مسیر استانبول بدون تور


برخی افراد احساس می کنند که سفر با تور، هیجان لازم را به همراه ندارد و ترجیح می دهند بدون تور سفر کنند. در این مقاله در مورد برنامه صحبت خواهیم کرد سفر 7 روزه به استانبول و یک سفر 3 روزه به استانبول برای به اشتراک گذاشتن با شما. برای این سفر ابتدا باید با روش های سفر به اسانبول آشنا شوید و برنامه ای مناسب برای گشت و گذار در استانبول داشته باشید. با ما همراه باشید تا اطلاعات مورد نیاز برای سفری فراموش نشدنی به شهر زیبای استانبول را به دست آورید.

چگونه به استانبول برویم؟

سه راه برای سفر به استانبول وجود دارد:

سفر با هواپیما به استانبول

سفر به استانبول با هواپیما سریع ترین و آسان ترین راه ممکن است. برای این کار باید تاریخ دقیق بازگشت به استانبول را محاسبه کرده و سپس بلیط استانبول را بدون تور خریداری کنید. برخی افراد ممکن است به دلیل ترس از ارتفاع یا گرانی بلیط هواپیما از این روش اجتناب کنند و ترجیح دهند راه های دیگری را امتحان کنند.

سفر زمینی به استانبول با قطار یا اتوبوس

برخی از افراد تمایل دارند از مسیر سفر و مناظر دیدنی در مسیر لذت ببرند، بنابراین ترجیح می دهند از طریق زمینی به استانبول سفر کنند. از تهران و تبریز می توانید با اتوبوس به استانبول سفر کنید. اگر تهران هستید باید به ترمینال بیهقی و آزادی و اگر ساکن تبریز هستید به ترمینال مرکزی تبریز بروید.

سفر با قطار راحت تر از اتوبوس است و می توانید در طول مسیر بیشتر استراحت کنید. اما از آنجایی که از تهران به استانبول مسیر ریلی مستقیمی وجود ندارد و مسافران باید ابتدا با قطار به استانبول بروند و سپس از وسایل نقلیه دیگر برای رسیدن به استانبول استفاده کنند، این روش را انتخاب نمی کنند.

با ماشین شخصی به استانبول سفر کنید

یکی دیگر از راه های سفر به استانبول استفاده از ماشین شخصی است. برای این کار می توانید به یکی از مرزهای ایران و ترکیه بروید. بهترین و رایج ترین راه برای سفر به استانبول با ماشین شخصی عبور از مرز بازرگان است. مرز بازرگان در شهر تبریز قرار دارد و زمان سفر از این مرز تا استانبول بدون احتساب زمان در مرز حدود 18 ساعت است.

در سفر به استانبول از کدام مناطق دیدن کنیم؟

اولین روز

در اولین روز سفر به استانبول می توانید به مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی رفته و از معماری اسلامی عثمانی این بنای زیبا دیدن کنید. مسجد آبی استانبول به خاطر کاشی های آبی و سبزش معروف است.

پس از بازدید از مسجد سلطان احمد به کاخ توپکاپی بروید. این کاخ سال ها محل سکونت سلاطین عثمانی بوده و معماری زیبایی دارد و گوشه هایی از تاریخ و زندگی پادشاهان عثمانی و حرمسراهای آنها را به نمایش می گذارد.

در پایان روز می توانید به بازار بزرگ استانبول نیز بروید و در این بازار قدیمی و پر جنب و جوش بگردید و خرید کنید.

روز دوم

در روز دوم سفر به استانبول به منطقه بی اوغلو بروید. می توانید روز خود را با بازدید از برج گالاتا آغاز کنید. این برج تاریخی یکی از جاذبه های اصلی استانبول است.

پس از بازدید از برج گالاتا، می توانید در خیابان استقلال قدم بزنید و مغازه ها، کافه ها و رستوران های رنگارنگ این خیابان را برای صرف غذا و استراحت ببینید. خیابان استقلال یکی از قدیمی ترین و شلوغ ترین خیابان های این شهر است و قدم زدن در این خیابان خالی از لذت نیست.

بعد از ظهر می توانید بازدید از کاخ دولما باغچه را در برنامه خود قرار دهید. این کاخ در سال 1800 ساخته شد و در واقع جایگزین مدرن تری برای کاخ توپکاپی است. پس از ساخت کاخ دولما باغچه، اقامتگاه پادشاهان عثمانی به این کاخ منتقل شد.

روز سوم

روز سوم سفر به استانبول را با تور بسفر شروع کنید. این سفر در کنار آب های بسفر انجام می شود و این فرصت را به شما می دهد که از نزدیک ساختمان های معماری بسفر را ببینید و از طبیعت زیبایی که در این تنگه یافت می شود لذت ببرید.

حوالی ظهر به صنوبر آناتولی رسید. در این شهر کوچک و آرام می توانید سه ساعت استراحت کنید و از ماهی تازه و طعم غذاهای دریایی لذت ببرید.

پس از استراحت با همان کشتی به امینونو برمی گردید. اگر یک تور طولانی برای شما خسته کننده به نظر می رسد، یک تور کوتاه بسفر نیز گزینه خوبی است. کشتی از اسکله Eminonu در ساعت 14:35 حرکت می کند و به شما فرصت می دهد قبل از بازگشت به Eminonu از مناظر زیبای ساحل Skodar و Otakoy لذت ببرید.

نتیجه

استانبول شهری تاریخی و توریستی پر از آثار تاریخی، موزه ها، پارک های تفریحی، مناظر طبیعی و غیره است. ممکن است در سفر سه روزه خود به استانبول نتوانید از تمام جاذبه های گردشگری این شهر دیدن کنید. اما با یک سفر هفت روزه می توانید به راحتی به گشت و گذار در این شهر زیبا بپردازید و سفری فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید.