معرفی 5 مورد از بهترین جا‌های دیدنی ارمنستان



ارمنستان کشوری کوچک و در عین حال جذاب با تاریخی غنی است که در مسیر تبدیل‌شدن به یک جاذبه گردشگری جهانی است. جاذبه‌های ارمنستان دارای برخی از خیره‌کننده‌ترین مناظر اروپا هستند و کوه آرارات در سراسر کشور سایه افکنده است. این کوه نماد ملی ارمنستان است و در کتاب مقدس به عنوان محل فرود کشتی نوح از آن یاد شده است.

در ادامه با بررسی جا‌های دیدنی ارمنستان همراه با شما سعی بر کسب اطلاعات بیشتری از بستر‌های گردشگری این کشور داریم و سعی می‌کنیم تا شما را با این موارد برای تجربه‌کردن یک سفر دوست داشتنی آماده کنیم. جالب است بدانید ارمنستان اولین کشوری بود که مسیحیت را به عنوان دین ملی خود اعلام کرد. این کشور دارای کلیسا‌های زیبای بی شماری است که اغلب در مناطق طبیعی بکر ساخته شده‌اند.

آشنایی با جا‌های دیدنی ارمنستان

برخی از جا‌های دیدنی ارمنستان عبارت‌اند از:

  • میدان آزادی

  • خیابان شمالی ایروان

  • خیابان آبوویان

  • خیابان ماشتوتس

  • ایستگاه راه آهن ارمنستان

  • میدان جمهوری ایروان، سمبل استقلال ارمنستان

  • دژ ارغونی

  • خانه اپرا

  • مسجد آبی

  • کتابخانه باستانی ایروان

  • و…

میدان آزادی

درست بیرون خانه اپرای ایروان، یکی از جا‌های دیدنی ارمنستان، می‌توانید میدان تاریخی آزادی را ببینید. میدان آزادی اصلی‌ترین محل تجمع عمومی در پایتخت ارمنستان است. امروزه به محل خرید و مکانی برای پیاده‌روی عابران تبدیل شده است. میدان آزادی یک حوض دارد و مکانی عالی برای تماشای مردم ارمنستان است، به خصوص در پارک نزدیک آن که فضایی مخصوص نشستن قرار دارد. سرسبزی جالب این میدان چشم‌اندازی متفاوت به آن بخشیده است. می‌توانید یک پیانوی پوشیده شده از چمن، یک ساکسیفون یا یک گیتار غول‌پیکر را امتحان کنید و مجسمه برنزی دو آهنگ‌ساز مشهور ارمنی را تحسین کنید. حوض این میدان در زمستان به پیست یخی تبدیل می‌شود. همچنین کافه‌ها و مغازه‌های متعدد و یک پارکینگ بزرگ در اطراف میدان آزادی وجود دارد که در صورت نیاز قابل استفاده هستند.

خیابان شمالی ایروان

خیابان شمالی ایروان یک خیابان برای عابران پیاده است که در سال 2007 در مرکز شهر ایروان افتتاح شد و خیابان آبویان را به میدان آزادی در خیابان تومانیان متصل می‌کند. این خیابان بین میدان جمهوری و تالار اپرا قرار دارد که طول آن ۴۵۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است. به عنوان یکی از جاذبه‌های ارمنستان، خیابان شمالی ایروان دارای ساختمان‌های مسکونی مجلل، مغازه‌های تجاری سطح بالا، دفاتر تجاری، کافه‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه است. اگر عصر در این خیابان قدم بزنید، می‌توانید نوازندگان خیابانی را ببینید و از موسیقی آن‌ها لذت ببرید. خیابان شمالی ایروان جایی است که می‌توانید روح ارمنی را در آن احساس کنید. معماری این خیابان ارمنی است نه اروپایی و شوروی. قطعا از دیدن معماری مدرن و منحصر به فرد آن لذت خواهید برد.

دژ ارغونی

دژ ارغونی که به نام قلعه ارغونی نیز شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین قلعه‌هایی است که تا به حال در تاریخ بشر ساخته شده است و قدمت آن به 782 سال قبل از میلاد مسیح می‌رسد. این قلعه یا دژ نقطه شروع ایروان امروزی محسوب می‌شود. این قلعه توسط شاه آرگیشتی اول پادشاه اورارتو‌ها ساخته شده است. در کتیبه این قلعه آمده است: «به عظمت خدا، آرگیشتی پسر منوآ، این قلعه قدرتمند را ساخت و برای ایجاد ترس در میان دشمنان پادشاهی اورارتویی، آن را «قلعه خون» نامید». طرح معماری قلعه مثلثی شکل است و از خشت، چوب و بازالت ساخته شده است. قلعه ارغونی علاوه بر هدف اصلی خود یعنی حفاظت از شهر، مرکز مذهبی پادشاهی نیز به حساب می‌آمده است. این قلعه یک تالار بزرگ نیز دارد که زمانی محل رویداد‌های مهم بوده است. این تالار با نقاشی‌های رنگارنگی آراسته شده است که مرمتگران با استفاده از تکنولوژی روز توانسته‌اند تا حدودی آن‌ها را بازسازی کنند. نقاشی‌های دیواری بیشتر در سایه‌های قرمز، کرم، آبی، زرد و قهوه‌ای هستند و موضوعاتی مانند شکار، کشاورزی، دامداری و پرستش خدا را به تصویر می‌کشند که همگی تمدن باستانی اورارتویی را به تصویر می‌کشد.

خانه اپرا

خانه اپرا ایروان که توسط معمار مشهور ارمنی الکساندر تامانیان در سال 1933 میلادی طراحی و ساخته شد، یک مکان استثنایی است که شامل دو سالن کنسرت است: سالن کنسرت آرام خاچاتوریان با 1400 صندلی و تئاتر ملی اپرا و باله الکساندر اسپندیاریان با 1200 صندلی. خانه اپرا مکانی عالی برای لذت‌بردن از اجرای باله و موسیقی و همچنین اجرای انفرادی موسیقی سمفونیک و پیانو است. خانه اپرا در مقابل میدان آزادی قرار دارد و رستوران‌های زیادی در اطراف آن وجود دارد که برای خانواده‌ها و جمع‌های دوستانه به منظور استراحت عالی هستند. حیاط بزرگی در نزدیکی تالار اپرا وجود دارد که مجسمه‌هایی به آرام خاچاتوریان و الکساندر اسپندیاریان آهنگ‌سازان بزرگ ارمنی و همچنین هوهانس تومانیان شاعر مشهور ارمنی در آن وجود دارد.

مسجد آبی

دلیل اینکه این مسجد را مسجد آبی می‌نامند استفاده از کاشی‌های آبی‌رنگ استفاده شده در ساخت آن است. تاریخ تاسیس این مسجد به صورت تقریبی در بازه قرن هجدهم میلادی است. این مسجد به‌اندازه مسجد‌های عظیم تهران یا هند نیست، اما با این حال اگر زمانی قصد سفر به ارمنستان داشتید، پیشنهاد ما بازدید از آن است. جالب است بدانید زمانی که مسجد آبی ساخته شده است پادشاهان ایرانی بر ارمنستان فرمانروایی می‌کرده‌اند.

خدمات فلای تودی برای سفر به ارمنستان

شما می‌توانید با استفاده از خدمات فلای تودی برای سفر به ارمنستان در زمان و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. در سایت فلای تودی دو بخش وجود دارد که در جریان سفر به کشور‌های خارجی از جمله ارمنستان کاربردی است. اول پرواز‌های خارجی و دوم رزرو هتل خارجی مختلف است. با استفاده از بخش پرواز‌های خارجی قادر به بررسی انواع هواپیما‌های موجود خواهید بود در این بررسی می‌توانید خدمات، قیمت و مواردی از این دست را بررسی کنید و در پایان بلیت خود را خریداری کنید.

بخش دوم رزرو هتل در ارمنستان است. شما می‌توانید به صورت آنلاین و صرفا چند کلیک بین انواع هتل‌های موجود در ارمنستان در هر سطحی به مقایسه و بررسی ویژگی‌ها بپردازید و در پایان اقدام به رزرو هتل کنید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.