مقایسه درمان هموروئید با طب سنتی یا جراحی لیزری


تغییر سبک زندگی و عادات غذایی در چند سال گذشته زندگی مردم را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. با پیشرفت عصر دیجیتال و فناوری، بیشتر کارهایی که مورد استفاده قرار می گرفت به صورت فیزیکی و حضوری انجام می شد. در حال حاضر به صورت آنلاین انجام می شود.

و این مشکل تاثیر زیادی بر سبک زندگی و عادات غذایی افراد دارد. مردم به غذاهای آماده و فرآوری شده روی می آورند که عمدتا به دلیل کمبود وقت است. باعث بیماری های حاد و اختلالات گوارشی شدید در انسان می شود.

بیماران مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر و یبوست و اسهال از بارزترین این اختلالات هستند. با توجه به ماهیت این بیماری ها، بیماری های ناحیه نشیمن در افراد مختلف و به شکل های مختلف خود را نشان می دهند. که اثرات دردناکی بر انسان می گذارد. علاوه بر این، هزینه های اقتصادی زیادی به پرسنل درمانی و بهداشتی دولت ها تحمیل می شود.

ناگفته نماند که این بیماری ها از ابتدای خلقت انسان با انسان بوده است. و این مشکل جدیدی نیست. اما با توجه به تغییر عادات غذایی و سبک زندگی مردم، در دهه اخیر پیشرفت زیادی کرده است.

معروف ترین بیماری های نشستن هموروئید و شقاق است. در این مقاله قصد داریم به بررسی کیفیت درمان برگرفته از طب سنتی و طب کلاسیک در مورد نحوه درمان هر یک از این بیماری های دردناک انسانی بپردازیم.

سوالی که پیش بسیاری از بیماران مطرح می شود این است که آیا برای درمان خانگی بواسیر از روش های طب سنتی استفاده کنیم یا جراحی لیزر را انتخاب کنیم؟

درمان خانگی بواسیر در طب سنتی یا جراحی با لیزر کدام مناسب تر است؟

همانطور که در بالا ذکر شد، بیماری های گوارشی و ناراحتی های مقعدی از ابتدای خلقت با انسان همراه بوده است. می توان گفت که تا 10-15 سال پیش در کشور ما لیزر و جراحی وجود نداشت.

اگر بخواهیم از زاویه ای دیگر به این موضوع نگاه کنیم، حدود 50 یا 100 سال پیش مراکزی به نام بیهوشی یا اتاق عمل یا درمان جراحی سنتی بواسیر و شقاق حداقل در کشور ما ایران وجود نداشت.

همانطور که گفته شد، نمی توان ادعا کرد که طب کلاسیک و مدرن تنها راه حل برای درمان بیماری های مزمن یا اختلالات گوارشی است.

این روش های درمان جراحی لیزری در 5 سال اخیر مدرن یا رایج شده اند

سوالی که مطرح می شود این است که چه زمانی افراد به فناوری یا پزشکی مدرن دسترسی نداشتند، چگونه درمان را شروع کردند و آیا به بهبودی و سلامت کامل دست یافتند؟

پاسخ به سوالات فوق از دیدگاه تیم تحقیقاتی ما مثبت است. ما روش های درمان بواسیر و شقاق با جراحی لیزر را تایید یا رد نمی کنیم. همچنین رد یا پذیرش این روش های درمانی جدید موضوع مقاله ما نیست.

به طور خلاصه به اطلاع خوانندگان عزیز می رسانیم که درمان ناراحتی مقعدی با لیزر اولین گزینه درمانی نیست. و با توجه به اینکه از بدو پیدایش بشر، روش های درمانی طب سنتی در خدمت بشر بوده است.

در صورتی که درمان بواسیر و شقاق به دنبال طب سنتی باشد که با نازلترین قیمت موجود است. متوجه خواهید شد که چرا جراحی لیزر به عنوان آخرین و آخرین راه حل توصیه می شود.

و نه اینکه اولین و گرانترین روش درمان بیماران کم تحرک باشد…

کدام روش درمانی جواب می دهد، طب سنتی یا درمان با طب کلاسیک و مدرن

اگر بخواهیم در یک جمله و بی طرفانه پاسخ دهیم. باید بگوییم که هر دو روش در درمان بیماری های نشسته موثر هستند. البته استثنا هم داریم.

آندست یکی از بیمارانی است که شرایط بیماری او قدیمی و بدخیم است و انواع روش های پزشکی و درمانی را به صورت تصادفی و در منزل بر روی خود امتحان کرده و بیماری آنها بدخیم و پیشرفت کرده است.

درمان دارویی در طب سنتی بعید است که جوابگوی وضعیت آنها باشد و معمولاً در 15 درصد این موارد نیاز فوری به جراحی لیزری یا جراحی سنتی توصیه می شود.

اما در 75 درصد از بیماران باقیمانده با مراقبت های لازم و تجویز پمادهای قوی درمانی در طب سنتی، بواسیر و شقاق به سرعت درمان می شود. به عبارت دیگر درمان بواسیر و شقاق در بیش از ۷۵ درصد موارد با درمان های خانگی و روش های طب سنتی یا غیر تهاجمی با موفقیت درمان می شود.

متأسفانه برخی افراد سودجو در برخی مراکز درمانی با سوء استفاده از موقعیت درد و رنج، بیماران را به جراحی تشویق می کنند و با وعده ها و ضیافت های بیهوده بیماران و خانواده هایشان را متحمل هزینه های گزاف اقتصادی می کنند.

امیدوارم خود بیماران پاسخ این سوال ساده را پیدا کرده باشند که در گذشته مراکز جراحی، اتاق عمل و لیزر وجود نداشت. یا برق اصلا اختراع نشده است. رفتار مردم با خود چگونه بود؟

خوشبختانه امروزه با وجود گسترش و پیشرفت های فراوانی که در زمینه طب سنتی و طب اسلامی در کشور ما صورت گرفته است. گرایش و تمایل به استفاده از روش های درمانی طب سنتی در بین مردم بسیار رواج یافته است.

روشهای مرسوم درمان بواسیر در طب سنتی اسلامی

همانطور که این درمان های خانگی با داروها و پمادهای گیاهی انجام می شود. عوارض جانبی نداشت. و هزینه آن در مقایسه با جراحی لیزری یا اتاق عمل بستری بسیار کمتر است.

در روش های سنتی درمان بواسیر در طب سنتی استفاده از پمادهای قوی گیاهی و داروهای گیاهی بسیار رایج شده است.

امروزه شرکت های آرایشی و بهداشتی در سراسر دنیا پمادهای گیاهی زیادی با برندهای مختلف برای درمان بواسیر و شقاق تولید کرده اند. یکی از معروف ترین آنها پماد ضد هموروئید است.

البته این پماد که یکی از معروف ترین پمادها برای درمان بواسیر است از برندهای مختلف در بازار دارویی کشور موجود است. مکانیسم اثر آن عبارت است از:

رفع سوزش و خارش و التهاب حاد ناحیه مقعد و همچنین تسکین فوری درد و خارش ناشی از بیماری های مقعدی. باید بدانید که همه این بیماری ها ناشی از اختلالات گوارشی معده مانند یبوست و اسهال است.

یبوست و اسهال نیز ریشه در اختلالات کبد و طحال دارد. درمان ریشه ای یبوست و اسهال از قدیم الایام در طب سنتی و اسلامی به راحتی و با قوی ترین داروهای گیاهی امکان پذیر بوده است.

لازم به ذکر است استفاده از پماد برای درمان بواسیر نیازی به تجویز پزشک ندارد. اما استفاده خودسرانه و بی رویه آن می تواند عوارض و عواقب بدی برای بیماران داشته باشد.

بنابراین هرگز بیش از یک هفته از داروها یا پمادهای بدون نسخه در منزل استفاده نکنید.

آخرین کلمه

روش های طب سنتی و طب اسلامی از ابتدای پیدایش بشر همواره همراه بوده و با گذشت زمان تکامل یافته و هم اکنون در اکثر کشورها طب سنتی مورد استقبال بیماران قرار گرفته است.

اگر هموروئید یا شقاق دارید. و هنوز روش مناسبی را برای درمان نهایی خود انتخاب نکرده اید. خبر خوب این است که در این دسته از بیماران تا 75 درصد موارد به دارو و درمان خانگی پاسخ مثبت می دهند.

اگر بیماران این ناحیه کمی وقت بگذارند و مدتی را به ورزش های سبک یا ورزش های هوازی اختصاص دهند. و مسئله تغییر سبک زندگی یا اصلاح الگوی غذایی را به طور جدی دنبال کنید. خخند با درمان های خانگی به موفقیت های بیشتری دست یافت.

در گروه کوچکی از بیماران که عوارض و ناراحتی های دیگری مانند دیابت یا فشار خون و افسردگی دارند و نیاز به مصرف داروهای خاص دارند و اگر این دسته از بیماران مبتلا به بیماری های مداوم هستند باید با پزشک متخصص خود مشورت کرده و تحت درمان قرار گیرند. بودن

دسته سومی نیز وجود دارد که به دلیل وسواس بیش از حد یا بی توجهی بیش از حد به وضعیت بیماری، پیر، بدخیم و خشن هستند و متاسفانه به درمان های خانگی و داروهای خانگی پاسخ مثبت نمی دهند.

خبر بد برای این دسته از بیماران این است که متاسفانه باید با روش های تهاجمی تری مانند جراحی لیزری یا جراحی در اتاق عمل با بیهوشی سنتی درمان شوند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

امتیاز شما برای این پست