سطح پوست را از بین می برید. پس مطمئناً زمان زیادی از بازگشت آن نمی گذرد با لیزر موهای زائد کل فولیکول مو از بین می رود و از رشد مجدد آن جلوگیری می کند.

تراشیدن یک درد است، به خصوص اگر می خواهید موها را در جاهایی که دسترسی به آن دشوار است مانند پشت خود حذف کنید! لیزر موهای زائد را می توان روی پاها، زیر بغل، پشت و سینه، صورت و خط بیکینی به راحتی انجام داد.

اگر موهای قهوه ای یا مشکی دارید، حتی کوتاه ترین موها نیز کاملاً قابل مشاهده هستند. اگر بدن خود را با تیغ بتراشید، به زودی ته ریش ناخوشایندی خواهید داشت و آن موهای تراشیده شده صاف همیشه هنگام رشد مجدد تیره تر و ضخیم تر به نظر می رسند. وقتی کل موها را با لیزر بردارید، موها دوباره رشد نمی‌ کنند و ضخیم‌ تر به نظر می‌ رسند، در واقع دوباره رشد می‌ کنند و نازک‌تر به نظر می‌ رسند.

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

پس از انجام لیزر موهای زائد، مهم است که چند مرحله مهم را برای حفظ وضعیت پوست خود دنبال کنید. با پنج مرحله قادر خواهید بود از ناراحتی و مشکلات لیزر درمانی و جوانسازی پوست برای پوست خود جلوگیری کنید.

1. از قرار گرفتن در معرض نور خورشید خودداری کنید

پس از انجام لیزر موهای زائد، اولین قدم برای محافظت از پوست خود اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید است . مهم است که مطمئن شوید که پوست شما بیش از حد نور خورشید نمی گیرد زیرا پوست شما تحریک می شود. شما همچنین می توانید سوختگی های شدید را نیز تجربه کنید. همچنین مهم است که به مدت دو هفته از آفتاب گرفتن خودداری کنید و همچنین هر زمان که قرار است برای مدت طولانی در معرض نور خورشید باشید از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

2. روش های دیگر حذف مو را نادیده بگیرید

یکی دیگر از راه‌های محافظت از پوست پس از لیزر موهای زائد میامی ، اجتناب از سایر روش‌های حذف موهای زائد است . شما باید از اپیلاسیون یا کندن موها خودداری کنید زیرا این روش ها می تواند منجر به تخریب پوست و فولیکول های مو شود . اگرچه مهم است که از کندن و اپیلاسیون موها خودداری کنید، اما همچنان می‌توانید ظرف 24 ساعت پس از انجام درمان اصلاح کنید.

3. از محصولات زیبایی موضعی خودداری کنید

در چند روز اول پس از انجام لیزر موهای زائد، باید از استفاده از محصولات زیبایی موضعی نیز خودداری کنید. پوست شما در طول فرآیند بهبودی بسیار حساس خواهد بود و استفاده از محصولات زیبایی می تواند باعث تحریک پوست شود. در نتیجه بهتر است از محصولات موضعی مانند آرایش، شوینده های بدن و دئودورانت استفاده نکنید. پس از گذشت 24 ساعت از لیزر موهای زائد، می توانید دوباره از این محصولات استفاده کنید.

4. دوش آب خنک بگیرید

از آنجایی که آب داغ می تواند پوست را بسوزاند و تاول بزند، بهتر است پس از انجام لیزر، دوش آب خنک بگیرید . برای درمان تا 48 ساعت باید از دوش آب گرم خودداری کنید. علاوه بر عدم دوش آب گرم، باید از استفاده از جکوزی یا سونا نیز خودداری کنید. همچنین مهم است که از استفاده از پدهای گرم کننده خودداری کنید، زیرا این امر می تواند باعث قرمزی و تحریک پوست شما شود.

5. لایه برداری بعد از لیزر موهای زائد

هنگامی که لیزر موهای زائد را انجام می دهید، موهای زائد زیادی ریزش می کنند. در عرض چهار هفته، فولیکول های مو از بین می روند و شروع به ریزش می کنند. یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از پوست، لایه‌برداری آن در چهار هفته آینده پس از انجام درمان است. هنگام لایه برداری بعد از لیزر موهای زائد، باید از یک پارچه شستشو و شستشوی ملایم اسکراب استفاده کنید.

متخصصین لیزر موهای زائد کلینیک مهدوی آماده ارائه بهترین خدمات لیزر به شما متقاضیان عزیز می باشد . برای دریافت مشاوره و رزرو نوبت می توانید با شماره ۰۲۱۲۲۶۵۴۵۸۰ تماس حاصل فرمایید و یا به سایت drmostafamahdavinia.com مراجعه کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.