مقایسه انواع ایرپاد های اپل و راهنمای خرید • مجله تصویر زندگی


ایرپاد یکی از محصولات شرکت اپل است که با وجود اینکه زمان زیادی از معرفی نسخه اولیه‌اش به بازار نمی‌گذرد اما تنوع بالایی دارد. در این مقاله قصد داریم تفاوت‌ها و شباهت‌های موجود بین نسل‌های مختلف ایرپادهای اپل را در قالب راهنمای مقایسه ایرپاد های اپل توضیح دهیم.

توصیه می‌کنیم به دلیل وجود محصولات تقلبی و فیک در بازار، برای اطمینان از اصالت کالا، روش خرید از آمازون را انتخاب کنید. اگر نمی‌دانید خرید و قیمت پاور بانک و سایر محصولات دیجیتال اصل از آمازون به چه صورت است؛ کافیست که با همکاران ما در فروشگاه ایران بابا تماس بگیرید.

معرفی انواع ایرپاد اپل به ترتیب سال عرضه به بازار

ایرپاد ۱ اپل

این محصول اولین نسل از ایرپادهای تولیدی شرکت اپل است که برای اولین بار همراه با آیفون ۷ و اپل واچ ۲ در سال ۲۰۱۶ به بازار عرضه شد. ایرپادهای نسل اول این کمپانی به نوعی تراشه اختصاصی به نام Apple W1 و امکاناتی مانند بلوتوث ۴.۲ و باتری ۹۳ میلی وات ساعتی مجهز بودند. کمپانی اپل بعد از نزدیک به سال، تولید این محصول را در مارچ سال ۲۰۱۹ متوقف کرد.

ایرپاد ۲ اپل

ایرپاد ۲ دومین نسل از ایرپادهای تولیدی کمپانی اپل است که بعد از توقف تولید ایرپاد ۱ و دقیقا در همان ماه مارچ سال ۲۰۱۹ به بازارهای بین‌المللی معرفی شد. گرچه در ظاهر این محصول نسبت به نسل قبلی تغییر زیادی ایجاد نشده بود؛ اما استفاده از تراشه اختصاصی Apple H1، امکان پشتیبانی از دستیار صوتی Seri و بلوتوث ۵ از امکان این نسل از ایرپادهای اپل محسوب می‌شوند که در نسخه قدیمی‌تر به چشم نمی‌خورند.

ایرپاد پرو اپل

نسل اول از ایرپادهای پرو اپل تقریبا باکیفیت‌ترین هندزفری‌ها در بین محصولاتی هستند که از سال ۲۰۱۹ به بعد روانه بازار شده‌اند. نویز کنسلینگ، برخورداری از سری سیلیکونی، مقاومت بیشتر در برابر رطوبت و تعریق و استفاده از تراشه Apple H1 در تولید از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نسخه پرو از ایرپادهای اپل هستند.

ایرپاد مکس اپل

این محصول که در دسامبر سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد؛ یکی از شیک‌ترین و لوکس‌ترین هندزفری‌های هوشمندی است که می‌‌توانید با خرید آن تجربه شنیدن را برای خود لذت‌بخش‌تر کنید. گرچه در روند مقایسه ایرپاد های اپل هیچ تفاوت ظاهری فاحشی بین این نسخه با دیگر ایرپادهای تولیدی این کمپانی وجود ندارد؛ اما پوشش کامل گوش، نویز کنسلینگ عالی و کیفیت صدای فوق‌العاده از جمله ویژگی‌های متمایزکننده ایرپادها مکس اپل محسوب می‌شوند. البته این محصول به جهت کیفیت بالا، گران‌تر از سایر نسخه‌هاست. اما برای آن دسته از افرادی که قیمت در لیست اولویت‌های خریدشان جای ندارد می‌تواند بهترین انتخاب باشد.

ایرپاد ۳ اپل

بعد از نزدیک به یک سال از معرفی ایرپاد مکس، کمپانی اپل نسخه جدیدی از این محصول را در اکتبر سال ۲۰۲۱ به نام ایرپاد ۳ به بازار عرضه کرد که در حقیقت نسل سوم از ایرپادهای اپل محسوب می‌شود. این هندزفری نسبت به نسل اول ایرپادهای پرو با تغییرات بسیاری همراه بود که از Spatial Audio، Dolby Atmos، گواهینامه IPX4 و پشتیبانی از شارژ مگ سیف می‌توان به عنوان مهم‌ترین امکانات آن نام برد. گرچه در بسته‌بندی ایرپادهای نسل سوم اپل سری سیلیکونی وجود ندارد و خود دستگاه نیز مجهز به نویز کنسلینگ نیست. اما در عوض علاوه بر امکانات ذکر شده؛ کیفیت صدای آن نسبت به نسخه‌های دیگر بالاتر است.

ایرپاد پرو ۲ اپل

این محصول آخرین مدل ایرپادی است که توسط کمپانی اپل تولید و برای اولین بار در سپتامبر سال ۲۰۲۲ به بازار معرفی شد. ارتقا تراشه دستگاه به H2 در کنار بهبود نویز کنسلینگ و شفافیت صدای بیشتر از جمله تغییراتی هستند که اپل روی این نسخه از ایرپادها اعمال کرده است. اگر دنبال صدای فراگیری ۳ بعدی هستید حتما این ایرپاد را انتخاب کنید.

مقایسه ایرپاد های اپل از نظر طراحی

از نظر ظاهری تمام این محصولات تفاوت‌های هر چند کوچکی با یکدیگر دارند. البته ایرپاد ۲ از نظر ظاهری بسیار شبیه به ایرپاد نسل اول و ایرپاد پرو شبیه به ایرپاد پرو ۲ است.

در تولید ایرپاد ۳، ایرپاد ۲ و ایرپاد ۲ پرو، مقاومت بیشتر در برای رطوبت لحاظ شده است. این قابلیت در ایرپاد ۲ و نسل اول این محصول وجود ندارد.

ساقه گوشی‌ها در ایرپاد ۳، ایرپاد ۲ و ایرپاد ۲ پرو کوتاه‌تر از ایرپاد ۲ و نسل اول است.

در بین این محصولات این فقط ایرپاد ۲ پرو و ایرپاد پرو هستند که در بسته‌بندی خود سری سیلکونی در سایزهای مختلف دارند. در جعبه این محصولات مجموعا ۴ سری در اندازه‌های مختلف حتی XS وجود دارد.

ایرپادهای پرو، پرو ۲ و ۳ برای کنترل بیشتر مجهز به حسگر نیرو روی ساقه‌ها هستند.

کمپانی اپل روی نسخه پرو ۲ و پرو از این محصول سیستمی به نام هواکش نصب کرده است که برای یکسان‌سازی فشار داخل گوش‌ها کاربرد دارد. این دو محصول همچنین مجهز به سیستم حذف نویز فعال (Noise cancelling) هستند.

مقایسه ایرپاد های اپل از نظر کیفیت صدا

در تولید سری ۲، ۳ و پرو ۲ از این محصول سیستم EQ به کار گرفته شده است که فرکانس‌های متوسط و پایین را بر اساس شکل گوش کاربر تنظیم می‌کند. این ۳ مدل همچنین مجهز به تقویت‌کننده با دامنه داینامیکی بالا و یک درایور بلندگو برای بهینه‌سازی صدا و حذف نویز پس زمینه نیز هستند.

مقایسه ایرپاد های اپل از نظر پردازنده

همانطور که اشاره شد در تولید نسل اول از این محصول تراشه W1 به کار برده شده است. این در حالی است که پردازنده ایرپادهایی که قبل از ایرپاد پرو ۲ به بازار معرفی شده‌اند از نوع H1 هستند. این پردازنده تا ۵۰ درصد زمان بیشتری برای مکالمه برای شما فراهم کرده؛ در روند اتصال برای پاسخگویی به تماس‌ها تا ۱.۵ برابر سریع‌تر عمل می‌کند؛ ۳۰ درصد کمتر تاخیر در بازی داشته و تا ۲ برابر سرعت اتصال بیشتری نسبت به دیگر پردازنده‌ها دارد. پردازنده H2 که در نسخه پرو ۲ از این محصول به کار برده شده است؛ از نظر تمامی این عملکردها در روند مقایسه ایرپاد های اپل جایگاه بسیار بهتری دارد.

مقایسه ایرپاد های اپل از نظر کنترل صوتی سیری

ایرپاد ۲، ۳، پرو و پرو ۲ اپل از سیستم دستیار صوتی سیری پشتیبانی کرده و امکان برقراری تماس تلفنی، پخش موسیقی و تغییر صدا را به کمک ارتباط با این دستیار برای کاربر فراهم می‌کنند. در واقع فقط نسخه اول از این محصول است که از سیستم Seri پشتیبانی نمی‌کند.

مقایسه ایرپاد های اپل از نظر مدت زمان مکالمه

حداکثر زمان مکالمه و گوش دادن به موسیقی در ایرپاد پرو ۲ اپل به ترتیب ۴.۵ و ۵.۵ ساعت است. البته اگر سیستم حذف نویز و حالت شفافیت صدای دستگاه را خاموش کنید می‌توانید تا ۶ ساعت بدون نیاز به شارژ، موسیقی گوش کنید. در نسخه پرو به کمک شارژ کیس دستگاه می‌توانید تا ۳۰ ساعت و ۲۴ ساعت به ترتیب موسیقی گوش دهید و مکالمه تلفنی داشته باشید.

از دستگاه ایرپاد ۳ با یک بار شارژ می‌توانید ۴ ساعت برای مکالمه و ۶ ساعت برای گوش دادن به موسیقی استفاده کنید. البته اگر حالت صدای فضایی دستگاه روشن باشد؛ حداکثر ساعتی که می‌توانید با این دستگاه موسیقی گوش دهید به ۵ ساعت کاهش پیدا می‌کند. البته ایرپاد ۳ با استفاده از شارژ کیس حداکثر زمان گوش دادن به موسیقی و مکالمه را به ترتیب به ۳۰ و ۲۰ ساعت می‌رساند.