نزدیک ترین جاذبه های دیدنی تهران به هتل تاج محل • مجله تصویر زندگی


یکی از مهمترین کار‌هایی که قبل از سفر به تهران باید انجام داد، تعیین اقامتگاهی برای استراحت است. این اقامتگاه باید علاوه بر امکانات لازم، به لحاظ جغرافیایی هم از موقعیت مناسبی برخوردار باشد. چون نزدیکی شما به اماکن دیدنی باعث می‌شود تا وقت بیشتری برای بازدید و لذت بردن از سفر داشته باشید. هتل آپارتمان تاج محل تهران، یکی از این اقامتگاه‌های معروف با موقعیت مناسب است. در این مطلب قرار است تا نزدیک‌ترین جاذبه‌های دیدنی تهران به هتل تاج محل را به شما معرفی کنیم.

معرفی هتل تاج محل تهران

هتل تاج محل، یکی از هتل آپارتمان‌های تهران است که در طراحی ساختمان آن، از معماری و فرهنگ کشور هندوستان استفاده شده است. ساختمان اصلی این هتل در سال ۱۳۸۰ تأسیس و در سال ۱۳۹۵ مجدداً بازسازی شده است. قرار گرفتن هتل در حوالی میدان ونک و بلوار ملاصدرا تهران باعث شده تا نسبت به دیگر هتل‌های چند ستاره شهر خاص باشد.

چون مسافران با اقامت و رزرو اتاق در هتل تاج محل، دسترسی آسان و راحتی به اماکن دیدنی و تفریحی شهر تهران خواهند داشت. در بخش بعدی تعدادی از این اماکن گردشگری را به شما معرفی می‌کنیم تا با در نظر گرفتن آن‌ها، در خصوص رزرو اتاق در این هتل تصمیم بگیرید.

نزدیک‌ترین اماکن دیدنی به هتل تاج محل

۱ – گنبد مینا تهران

سفر یک گردشگر علاقمند به ستاره‌شناسی زمانی کامل خواهد شد، که سری هم به گنبد مینا تهران بزند. مخصوصاً اگر اتاق رزرو شده شما در هتل تاج محل باشد، رفتن به این مکان دیدنی بسیار راحت خواهد بود. چون فقط ۲ کیلومتر با این گنبد شگفت‌انگیز و تجربه کردن سفر در راه شیری فاصله دارید. معماری بسیار خاص این سازه و شیوه طراحی آن باعث شده تا بازدیدکنندگان اجازه تماشا کردن ستارگان و آسمان را از نزدیک داشته باشند. سقف آبی رنگ این گنبد به خوبی چشم نوازی می‌کند و می‌تواند نظر هر مسافری را به خود جلب کند. البته پل ابریشم موجود در کنار این گنبد هم نوعی جاذبه گردشگری محسوب می‌شود.

۲ – موزه پول

تقریباً ۴. ۷ کیلومتر آن طرف‌تر از هتل تاج محل، اولین موزه تخصصی و دائمی سکه و اسکناس ایران وجود دارد. موزه دفینه یا موزه پول ایران، نامی است که برای این مکان دیدنی انتخاب کرده‌اند. افتتاح این موزه در تیرماه سال ۱۳۷۶ توسط بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی انجام شد. انواع مختلفی از آثار تاریخی، هنری و فرهنگی در این موزه یافت می‌شود که هر یک در نوع خود جالب و دیدنی هستند. فاصله این موزه تا هتل تاج محل با ماشین، شاید در حدود ۳ الی ۴ دقیقه باشد.

۳ – بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش یکی از معروف‌ترین پارک‌های پایتخت است که در خیابان آفریقا و نرسیده به چهار راه جهان کودک قرار دارد. فاصله ۵. ۵ کیلومتری این بوستان با هتل تاج محل، باعث شده تا این پارک زیبا را به عنوان یکی دیگر از مکان‌های دیدنی نزدیک به این هتل معرفی کنیم. از امکانات تفریحی و دیدنی این پارک، می‌توان به برج آتش، محوطه دوچرخه سواری، اسکیت سواری، لانه کبوتر، آبنما، فانوس دریایی و آلاچیق اشاره کرد.

۴ – باغ ایرانی تهران

باغ ایرانی تهران، یکی دیگر از زیباترین اماکن گردشگری در اطراف هتل تاج محل است. فاصله ۲. ۲ کیلومتری این باغ با هتل، باعث شده تا مسافران دسترسی راحتی به این باغ زیبا داشته باشند. زیبایی‌های این مجموعه گردشگری به قدری شگفت‌انگیز است که چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند. انواع مختلفی از گل‌های لاله در رنگ‌های متنوع در این باغ وجود دارد. پس اگر علاقمند به گل و گیاه هستید، حتماً بازدید از این باغ ایرانی را در برنامه سفری خود قرار دهید.

۵ – برج میلاد تهران

تماشای مرتفع‌ترین برج تهران از نزدیک و رفتن به طبقات بالایی آن، برای هر مسافر عازم تهران می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. البته برج میلاد صرفاً یک سازه بلند نیست؛ بلکه طبقات پایینی آن شامل مراکز خرید و کافه رستوران‌های بسیار زیادی است.

به همین خاطر انتخاب بسیار جذابی برای مسافران ساکن در هتل تاج محل به حساب می‌آید. فاصله این هتل تا برج میلاد ۶. ۲ کیلومتر است که در حالت عادی، تقریباً ۷ دقیقه با ماشین طول می‌کشد.

۶ – پارک لاله

پارک لاله تهران جزء قدیمی‌ترین بوستان‌های پایتخت است. این پارک در سال ۱۳۴۵ و به درخواست فرح پهلوی (همسر محمد رضا شاه) بنیان شد. این پارک با ۳۵ هکتار مساحت، انواع مختلفی از گونه‌های گیاهی شامل چنار، اقاقیا و کاج را در خود دارد.

نزدیکی این پارک به هتل تاج محل، باعث شده تا بسیاری از مسافران برای بازدید هم که شده، سری به این پارک قدیمی شهر بزنند. فاصله حدودی این پارک تا هتل تاج محل، ۴. ۷ کیلومتر است.

۷ – مرکز خرید ونک

مطمئناً برای بانوانی که تهران را به عنوان مقصد سفری خود انتخاب کرده‌اند، دیدنی‌ترین مکان یک مرکز خرید است. پس اگر هتل تاج محل را برای اقامت خود انتخاب کرده‌اید، نزدیک‌ترین بازار به شما همان مرکز خرید ونک است. این مرکز جزء قدیمی‌ترین پاساژ‌های تهران است که در تقاطع خیابان کار و تجارت قرار دارد.

پس برای خرید و یا صرفاً تماشای اجناس و کالا‌های این پاساژ هم که شده، بهتر است که سری به این مرکز خرید بزنید. فاصله ۱. ۳ کیلومتری این بازار تا هتل را می‌توانید به صورت پیاده و یا با ماشین طی کنید. اما اگر کالای درخواستی شما در پاساژ ونک یافت نشد، دو بازار دیگر به نام‌های گلستان و اسکان در همان اطراف وجود دارد.

۸ – پل طبیعت

یکی از اماکن تفریحی و دیدنی تهران، پل طبیعت است که دو پارک آب و آتش و طالقانی را به یکدیگر وصل می‌کند. طراحی منحصر بفرد این هتل باعث شده تا بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی، بازدید از این پل زیبا را در برنامه تور خود قرار دهند. چون خود پل بر روی اتوبان مدرس قرار گرفته و چشم انداز بسیار زیبایی را پیش روی عابرین قرار می‌دهد. فاصله این پل تا هتل تاج محل فقط ۵. ۷ کیلومتر است که در عرض ۶ دقیقه می‌توانید خود را به آنجا برسانید.

کلام آخر

اماکنی که در این مطلب معرفی شد، صرفاً تعداد محدودی از جاذبه‌های گردشگری در اطراف هتل تاج محل تهران هستند. علاوه بر این موارد، می‌توان به پارک ساعی، زیپ لاین کماندو، موزه ملی علوم پزشکی، دریاچه و باغ هنر و دیگر جاذبه‌های مهم در نزدیکی میدان ونک تهران اشاره کرد.

اما فراموش نکنید که شرط اول برای دسترسی به این اماکن گردشگری، رزرو اتاق در هتل تاج محل تهران است. سایت فلای تودی به شما کمک خواهد کرد که همیشه نزدیک‌ترین هتل به نقاط حساس شهر تهران را پیدا کرده و اتاق خود را در آن رزرو کنید.