نرخ بلیط مشهد استانبول قطر ایرویز • مجله تصویر زندگی


 ایرلاین قطر ایرویز که در زبان عربی به آن القطریه گفته می‌شود، یکی از شرکت‌های قدرتمند هواپیمایی است که زیر پرچم کشور قطر فعالیت می‌کند. این شرکت هواپیمایی بیش از ۴۵ هزار کارمند و ۲۰۰ هواپیما داشته و به بیش از ۱۵۰ مقصد بین المللی در آسیا، آمریکا، اروپا و آفریقا پرواز دارد. در حال حاضر شما می‌توانید برای خرید بلیط مشهد استانبول از این هواپیمایی بین المللی و با کیفیت نیز اقدام کنید. با ما همراه شوید تا بیشتر با این هواپیمایی آشنا شویم.

تاریخچه هواپیمایی قطر ایرویز

این ایرلاین برای اولین بار در سال ۱۹۹۳ تاسیس شد. قطر ایرویز در نوامبر سال ۱۹۹۳ تنها با ۷۵ پرنسل و با مدیریت شیخ حمد بن علی بن جبور آل ثانی فعالیت خود را آغاز کرد. در آن زمان قطر ایرویز تنها دو فروند ایرباس A310 داشت که در مسیرهای بانکوک، ابوظبی، قاهره، دبی و خارطوم رفت و آمد می‌کرد.

این هواپیمایی در سال ۲۰۱۴ به طور کامل تحت مالکیت دولت قطر درآمد و به مرور سال‌ها ناوگان‌های خود را افزایش داده و به کشورهای دیگر در سراسر دنیا پرواز دارد. از فوریه سال ۲۰۲۰ این هواپیمایی به عنوان بزرگ‎ترین سهام‌دار گروه هواپیمایی بین المللی IAG با ۲۵.۱ درصد سهام آن شناخته شده است. این شرکت در حال حاضر خدمات پرواز را در بالاترین سطح کیفیت به مسافران ارائه می‌کند، از این رو بسیاری از مسافران این ایرلاین را به دیگر ایرلاین‎ها برای پروازهای خارجی ترجیح می‌دهند.

کلاس‌های پروازی ایرلاین قطر ایرویز

ایرلاین قطر ایرویز به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های هواپیمایی دنیا در حال حاضر پروازهای خود را در چند کلاس مختلف به مسافران ارائه می‌کند.

پرواز فرست کلاس

همان طور که می‌دانید این پرواز بالاترین سطح کیفی کلاس‌های پروازی بوده و در آن امکانات ویژه‌ای به مسافران ارائه می‌شود. صندلی‌های ویژه تخت خواب شو، صندلی‎های مجهز به ماساژ و سیستم‌های سرگرمی، منو پذیرایی متنوع و با کیفیت و یک صفحه تلویزیون ۲۶ اینچی که در اختیار هر مسافر قرار می‌گیرد، از جمله امکانات پرواز فرست کلاس این شرکت هواپیمایی است.

بنابراین اگر می‎خواهید بلیط مشهد استانبول و پرواز به این شهر زیبا ترکیه را در بالاترین سطح کیفیت تجربه کنید، این کلاس پروازی از هواپیمایی قطر ایرویز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

پرواز تجاری

یکی دیگر از کلاس‌های پروازی قطر ایرویز کلاس تجاری است که ایرباس‌های A380، A350، بوئینگ ۷۷۷ و بوئینگ ۷۸۷ در این ایرلاین به پرواز تجاری اختصاص داده شده است.

صندلی‌های این پرواز قابلیت چرخش تا ۱۸۰ درجه و ماساژ را دارند. در سال ۲۰۱۷ قطر ایرویز یک کابین جدید در پرواز تجاری به نام QSuite ارائه کرد. صندلی‌های این کابین حالت راحت‎تری داشته و یک فضای مخصوص برای سرو غذا در آن در نظر گرفته شده است. این کابین در مقایسه با فرست کلاس اقتصادی‌تر بوده و امکانات رفاهی مناسب و بیشتری دارد.

پرواز اکونومی یا اقتصادی

اگر می‌خواهید بلیط مشهد استانبول را با قیمتی مناسب اما سطح کیفی بالا تهیه کنید، کلاس اقتصادی یا اکونومی قطر ایرویز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. باید بدانید که کلاس پروازی اقتصادی قطر ایرویز در سال ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ عنوان بهترین کلاس پروازی اقتصادی در سطح جهان را از آن خود کرد. این مساله نشان دهنده بالاترین سطح کیفیت این پرواز در کلاس اقتصادی است.

اطلاعات پرواز مشهد استانبول

فاصله هوایی مشهد و استانبول ۲۷۱۹ کیلومتر است که پرواز آن حدود چهار ساعت و ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. البته این زمان پرواز با توجه به شرایط آب و هوایی، تعداد توقف‌ها و عوامل دیگر متفاوت خواهد بود.

اختلاف ساعت رسمی مشهد و استانبول حدود ۳۰ دقیقه است و ساعت رسمی استانبول حدود نیم ساعت از ساعت رسمی ایران عقب‌تر است. در حال حاضر همان طور که در بالا نیز اشاره شد، محبوب‌ترین ایرلاین برای تهیه بلیط مشهد استانبول قطر ایرویز است.

هزینه بلیط استانبول مشهد چقدر است؟

هزینه بلیط استانبول مشهد مانند هزینه دیگر بلیط‌ها با توجه به فاکتورهای مختلف مانند زمان پرواز، تعداد توقف‌ها و خدمات ایرلاین متفاوت خواهد بود. به طور کلی شما برای خرید بلیط مشهد استانبول باید حداقل حدود ۱۵ میلیون تومان هزینه کنید. هزینه این بلیط می‌تواند تا ۶۰ میلیون تومان نیز افزایش پیدا کند.