هزینهٔ سفر به ترکیه با تور چقدر است؟ • مجله تصویر زندگی


تور ترکیه همواره در بین گردشگران ایرانی محبوب بوده و این محبوبیت در سال‌های اخیر افزایش قابل‌توجهی داشته است. تمام شهرهای ترکیه دیدنی و زیبا هستند و ارزش سفر کردن را دارند؛ بنابراین تور ترکیه می‌تواند برای تمام سلیقه‌ها جذاب باشد و خوشبختانه امکان سفر اقتصادی و مقرون به صرفه به این کشور فراهم است. در این مقاله، قصد داریم با انواع تور ترکیه آشنا شویم و به بررسی هزینهٔ سفر به ترکیه با تور بپردازیم.

نمایی از شهر زیبا و تاریخی استانبول

آشنایی با انواع تور ترکیه

تنوع بالای تورهای ترکیه باعث شده است که دست گردشگران برای خرید تور متناسب با شرایط خود باز باشد. شما می‌توانید تور ترکیه را با توجه به سلیقه، بودجه و شهرهایی که قصد بازدید از آن‌ها را دارید، خریداری کنید. در ادامه، با انواع تور ترکیه آشنا می‌شویم.

تور هوایی ترکیه

متداول ترین راه سفر به ترکیه، خرید تور هوایی این کشور است که با توجه به همسایگی ترکیه با ایران، یک راه سریع برای رسیدن به این کشور محسوب می‌شود. از آنجایی که تقاضا برای تورهای هوایی ترکیه در شهرهای مختلف ایران افزایش یافته است، شما می‌توانید از اغلب فرودگاه‌های بین‌المللی در ایران، به صورت هوایی به ترکیه سفر کنید.

اگر زمان محدودی برای سفر دارید و می‌خواهید هرچه سریع‌تر به مقصد برسید، تور هوایی ترکیه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. البته توجه داشته باشید که تور هوایی ترکیه برای کسانی که قصد خرید انبوه دارند، چندان مناسب نیست. شما در این تور می‌توانید حجم مشخصی از بار را در پرواز حمل کنید و اگر بار از مقدار تعیین‌شده بیشتر باشد، ناچار به پرداخت هزینهٔ اضافه‌بار خواهید شد.

تور زمینی ترکیه

تور زمینی ترکیه یکی دیگر از راه‌های سفر به این کشور برای کسانی است که طرفدار سفر جاده‌ای و زمینی هستند و از سفر با اتوبوس لذت می‌برند. این نوع سفر بسیار اقتصادی و مقرون به صرفه است، اما باید حداقل یک روز را به رفت و یک روز را به برگشت از سفر اختصاص دهید. شهرهای شرقی ترکیه به ایران نزدیک‌تر هستند و هرچه شهرهای غربی‌تر ترکیه را به عنوان مقصد انتخاب کنید، بیشتر در مسیر هستید.

تور زمینی ترکیه معمولاً از نظر زمانی طولانی‌تر است، چرا که زمان بیشتری در مسیر سپری می‌شود و امکان دارد گردشگران به استراحت بیشتری نیاز داشته باشند. در تور زمینی ترکیه محدودیت کمتری برای حمل بار دارید، بنابراین این نوع سفر برای کسانی که قصد خرید دارند، مناسب‌تر است.

برج گالاتا در شب؛ از نمادهای اصلی استانبول

تور ترکیبی ترکیه

شما می‌توانید برای سفر به ترکیه، فقط یکی از شهرهای آن را به عنوان مقصد انتخاب کنید و مثلاً هدف شما بازدید از استانبول، آنتالیا یا ازمیر باشد. یک راه دیگر برای لذت بردن بیشتر از سفر به این کشور، خرید تور ترکیبی ترکیه است.

در این نوع تور، شما امکان بازدید از چند شهر ترکیه را خواهید داشت و می‌توانید در مدت زمانی کوتاه، تجربهٔ دیدن چند شهر توریستی و جذاب این کشور را به دست آورید. معروف‌ترین تورهای ترکیبی ترکیه عبارت‌اند از:

  • تور استانبول – آنتالیا
  • تور ازمیر – آنتالیا
  • تور آنتالیا – کوش‌آداسی
  • تور ازمیر – کوش‌آداسی

بهترین زمان تور ترکیه

ترکیه از نظر آب‌وهوایی به ایران شبیه است و معمولاً پاییز و بهار را بهترین زمان برای تور ترکیه می‌دانند؛ به ویژه اگر قصد دارید از شهر استانبول بازدید کنید. چنانچه هدف شما از سفر به ترکیه استفاده از تفریحات آبی این کشور است، تابستان فصل بسیار خوبی برای تور ترکیه محسوب می‌شود.

خرید کردن و استفاده از حراج‌های ترکیه، یکی از دلایل و انگیزه‌های مهم برای سفر به این کشور است. حراج زمستانه در کریسمس (دی‌ماه)، حراج تابستانه (تیرماه) و مناسبت‌هایی مانند ایام نوروز، عید فطر و ولنتاین از بازه‌های زمانی مناسب برای تور ترکیه و خرید کردن با بهترین قیمت‌ها در این کشور به شمار می‌روند.

چه عواملی بر قیمت تور ترکیه تأثیر دارند؟

زمانی که برای خرید تور ترکیه اقدام می‌کنید، باید برای موارد مختلفی تصمیم بگیرید که همهٔ آن‌ها بر تعیین قیمت تور ترکیه تأثیر می‌گذارند. شهر مقصد، محل اقامت و هتل، زمان سفر، تعداد روزهای سفر از عواملی هستند که تأثیر مستقیمی بر ارزان یا گران شدن قیمت تور ترکیه دارند.

برخی از شهرهای ترکیه به دلیل تعداد زیاد گردشگران و ارزان بودن خدماتی که ارائه می‌دهند، قیمت مناسب‌تری نسبت به سایر شهرها دارند. قیمت تور هوایی ترکیه بسیار بیشتر از تور زمینی است و اگر قصد دارید با هواپیما به این کشور سفر کنید، مسلماً باید هزینهٔ بیشتری بپردازید.

تور ترکیه در زمستان معمولاً قیمت کمتری نسبت به فصل‌های خوش آب‌وهوا مانند بهار و پاییز دارد. البته هنگام کریسمس و سال نو، قیمت تور ترکیه کمی گران‌تر می‌شود.

خرید تور ترکیه با مناسب‌ترین قیمت

پرطرفدارترین تورهای ترکیه

اغلب تور استانبول را به عنوان پرطرفدارترین تور ترکیه می‌شناسند و سالانه گردشگران زیادی از سراسر جهان به این شهر تاریخی و زیبا سفر می‌کنند. تور آنتالیا و کوش‌آداسی هم یکی دیگر از تورهای محبوب ترکیه برای گردشگران ایرانی محسوب می‌شود.

زمانی که صحبت از پرطرفدارترین تورهای ترکیه برای ایرانیان می‌شود، نمی‌توان تور وان را از قلم انداخت. شهر وان فاصلهٔ کمی با ایران دارد و ارزان‌ترین تور ترکیه برای گردشگران ایرانی به شمار می‌رود. این شهر از مقاصد اصلی تور زمینی ترکیه است و متقاضیان زیادی دارد.

تور ترکیه پاییز ۱۴۰۲

خرید تور ارزان ترکیه با استفاده از ترفندهایی، غیرممکن نیست و می‌توان یک سفر اقتصادی را به این کشور تجربه کرد. اولین و مهم‌ترین کار این است که شهری را به عنوان مقصد انتخاب کنید که تورهای ارزان‌تری برای آن وجود دارد. به عنوان مثال، وان و ترابزون از شهرهایی هستند که تورهای آن‌ها قیمت پایین‌تری نسبت به سایر شهرهای ترکیه دارد.

اگر قصد دارید سفری ارزان به ترکیه داشته باشید، هتل‌های پنج ستاره و لوکس را فراموش کنید. هتل‌های بسیاری در ترکیه پیدا می‌شوند که ارزان و باکیفیت هستند و می‌توانید آن‌ها را به عنوان اقامتگاه انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که اواسط هفته و روزهای غیر تعطیل، بهترین زمان برای سفر ارزان به ترکیه هستند. با استفاده از راهکارها و ترفندهایی که گفتیم، می‌توانید یک سفر اقتصادی و ارزان را به ترکیه تجربه کنید.

تور لحظه آخری ترکیه

آیا تاکنون چیزی راجع به تور لحظه آخری ترکیه شنیده‌اید؟ این تورها قیمت کمتری نسبت به تورهای عادی ترکیه دارند و زمانی به فروش می‌رسند که ظرفیت تور تکمیل نمی‌شود. در چنین حالتی، آژانس‌های مسافرتی اقدام به فروش تور لحظه آخری ترکیه و اعمال تخفیف‌های بسیار عالی می‌کنند.

تور لحظه آخری به معنای تور با امکانات و خدمات کمتر نیست، بلکه صرفاً برای تکمیل شدن ظرفیت باقیمت پایین‌تری نسبت به تورهای عادی فروخته می‌شود.

نمایی از مسجد ایاصوفیه؛ از مهم‌ترین دیدنی‌های استانبول

سخن پایانی

تور ترکیه به دو صورت گروهی و انفرادی برگزار می‌شود. در تور گروهی شما به همراه گروهی از گردشگران و یک یا دو لیدر تور سفر می‌کنید. در تور انفرادی آژانس های گردشگری مسئولیت خرید و رزرو هتل و پرواز شما را به عهده می‌گیرد و می‌توانید به تنهایی یا با هم‌سفران خود به یک سفر جذاب وبه یادماندنی بروید.