مهم ترین انواع افسردگی در مردان


هم زن و هم مرد افسردگی اما علائم آنها بسیار متفاوت است.

از آنجایی که مردان افسرده ممکن است خشمگین یا پرخاشگر باشند تا غمگین، خانواده، دوستان و حتی پزشکان آنها ممکن است خشم یا پرخاشگری را به عنوان علائم افسردگی تشخیص ندهند. علاوه بر این، مردان نسبت به زنان کمتر احتمال دارد افسردگی را تشخیص دهند، در مورد آن صحبت کنند و به دنبال درمان باشند.

با این حال، افسردگی تعداد زیادی از مردان را تحت تاثیر قرار می دهد. در زیر در مورد افسردگی و انواع افسردگی در مردان آنها بیشتر خواهند خواست.

همه افراد غمگین یا تحریک پذیر هستند و گهگاهی برای خوابیدن مشکل دارند، اما این احساسات و مشکلات معمولا پس از چند روز از بین می روند.

افسردگی یک اختلال خلقی شایع اما جدی است که می تواند علائم شدیدی ایجاد کند. افسردگی بر توانایی احساس، تفکر و کنار آمدن با فعالیت های روزانه تأثیر می گذارد. همچنین به عنوان اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی شناخته می شود، یک مرد باید حداقل دو هفته علائم داشته باشد تا تشخیص داده شود که افسردگی دارد.

تفاوت افسردگی در مردان و زنان

هم مردان و هم زنان رنج می برند افسردگی اما تمایل آنها برای صحبت در مورد احساساتشان بسیار متفاوت است.

این یکی از دلایلی است که علائم افسردگی در مردان و زنان بسیار متفاوت است. به عنوان مثال، برخی از مردان مبتلا به افسردگی احساسات خود را پنهان می کنند و ممکن است عصبانی، تحریک پذیر یا پرخاشگر به نظر برسند، در حالی که بسیاری از زنان ناراحت یا غمگین به نظر می رسند.

احتیاط: مردان مبتلا به افسردگی آنها ممکن است احساس خستگی زیادی کنند و علاقه خود را به کار، خانواده یا سرگرمی از دست بدهند. آنها ممکن است بیشتر از زنانی بخوابند افسردگی مشکلات گاهی اوقات علائم سلامت روان بخیه می زند مشکلات جسمی F. برای مثال، ضربان قلب سریع، سفتی قفسه سینه، سردردهای مداوم، یا مشکلات گوارشی می تواند نشانه های یک مشکل سلامت روان باشد. بسیاری از مردان برای علائم فیزیکی به جای علائم عاطفی به پزشک مراجعه می کنند.

برخی از مردان ممکن است برای مقابله با علائم عاطفی خود به مواد مخدر یا الکل روی آورند. همچنین، در حالی که زنان مبتلا به افسردگی بیشتر احتمال دارد خودکشی کنند، مردان بیشتر در معرض خودکشی هستند زیرا تمایل به استفاده از روش های کشنده تری دارند.

افسردگی می تواند هر مردی را در هر سنی تحت تاثیر قرار دهد. چندین روش برای درمان افسردگی این درست است و با درمان مناسب، اکثر مردان مبتلا به افسردگی می توانند بهبود یافته و به کار، خانواده و سرگرمی ها علاقه مند شوند.

انواع مختلف افسردگی چیست؟

شایع ترین انواع افسردگی عبارتند از:

افسردگی شدید یا شدید – علائم افسردگی که در توانایی کار، خواب، مطالعه، خوردن و لذت بردن از جنبه های مردانه اختلال ایجاد می کند. دوره افسردگی شدید فقط یک بار در زندگی فرد می تواند ظاهر شود. اشکال خاص (زیر انواع) افسردگی اساسی عبارتند از:

  • افسردگی روانی – افسردگی شدید همراه با هذیان (باورهای نادرست، ثابت) یا توهمات (شنیدن یا دیدن چیزهایی که واقعا وجود ندارند). اینها علائم روان پریشی با موضوع افسردگی هستند. به عنوان مثال، ممکن است فردی باور کند که بیمار نیست، یا ممکن است صداهایی را بشنود که واقعی نیست و بگوید که آنها بی ارزش هستند.
  • اختلال عاطفی فصلی – با علائم افسردگی مشخص می شود که هر ساله در ماه های زمستان که نور طبیعی خورشید کمتر است ظاهر می شود.
  • اختلال افسردگی مداوم (همچنین دیستیمیا نیز نامیده می شود) – علائم افسردگی که برای مدت طولانی (2 سال یا بیشتر) طول می کشد اما شدت کمتری نسبت به افسردگی اساسی دارد.
  • افسردگی خفیف مشابه افسردگی اساسی و اختلال افسردگی مداوم است، اما علائم خفیف‌تر هستند و ممکن است طولانی‌تر نباشند.

اختلال دوقطبی با افسردگی فرق دارد. اختلال دوقطبی این در این لیست است زیرا فرد مبتلا به اختلال دوقطبی دوره های خلق و خوی شدید (افسردگی) را تجربه می کند. اما یک فرد مبتلا به اختلال دوقطبی دارای نوسانات خلقی شدید است (به نام “شیدایی”).

انواع افسردگی در مردان

شش نوع اصلی افسردگی وجود دارد که می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد. که شامل موارد زیر است:

  • افسردگی خفیف/متوسط
  • افسردگی شدید
  • افسردگی شدید با علائم روان پریشی
  • دیس تایمی
  • افسردگی دوقطبی
  • اختلال افسردگی مکرر

اگرچه تصور می‌شود که افسردگی پس از زایمان (PND) فقط زنان را مبتلا می‌کند، اما این امکان برای مردان وجود دارد که پس از تولد فرزند نیز با این نوع افسردگی دست و پنجه نرم کنند. این به عنوان افسردگی پس از تولد پدر (PPND) شناخته می شود.

چه عواملی باعث افسردگی در مردان می شود؟

افسردگی یکی از شایع ترین اختلالات روانی در جهان است. تحقیقات کنونی نشان می دهد که افسردگی توسط ترکیبی از عوامل خطر ایجاد می شود، از جمله:

  • عوامل ژنتیکی – مردان با سابقه خانوادگی افسردگی ممکن است بیشتر از آنهایی که اعضای خانواده آنها از این بیماری رنج نمی برند، مبتلا شوند.
  • استرس محیطی مشکلات مالی، از دست دادن یکی از عزیزان، یک رابطه دشوار، تغییرات اساسی در زندگی، مشکلات در محل کار، یا هر موقعیت استرس زا می تواند باعث افسردگی در برخی از مردان شود.
  • بیماری افسردگی می تواند همراه با سایر بیماری های جدی مانند دیابت، سرطان، بیماری قلبی یا بیماری پارکینسون رخ دهد. افسردگی می تواند این شرایط را بدتر کند و بالعکس. گاهی اوقات داروهای این بیماری ها می توانند عوارض جانبی ایجاد کنند که باعث افسردگی یا بدتر شدن آن می شود.

افسردگی در مردان مسن

با افزایش سن، مردان باید با انواع مختلفی از استرس دست و پنجه نرم کنند. اگر آنها نان آور اصلی خانواده خود بوده اند و به شدت با کار خود شناخته می شوند، ممکن است با کناره گیری از یک نقش مهم، از دست دادن عزت نفس، که می تواند منجر به افسردگی شود، احساس استرس کنند. به همین ترتیب، از دست دادن دوستان و خانواده و شروع سایر مشکلات سلامتی می تواند باعث افسردگی شود.

افسردگی بخش طبیعی پیری نیست. با این حال، متخصصان سلامت ممکن است علائم افسردگی را در بیماران مسن تر از دست بدهند. افراد مسن تر ممکن است تمایلی به بحث درباره احساس غم و اندوه یا از دست دادن علاقه به فعالیت های لذت بخش نداشته باشند.

هشدار: اینها ممکن است بیشتر از علائم فیزیکی شکایت داشته باشد می تواند تشخیص اختلال افسردگی در بیماران مبتلا به سایر بیماری ها مانند بیماری قلبی، سکته مغزی یا سرطان که ممکن است علائم ایجاد کند دشوار است افسردگی باعث یا با داروهایی که عوارض جانبی ایجاد می کنند و باعث افسردگی می شوند درمان شوند.

در صورت تشخیص افسردگی، درمان با داروی مناسب یا روان درمانی مختصر می تواند به افراد مسن کمک کند تا هر دو بیماری را مدیریت کنند و در نتیجه بقا و کیفیت زندگی را افزایش دهند.

شناسایی و درمان افسردگی در مردان بزرگسالان بسیار مهم هستند. یک تصور غلط رایج وجود دارد که نرخ خودکشی در میان جوانان بالاترین میزان است، اما مردان سفیدپوست مسن بیشترین آسیب را می‌بینند. بیش از 70 درصد از قربانیان خودکشی بزرگسالان ظرف یک ماه پس از مرگ خود به پزشک مراقبت های اولیه مراجعه می کنند.

بسیاری از آنها یک بیماری افسردگی دارند که در این ملاقات ها قابل تشخیص نیست. این واقعیت منجر به تلاش‌های تحقیقاتی برای تعیین چگونگی بهبود توانایی پزشکان برای تشخیص و درمان افسردگی در افراد مسن شده است.

تقریباً 80 درصد از افراد مسن مبتلا به افسردگی با درمان با داروهای ضد افسردگی، روان درمانی یا ترکیبی از این دو بهبود می یابند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می دهد که ترکیب روان درمانی و داروهای ضد افسردگی در کاهش عود افسردگی در افراد مسن بسیار موثر است. نشان داده شده است که روان درمانی به تنهایی دوره های رفاه بدون افسردگی را طولانی می کند، به ویژه در بیماران مسن که نمی توانند دارو مصرف کنند.

افسردگی در پسران و مردان نوجوان

تنها در دو دهه اخیر افسردگی در کودکان بسیار جدی گرفته شده است. تحقیقات نشان می دهد که افسردگی در زندگی زودتر از دهه های قبل رخ می دهد. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که افسردگی زودرس اغلب ادامه می‌یابد و تا بزرگسالی عود می‌کند و افسردگی در جوانی ممکن است بیماری شدیدتری را در بزرگسالی پیش‌بینی کند.

توجه: قبل از بلوغ، دختران و پسران به طور مساوی از افسردگی رنج می برند. با این حال، پس از 14 سالگی، زنان دو برابر بیشتر از مردان در معرض ابتلا به افسردگی اساسی یا دیس تایمی هستند. خطر ابتلا به اختلال دوقطبی برای مردان و زنان در دوران بلوغ و بزرگسالی تقریباً یکسان است.

یک کودک کوچکتر افسرده ممکن است بگوید بیمار است، از رفتن به مدرسه امتناع کند، به والدین خود بچسبد یا نگران مرگ والدین خود باشد. یک کودک بزرگتر افسرده ممکن است در مدرسه مشکل داشته باشد، منفی باف و پست باشد و احساس کند که درک نشده است. علائم اختلالات افسردگی در افراد جوان اغلب به عنوان نوسانات خلقی طبیعی در طول مرحله خاصی از رشد در نظر گرفته می شود.

علاوه بر این، متخصصان بهداشت ممکن است تمایلی به «برچسب زدن» زودهنگام به یک جوان مبتلا به بیماری روانی نداشته باشند. با این حال، تشخیص و درمان به موقع اختلالات افسردگی برای رشد عاطفی، اجتماعی و رفتاری بسیار مهم است. افسردگی در جوانان اغلب همراه با سایر اختلالات روانی، معمولاً اضطراب، رفتارهای مخرب یا اختلالات سوء مصرف مواد، و همچنین سایر بیماری های جدی مانند دیابت رخ می دهد.

روش های درمان افسردگی در پسران و مردان نوجوان

در میان کودکان و نوجوانان، اختلالات افسردگی احتمال بیماری و مشکلات بین فردی و روانی را افزایش می دهد که مدت ها پس از رفع افسردگی ادامه می یابد. نوجوانان همچنین در معرض افزایش خطر سوء مصرف مواد و رفتار خودکشی هستند. اگرچه ادبیات علمی در مورد درمان افسردگی در کودکان و نوجوانان بسیار کمتر از بزرگسالان است، تعدادی از مطالعات اخیر اثربخشی کوتاه مدت و بی خطر بودن درمان افسردگی در جوانان را تایید می کند.

یک مطالعه بالینی روی 439 نوجوان مبتلا به افسردگی اساسی نشان داد که ترکیبی از دارو و روان درمانی موثرترین درمان است. تحقیقات بیشتری در مورد چگونگی اجرای بهترین روش های درمانی در مراقبت های اولیه مورد نیاز است.

اختلال دوقطبی، اگرچه در کودکان خردسال نادر است، اما می تواند در کودکان و نوجوانان رخ دهد. به احتمال زیاد فرزندان والدین مبتلا به این بیماری را تحت تأثیر قرار می دهد. 20 تا 40 درصد از نوجوانان مبتلا به افسردگی اساسی در عرض پنج سال پس از شروع افسردگی، اختلال دوقطبی را نشان می دهند. افسردگی در کودکان و نوجوانان با افزایش خطر رفتار خودکشی همراه است.

اگر افسردگی با اختلال سلوک و سوء مصرف الکل یا مواد، به ویژه در مردان نوجوان همراه باشد، این خطر ممکن است افزایش یابد. محققان در حال توسعه و آزمایش مداخلات مختلف برای جلوگیری از خودکشی در کودکان و نوجوانان هستند. تشخیص و درمان زودهنگام، ارزیابی دقیق افکار خودکشی، و محدود کردن دسترسی جوانان به عوامل کشنده، از جمله سلاح گرم و مواد مخدر، ممکن است بیشترین ارزش را در پیشگیری از خودکشی داشته باشد.

سخنرانی پایانی ایده آل مگ

تحقیقات بیشتری برای درک همه جنبه های افسردگی در مردان، از جمله نحوه واکنش مردان به استرس و احساسات مرتبط با افسردگی مورد نیاز است. چگونه می توانیم پذیرش این احساسات و دریافت کمک مورد نیاز را برای مردان آسانتر کنیم؟ و همچنین چگونه می توان پزشکان را برای دانستن و درک بهتر آموزش داد؟ درمان افسردگی در مردان اعضای خانواده، دوستان و متخصصان پشتیبانی در محل کار نیز می توانند نقش مهمی در شناخت انواع افسردگی در مردان و کمک به درمان آنها داشته باشند.

امتیاز شما برای این پست