معرفی 5 شامپو فری سولفات خوب برای موهای کراتینه شده • مجله تصویر زندگی


شامپو فری سولفات گزینه مناسبی برای موهای کراتینه شده شما است، زیرا فرمول ملایم‌تری دارد. سولفات‌ها شوینده‌های قوی هستند که در بسیاری از شامپوها استفاده شده و موجب از بین رفتن روغن‌ طبیعی مو و پوست سر می‌گردند و باعث خشکی و تحریک آن‌ها می‌شوند. با استفاده از شامپوهای بدون سولفات، مو و پوست سر شما (با حفظ چربی طبیعی آن) تمیز شده و از خشکی و تحریک آن جلوگیری می‌شود.

در فرمول‌ شامپو فری سولفات از پاک‌کننده‌های جایگزین استفاده می‌‌شود که ملایم‌تر هستند و احتمال خشکی یا تحریک کمتری دارند. این شامپوها با حفظ رطوبت و چربی طبیعی مو موجب تمیز شدن آن می‌شوند. انتخاب شامپوی بدون سولفات به ویژه برای افرادی که پوست سر حساس، موهای خشک یا آسیب دیده دارند یا افرادی که موهای خود را کراتینه یا احیا کرده‌اند، مناسب است. در ادامه، ۵ شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده را معرفی می‌کنیم.

شامپو فری سولفات الی ژن مخصوص موهای رنگ شده و کراتین شده

شامپو فری سولفات الی ژن یک نمونه از شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده شناخته می‌شود. شامپوی الی ژن با فرمولاسیون منحصر به فرد خود برای کسانی که به دنبال بهبود وضعیت موهای خود هستند، مفید است. در اینجا، به چند ویژگی این شامپو اشاره می‌کنیم. یکی از ویژگی‌های قابل توجه شامپو الی ژن، توانایی آن در جلوگیری از ریزش مو است. این شامپو حاوی موادی است که فولیکول‌های مو را تغذیه و تقویت نموده و خطر ریزش بیش از حد مو را کاهش می‌دهد. همچنین، این شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده به عنوان محرک رشد مو نیز عمل می‌کند.

یکی دیگر از مزایای استفاده از شامپوی الی ژن، اثر محافظتی آن بر روی ساقه مو است. این ویژگی موجب تشکیل سدی شده که از مو در برابر عوامل آسیب‌زا مانند حالت دادن مو با وسایل حرارتی محافظت‌ شود. به عبارت دیگر، این شامپو با ایجاد یک لایه محافظ بر روی مو، آن‌ها را در برابر آسیب‌های خارجی محافظت کرده و سلامت و زیبایی آن‌ها را حفظ می‌کند. ویژگی دیگر شامپوی الی ژن، استفاده از عصاره سویا در تولید آن است. عصاره سویا فوایدی مانند تقویت موها، افزایش حجم و ضخامت مو، حفظ رطوبت طبیعی مو، تغذیه و تقویت ریشه‌های مو، کاهش شکنندگی و تقویت ساختار مو و حفاظت از مو در برابر آسیب‌های حرارتی و محیطی دارد.

در نهایت، اینکه این شامپو فاقد سولفات است (مواد شوینده خشن هستند که معمولا در بسیاری از شامپوها یافت می‌شوند). عدم وجود سولفات، موجب پاکسازی ملایم‌تر موها شده و از پاک شدن روغن‌های طبیعی جلوگیری و خطر خشکی و تحریک پوست سر را کاهش می‌دهد.

شامپو تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده مو لایتنس مدل argan

شامپو مو لایتنس مدل آرگان، یک نمونه دیگر از شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده است که طرفداران زیادی در بازار دارد. این شامپو که از اسلواکی وارد شده به دلیل کیفیت و اثربخشی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این شامپو عاری از مواد مضر مانند سولفات پارابن، فسفات و کلراید سدیم است.

ماده اصلی این شامپو، روغن آرگان است که نقش حیاتی در احیای سریع و بازگرداندن موهای آسیب دیده به حالت سالم دارد. استفاده منظم از شامپو آرگان موجب تغذیه مناسب موهای شما شده و تارهای مو تقویت و نرم می‌گردند. خواص مغذی روغن آرگان در شامپو به جلوگیری از ریزش مو و محافظت در برابر آسیب‌هایی مانند موخوره کمک می‌کند. فرمولاسیون به کار رفته در این شامپو موجب بهبود سلامت کلی و شادابی موهای شما شده و آن‌ها را انعطاف‌پذیرتر می‌کند. همچنین اثرات مرطوب‌کنندگی طبیعی روغن آرگان، موهای شما را هیدراته نگه داشته و خشکی و شکنندگی آن‌ها را کاهش می‌دهد. شامپو آرگان با خواص غنی‌ که دارد باعث رشد موهای سالم‌تر می‌شود و ظاهر موهای شما را بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، وجود روغن آرگان در این محصول آن را به انتخابی عالی برای افرادی که موهای کراتینه شده دارند، تبدیل می‌کند.

شامپو بدون سولفات و ضدشوره اسکالپیا مدل SEBUCALM-G

یک نمونه دیگر از شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده، شامپوی اسکالپیا مدل SEBUCALM-G است. اگر موهایتان را کراتینه کرده‌اید یا شوره سر دارید، توصیه می کنیم شامپوی بدون سولفات SEBUCALM-G از برند معروف ایرانی اسکلپیا را امتحان کنید. درست است که شامپوهای بدون سولفات، قدرت کف‌کنندگی بالایی ندارند اما این شامپو نه تنها به طور موثر موها را تمیز می‌کند، بلکه قدرت کف‌کنندگی بالایی نیز دارد.

علاوه بر این، حاوی ماده‌ای به نام پیروکتون اولامین بوده که در مبارزه با قارچ و جلوگیری از شوره سر موثر است. این شامپو با تمیز کردن کامل پوست سر، از بین بردن کثیفی، روغن و هرگونه تجمع قارچی که امکان دارد باعث شوره سر شود، انتخاب مناسبی برای خرید است.

این شامپو بدون سولفات حاوی سه ماده اصلی ایکتیول، رزماری و سابال است. این مواد با هم برای رفع مشکل موهای چرب استفاده می‌شوند. ایکتیول به تعادل تولید چربی پوست سر کمک نموده و چربی بیش از حد را کاهش می‌دهد. رزماری که به دلیل خاصیت شفاف‌کنندگی شناخته شده است، به پاکسازی پوست سر کمک می کند. سابال نیز در تنظیم تولید چربی و کاهش ترشح سبوم نقش دارد. با ترکیب این مواد، شامپوی اسکالپیا چربی پوست سر را کنترل نموده و باعث تمیزتر شدن موها می‌شود. این شامپو یک انتخاب ایده‌آل برای کسانی است که موهای چرب دارند و می خواهند شامپو بدون سولفات داشته باشند.

شامپو تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده مو لروکس مدل کراتینه و کلاژن

لروکس، یک نمونه دیگر از شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده است. Leroux، یک برند مشهور سوئیسی در سطح جهان است که به دلیل ارائه محصولات با کیفیت در حوزه مراقبت از پوست و مو شناخته می‌شود. شامپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو Leroux، یک گزینه مناسب برای افرادی است که موهای شکننده، آسیب دیده و کراتینه شده دارند. این شامپو، حاوی سورفکتانت‌های ملایمی است که به آرامی موها را بدون از بین بردن روغن طبیعی آن تمیز می‌کند. این مزیت موجب حفظ متعادل چربی شده و از خشکی آن جلوگیری می‌کند. این شامپو با کراتین و کلاژن غنی شده است که با هم موجب تقویت ساختار مو شده و آن را در برابر شکستگی مقاوم می‌کنند.

علاوه بر این، شامپو لروکس برای محافظت از تغییر رنگ رنگدانه‌‌ها در طول زمان فرموله شده است. این شامپو در کنار عملکرد مناسب خود، دارای رایحه‌ای لذت‌بخش نیز است که موجب خوش‌بو شدن موها نیز می‌گردد.

شامپو تقویت‌کننده و ترمیم‌کننده مو سولکس مدل AT KUYRUGU

شامپوی مو سولکس مدل AT KUYRUGU نمونه دیگری از شامپو فری سولفات برای موهای کراتینه شده است. شامپو تقویت کننده و ترمیم کننده مو SOLEX مدل AT KUYRUGU محصول کشور ترکیه بوده و برای افرادی با موهای نازک و شکننده انتخابی مناسب است. این شامپو بدون سولفات برای رفع نیاز افرادی که دارای بافت موهای ظریف هستند، فرموله شده است.

ماده اصلی این محصول، روغن گیاه دم اسب است که مقدار زیادی آنتی اکسیدان و سیلیس دارد. سیلیس یک ماده قوی است که به دلیل توانایی آن در تقویت و درخشندگی موها شناخته می‌شود. این شامپو با ترکیب سیلیس در فرمول، انعطاف‌پذیری و رشد مو را تقویت نموده و خطر شکستگی را کاهش می‌دهد. شامپوی سولکس برای افرادی با موهای نازک و کم حجم مناسب است. شامپو SOLEX با بهره‌گیری از فواید گیاه دم اسب، اثر احیا کنندگی موهای ضعیف و نازک را دارد. استفاده از شامپو سولکس برای افرادی که موهای ضعیف و نازک دارند، توصیه می‌شود. این شامپو حاوی موادی است که فولیکول‌های مو را تغذیه و تقویت نموده و به بهبود سلامت کلی مو کمک می‌کند.

چه زمانی نیاز به استفاده از شامپو فری سولفات دارید؟

اگرمشکلات پوستی دارید، شامپوهای سولفات می توانند شرایط را تشدید کنند. اگر اگزما، درماتیت تماسی، رزاسه یا سایر مشکلات پوستی دارید، شامپو بدون سولفات یک جایگزین عالی است. این به این دلیل است که هرگونه اثر بالقوه کف کردن شامپوهای سولفات می تواند این شرایط پوستی را بیشتر تحریک کند. همچنین اگر به محصولات مبتنی بر سولفات حساس هستید، ممکن است واکنش های آلرژیک ایجاد کنید. در این صورت، ممکن است پزشک استفاده از شامپو بدون سولفات را نیز به شما توصیه کند. برخی از علائم بارز حساسیت به سولفات عبارتند از: • خارش • بثورات • سرخی • التهاب علائم آلرژیک ممکن است به دلیل عوامل دیگری نیز رخ دهد. با پزشک خود صحبت کنید تا بررسی کند که آیا به سولفات حساسیت دارید یا خیر.

چگونه متوجه شویم شامپوی ما فری سولفات است؟

بهترین راه برای فهمیدن اینکه آیا از شامپوهای بدون پارابن و سولفات استفاده می کنید، خواندن برچسب مواد تشکیل دهنده است. ترکیبات زیر نشان دهنده ی وجود سولفات در محصول است: • سدیم لوریل سولفات (SLS) • سدیم لورت سولفات (SLES) • پارابن • فتالات ها • تری اتانول آمین (TEA) به دنبال سورفکتانت های مشتق شده از گیاه مانند ساپونین، گلوکوزیدها، سولفوسوکسینات ها یا گلوتامات ها باشید. این سورفکتانت های طبیعی به طور موثر آلودگی، مواد زائد، چربی را از موهای شما پاک می کنند و برای پوست ملایم تر هستند.

آیا سولفات ها برای موهای شما مضر هستند؟

زمانی اعتقاد بر این بود که سولفات ها سرطان زا هستند، اما هنوز شواهد کافی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. غلظت سولفات در اکثر محصولات حاوی سولفات بسیار پایین است. بنابراین حتی اگر آنها برای موهای شما عالی نباشند، برای شما بد هم نیستند. با این حال، سولفات‌ها در واقع می‌توانند موهای شما را خشک‌تر کنند یا برای موهای شما بیش از حد خشن باشند و در صورت استفاده بیش از حد، به طور بالقوه باعث آسیب به موهای شما شوند. یک مطالعه بیان می‌کند که سولفات ها می‌توانند به پروتئین مو آسیب بزنند. در مطالعه علمی دیگر نشان می‌دهد که سولفات‌ها حتی می‌توانند باعث ایجاد بثورات آلرژیک دردناک، درماتیت تماسی، در برخی افراد شوند. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از شامپوهای بدون سولفات، سلامت موهای خود را بررسی کنید و با پزشک مشورت کنید.

آیا می‌توانید هر روز موهای خود را با شامپوهای فاقد سولفات بشویید؟

شستشوی روزانه مو فقط زمانی لازم است که موهای شما بسیار چرب باشد. اینکه موهای شما خشک یا چرب باشد بستگی به میزان ترشح چربی اسکالپ شما دارد. معمولاً موهای صاف و ظریف از موهای ضخیم و مجعد چرب ترند. در حالی که استفاده طولانی مدت و روزانه از شامپوهای سولفاته می‌تواند مو را زبر و شکننده کند، شامپو و نرم کننده بدون سولفات را می‌توان هر روز بدون آسیب رساندن به مو استفاده کرد.

چرا موهای شما بعد از استفاده از شامپو فری سولفات چرب می‌شود؟

اگر بعد از استفاده از شامپو فری سولفات احساس می‌کنید که موهایتان همچنان چرب است، تنها نیستید. این تا حد زیادی به نوع موهای شما و ضخامت روغنی که قبل از شستشو استفاده می کنید بستگی دارد. معمولاً ترکیبات موجود در شامپو فری سولفات به قدری ملایم هستند که ممکن است موهای شما حتی پس از شستشوی کامل احساس چربی کنند. بسیاری از موارد شامپو فری سولفات دارای موادی مانند دسیل گلوکوزید یا کوکو گلوکوزید هستند که پاک‌کننده‌های بسیار ملایمی هستند. به دلیل ملایم بودنشان، ممکن است رسوبات مو را به طور کامل از بین نبرند.

الی ژن، برند تولید کننده محصولات مراقبتی از پوست و مو است که با سال‌ها فعالیت در این حوزه شناخته می‌شود. شما با مراجعه به سایت الی ژن می‌توانید از بین انواع شامپوهای موجود، خرید خود را انجام دهید.

مرتبط