مزایا و معایب درب استیل ورودی ساختمان • مجله تصویر زندگی


یکی از مقاوم ترین و با کیفیت ترین انواع درب ها، درب استیل است که به منظور پوشش ورودی ساختمان، به کار می رود. می توانید مزایای استفاده از این درب را در ادامه مطالعه کنید.

مزیت های خرید درب استیل برای ورودی ساختمان

ایجاد ایمنی صد در صد در ساختمان

اغلب مردم در میان انواع درب های استیل، شیشه ای و چوبی، به نمونه های استیل اعتماد بیشتری دارند. در واقعیت نیز می توان اثبات کرد که در میان انواع درب های ورودی، درب های استیل از ایمنی و دوام بیشتری برخوردار هستند.

این درب ها از متریال مقاوم و غیر قابل نفوذ استیل ساخته شده و مانند یک جداره مستحکم، از ساختمان در برابر سرقت، محافظت می کنند. همچنین درب ورودی استیل در برابر عوامل آسیب زای مختلف، همچون حریق نیز مقاومت چشمگیری نشان می دهد. این یعنی حتی سوزاندن درب نیز نمی تواند منجر به ورودی سارقین به فضای داخلی ساختمان شود.

بد نیست بدانید در درب های استیل، نه تنها رویه اصلی درب، بلکه هسته داخلی آن نیز به آلیاژ مقاوم و ضخیم فولاد مجهز شده و در برابر سرقت، کاملاً مقاوم است. اعمال فشار، ضربه و آتش سوزی، هیچ یک نمی تواند هسته فولادی درب های استیل را از جلوی راه سارقین، حذف کند.

اگر کمی دقیق باشید، سریعاً متوجه می شوید که در ورودی ساختمان های ارزشمند و مهم تجاری، اداری و حتی مسکونی، از درب استیل به عنوان ورودی اصلی ساختمان استفاده شده است. در این درب ها، نه تنها اجزای اصلی، بلکه اتصالات و قطعات ریز نیز از مقاومت بالایی برخوردار بوده و تحت هیچ شرایطی، ایمنی خود را از دست نمی دهند. بنابراین اگر در خرید درب ساختمان، ایمنی برای شما بیش از هر چیز اهمیت دارد، خرید درب استیل را در اولویت قرار دهید.

کارکرد طولانی مدت درب استیل

مقاومت بالا در برابر آسیب های محیطی، اصلی ترین رمز موفقیت درب های استیل در فروش بوده است. در صورتی که درب استیل توسط تولیدکننده به رویه های ضد آب و ضد خش مجهز شود، به راحتی تا سالیان سال، زیبایی اولیه خود را حفظ می کند. حتی در برابر شرایط محیطی نامساعد نیز، این نوع درب ها مقاومت ویژه ای در برابر ضربه، رطوبت، فشار، خط و خش، گرد و غبار و استهلاک، نشان می دهد. برای افرادی که به دنبال خرید یک درب با ماندگاری و دوام بالا هستند، خرید درب استیل برای پوشش ورودی ساختمان، توصیه می شود.

ساخت یک ورودی زیبا با درب استیل

درب های استیل به ظاهر زیبا و شکیل خود، در خلق یک ورودی زیبا و دعوت کننده، موفق عمل می کنند. در گذشته این درب ها با شکل و شمایلی بسیار ساده طراحی می شدند، اما در حال حاضر تکنولوژی ساخت آن ها پیشرفت چشمگیری داشته است. تفاوتی ندارد به کدام سبک یا طرح علاقه مند هستید. در هر حال می توانید نمونه ای از آن را در میان درب های استیل، پیدا کنید.

معمولاً درب های استیل در طرح های مدرن و سبک های ساده طراحی می شوند. اما زیبایی خاص و منحصربفرد آن ها، عموم بینندگان را به وجد می آورد. به راحتی می توانید درب های استیل را در رنگبندی های مسی، طلایی و نقره ای سفارش دهید. این درب ها به افزایش زیبایی نمای ساختمان کمک کرده و ارزش آن را نیز بهبود می دهند.

قابلیت ترکیب چند متریال در درب استیل

جالب است بدانید، با انتخاب و خرید درب استیل، می توانید از دیگر متریال ها نیز در ورودی ساختمان استفاده کنید. اگر نمای ساختمان شم از ترکیب متریال هایی همچون شیشه و چوب ساخته شده، می توانید با انتخاب درب استیل، شیشه و چوب را نیز به طور هماهنگ در ورودی ساختمان بنشانید. سادگی متریال استیل به سازندگان این اجازه را می دهد تا از سایر متریال ها نیز به شکل منطقی، استفاده کنند. ترکیب متعادل چند متریال در درب استیل، زیبایی آن را دوچندان می کند. مشخصاً خرید این نوع درب می تواند به هماهنگی میان ورودی ساختمان و نمای آن، کمک ویژه ای دهد.

خرید یک درب ایمن با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه

خرید درب استیل، یک انتخاب هوشمندانه برای خرید یک درب ایمن و مستحکم، با قیمتی بسیار مناسب است. در صورتی که قیمت درب استیل در کنار کیفیت آن برای شما اهمیت دارد، به هیچ وجه نباید در خرید درب استیل تردید کنید. این درب ها در مقایسه با سطح امنیتی که برای ساختمان ایجاد می کنند، بسیار خوش قیمت هستند. معمولاً تولیدکنندگان ایرانی با در نظر داشتن چند پارامتر مهم قیمت درب استیل و سایر درب های استیل را تعیین می کنند. از جمله :

  • نوع استیل به کار رفته در درب و وزن آن
  • کیفیت استیل و سایر متریال های موجود در درب
  • سایز و ابعاد کلی درب از جمله یک لنگه، دو لنگه و …
  • میزان کیفیت اتصالات به کار رفته در درب استیل
  • تکنیک طراحی و اجرای درب استیل

معایب درب استیل در ورودی ساختمان

متریال استیل نیز مانند سایر متریال های موجود در بازار، از برخی نقاط ضعف نیز برخوردار است. در بررسی آن ها می توان به چند مورد محدود اشاره کرد.

مقاومت کم استیل در برابر عامل رطوبت

عدم استفاده از رویه های ضد آب در درب استیل، منجر به آسیب پذیر بودن آن می شود. در این صورت عامل رطوبت به شکل ظاهری و حتی دوام درب، آسیب خواهد زد. از این رو پیشنهاد می کنیم در هنگام خرید درب استیل، از وجود رویه ضد رطوبت در سطح کلی درب، اطمینان حاصل کنید. قابلیت رویه ضد آب در برند های جهانی مانند indiamart مجهز شده است، که باعث میشود درب در برابر آب باران نیز مقاومت بالایی نشان دهد. اما در غیر این صورت زیبایی درب تحت تأثیر تماس مکرر با رطوبت، از بین خواهد رفت. اگر از درب استیل برای اقلیم های مرطوب استفاده می کنید، می بایست دقت بیشتری از بابت مقاومت بالای درب در برابر رطوبت، به خرج دهید.

قیمت بالای درب استیل در مقایسه با برخی درب ها

مشخصاً قیمت درب های مقاوم و ایمن استیل در مقایسه با درب های کم کیفیتی همچون درب های MDF، بسیار بالاتر است. به طور عکس در مقایسه با درب هایی که از چوب درختان طبیعی ساخته شده و به نقوش منبت تجهیز شده اند، کمتر است. از این رو می توان گفت در بازار فروش درب ورودی ساختمان، درب های استیل منطقی ترین و مناسب ترین قیمت ها را از آن خود ساخته اند.

تنوع کم و محدود در درب های استیل

اگر درب های استیل را با نمونه های چوبی مقایسه کنیم، متوجه تنوع کمتر آن ها می شویم. اما جای نگرانی نیست. اگر سراغ اصلی ترین تولیدکنندگان درب استیل بروید، شما نیز می توانید به تنوع قابل توجهی از این محصول، دست پیدا کنید.

نتیجه گیری

پوشش ورودی ساختمان با درب های استیل، یک گزینه هوشمندانه تلقی می شود. چرا که این درب می تواند از ساختمان ها در برابر حریق و سرقت، به طور کامل محافظت کند. همچنین درب های استیل از قیمت مناسبی برخوردار بوده و در تنوع قابل توجهی نیز به فروش می رسند.