نحوه برق انداختن وسایل چوبی در منزل



برق انداختن وسایل چوبی دغدغه خیلی از افرادی است که به چوب علاقه داشته و به تمیزی آن اهمیت می‌دهند. با گذشت زمان در بافت‌های چوب‌، گرد‌و‌غبار جمع شده و ظاهر آن‌ها کدر و دوست نداشتنی خواهد شد. تمیز و براق کردن وسایل چوبی پس از کدر شدن آن‌ها ممکن است کمی دشوار باشد. برای براق کردن چوب، باید گرد و خاک را از بین بافت‌ها پاک کرده و با محلول‌های موثر چوب را نرم و تازه کنیم. در این مقاله راه‌های موثر برای برق انداختن چوب را بررسی کرده و در نهایت روش‌هایی را برای محافظت از وسایل چوبی پیشنهاد داده‌ایم.

پاک کردن گرد و خاک بافت‌های چوب؛ اولین مرحله برای برق انداختن وسایل چوبی

اولین مرحله برای برق انداختن وسایل ساخته شده از متریال طبیعی مانند صندلی چوبی، گردگیری آن با دستمال نخی و شوینده‌های ملایم است. برای انجام این مرحله، ابتدا با یک پارچه نخی نرم، گرد‌و‌غبار وسایل چوبی را بگیرید. سپس، با پارچه نم‌دار و شوینده ملایم مانند اسپری‌ چندمنظوره یا تمیزکننده‌های مخصوص، دوده و کثیفی‌های دیگر را از روی چوب پاک کنید. حتما توجه داشته باشید که پارچه خیس نباشد تا آسیبی به چوب وارد نشود.

دومین مرحله برای براق کردن چوب؛ استفاده از دستمال برای از بین بردن رطوبت

برای برق انداختن وسایل چوبی، پس از پاک کردن گرد‌و‌خاک، با دستمال نرم که پرز هم ندهد، رطوبت روی وسایل چوبی را بگیرید. البته مراحل براق کردن چوب پس از تمیز کردن گرد‌و‌خاک به میزان کثیفی وسیله بستگی دارد. به‌طور‌ مثال، اگر روی دراور چوبی لوازم آرایش ریخته باشد، برای پاک کردن آن‌ باید حتما از شوینده مخصوص استفاده شود. اگر پس از استفاده از اسپری پاک‌کننده مخصوص چوب نتیجه‌ای حاصل نشد، پیشنهاد می‌شود برای تمیز کردن لکه‌های لوازم آرایش از پاک‌کننده آرایش یا میسلار واتر استفاده کنید.

روغن‌های مخصوص؛ مناسب برای محافظت و براق کردن وسایل چوبی

برای برق انداختن وسایل چوبی بعد اتمام تمیزکاری، بهترین راه‌حل استفاده از روغن‌های مخصوص سرویس چوب است. قبل از استفاده از هر نوع محلول یا ماده شیمیایی، آن را روی یک قسمت کوچک و غیر‌قابل رویت از وسیله تست کنید. روغن‌های طبیعی مانند روغن زیتون، نارگیل یا گردو، ظاهری براق به چوب می‌دهند؛ پیشنهاد می‌شود پس از تمیزکاری از این روغن‌ها را روی وسایل چوبی بزنید. همچنین استفاده از روغن‌های مخصوص وسایل چوبی، علاوه‌بر براق کردن، از نفوذ گردوخاک به بافت چوب و خط و خش روی آن جلوگیری می‌کند.

برق انداختن وسایل چوبی با روش‌های خانگی

یکی از روش‌های خانگی تمیز و براق کردن چوب، مخلوط روغن زیتون و سرکه سفید است. برای استفاده از این ترکیب، باید حدود ۱ فنجان روغن زیتون و ۱.۲ فنجان سرکه سفید را با هم مخلوط کنید. یک تکه پارچه نرم را انتخاب کرده و روی آن محلول را بریزید. سپس با حرکات دورانی مخلوط را روی سطح چوب پخش کنید. پس از استفاده از محلول روغن زیتون و سرکه سفید، بهتر است وسایل چوبی را به خوبی خشک کنید تا جذب رطوبت و آلودگی کاهش یابد و چوب در بهترین وضعیت نگهداری شود.

یکی از دیگر روش‌های خانگی برای برق انداختن وسایل چوبی، ترکیب موثر روغن زیتون و آب لیمو است. برای درست کردن این محلول، یک فنجان روغن زیتون را با نصف فنجان آب لیمو ترکیب کنید. این محلول طبیعی باعث براق شدن و تغذیه چوب می‌شود. یک تکه پارچه نرم و پنبه‌ای را در این محلول آغشته کرده و با حرکات دورانی، پارچه را روی سطح چوبی بمالید. قبل از استفاده روش‌های خانگی براق کردن چوب، روی قسمت کوچکی، آن‌ها را امتحان کنید تا از آسیب به چوب جلوگیری شود.

راه‌های محافظت از وسایل چوبی و حفظ براق بودن آن‌ها

برای اینکه درخشندگی و تمیزی وسایل چوبی شما حفظ شود، بهتر است که برای محافظت از وسایل اقداماتی را انجام دهید. در ادامه روش‌هایی برای محافظت از وسایل چوبی و افزایش عمر آن‌ها را بیان کرده‌ایم:

  • پاک و خشک نگه داشتن: وسایل چوبی را همیشه پاک و خشک نگه دارید. برای پاک کردن وسایل، از پارچه نرم و مرطوب استفاده کنید.
  • استفاده از روغن چوب: روغن چوب به‌عنوان یک ماده محافظتی موثر برای وسایل چوبی استفاده شود. با استفاده از یک پارچه نرم، روغن را به سطح چوب مالیده تا بافت‌ چوب نرم شود.
  • استفاده از واکس چوب: واکس چوب به‌عنوان یک لایه محافظ روی سطح چوب عمل می‌کند. با استفاده از یک پارچه نرم، واکس را به سطح چوبی مالیده و بعد از گذشت چند دقیقه با استفاده از پارچه دیگر، آن از سطح چوب پاک کنید.
  • جلوگیری از تماس با آب: از تماس مستقیم وسایل چوبی با آب و رطوبت جلوگیری کنید. اگر وسایل در معرض آب قرار می‌گیرند، استفاده از روکش‌ها یا پوشش‌های ضدآب موثر خواهد بود.
  • جلوگیری از تماس با حرارت زیاد: وسایل چوبی را از تماس مستقیم با حرارت زیاد مانند دستگاه‌های گرمایشی یا سطوح آشپزخانه محافظت کنید. حرارت زیاد باعث تغییر شکل و آسیب به چوب می‌شود.

با رعایت این نکات و استفاده از روش‌های محافظتی، وسایل چوبی خود را در بهترین وضعیت نگه دارید و عمر مفید آن‌ها را می‌توانید افزایش دهید.

کیفیت بالای مبلمان چوبی بلج؛ کمک به سهولت در برق انداختن وسایل

در این مقاله نحوه برق انداختن وسایل چوبی را بررسی کردیم. برای براق کردن وسایل چوبی، لازم است که ابتدا آن‌ها را تمیز کرده و سپس از روغن‌های براق‌کننده برای محافظت از چوب در برابر گرد‌و‌غبار و عوامل دیگر استفاده کنید. روغن به بافت چوب نفوذ کرده و آن را نرم می‌کند. البته کیفیت و جنس چوب هم در براق شدن موثر است. در واقع می‌توان گفت در کیفیت وسایل چوبی، عوامل مختلفی مانند نحوه نگهداری و خشک کردن چوب قبل از ساخت بسیار مهم است؛ زیرا بر رنگ، طول عمر و استحکام وسایل چوبی بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

ازاین‌رو، حتما وسایل چوبی خود را از فروشگاه‌های معتبر و مطمئن خریداری کنید که طبق استانداردها چوب‌ها را نگهداری و خشک کنند. بلج فروشگاهی اینترنتی با سابقه ۳۰ ساله است که بهترین و متنوع‌ترین محصولات چوبی را به مشتریان عرضه می‌کند. از ویژگی‌ها شگفت‌انگیز این فروشگاه علاوه‌بر کیفیت محصولات، می‌توان به ارسال رایگان و پرداخت در محل اشاره کرد. برای مشاهده محصولات این فروشگاه به وبسایت بلج مراجعه کنید و از طریق راه‌های ارتباطی موجود در سایت با مشاوران بلج در ارتباط باشید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال خدمات معرفی شده آن ندارد.