هنگام کار با چوب از ماسک نجار استفاده کنید!


ماسک نجار هنگام کار در صنعت نجاری برای جلوگیری از عفونت های تنفسی استفاده می شود. ماسک نجاری تایید شده توسط موسسه ملی ایمنی و بهداشت حرفه ای (NIOSH) ظرفیت بالایی برای فیلتر کردن ذرات بسیار ریز دارد.

به عنوان مثال، نام N99 نشان می دهد که ماسک می تواند تا 99٪ از ذرات ریز چوب را فیلتر کند. ماسک نجاری نانوپور علاوه بر لایه های محافظ به کار رفته در سایر ماسک ها، دارای یک لایه الیاف نانو نیز می باشد که نقش حیاتی در فیلتراسیون ماسک ایفا می کند.

لایه نانو قابلیت فیلتر کردن را تا 100 برابر در مقایسه با ماسک های N95 افزایش می دهد و تا 0.3 میکرون یا 300 نانومتر بهبود می یابد. علاوه بر این، شیر استفاده شده در ماسک نانوپک از سیلیکون ساخته شده و انعطاف پذیری بالایی دارد. با بسته شدن در هنگام دم و باز شدن در هنگام بازدم.

تفاوت ماسک های مخصوص نجاری با ماسک های معمولی

ماسک نجاری دارای فیلتراسیون بالایی از ذرات آلاینده هوا و کاهش قابل توجه ذرات و ویروس های قابل تنفس است. این ماسک ها می توانند در برابر ذرات کوچک به اندازه 2.5 میکرون محافظت کنند.

در حالی که ماسک های معمولی برای محافظت از ریه ها در برابر آلاینده های خطرناک 2.5 میکرونی طراحی نشده اند و معمولاً به خوبی روی صورت قرار نمی گیرند. ماسک های معمولی دارای شکاف هایی در لبه ها برای ورود آلاینده ها هستند.

ماسک های نجار با استفاده از دو کش مخصوص و یک گیره بینی محکم روی صورت قرار می گیرند و دارای علامت تایید NIOSH، N95، N99، FFP2 بر روی محصول می باشند.

ماسک n95

ماسک n95 یک ماسک محافظ با فیلتر مش پلیمری مصنوعی است که تا 95 درصد ذرات ریز (حداکثر 0.3 میکرون و بزرگتر) موجود در هوا را فیلتر می کند.

ماسک n95 که به ماسک تنفسی نوع ماهی معروف است نسبت به سایر ماسک های معمولی سطح مقطع فیلتراسیون بسیار بالاتری دارد و سطح مقطع بالاتر این ماسک منجر به فشار داخلی کمتر و سهولت استفاده و تنفس می شود.

این ماسک قابلیت فیلتر کردن ذرات گرد و غبار معلق در هوا، آلودگی هوا، باکتری ها، ویروس ها و ذرات آلرژن یا آلرژن را دارد.

در این ماسک علاوه بر دو لایه میکروفایبر نبافته (Mellat Ballon)، از دو لایه کامپوزیت SSMMS به جای اسپان باند استفاده شده است.

این در واقع کیفیت فیلتراسیون را به دلیل وجود دو لایه اضافی Melat Bloon بهبود بخشید. افراد عادی در محیط های غیر درمانی و آلوده می توانند پنج بار از ماسک سه بعدی بدون دریچه N95 استفاده کنند.

ماسک ffp2

ماسک ffp2 در دسته ماسک های N95 قرار می گیرد و دارای فیلتراسیون نسبتا بالا، مقاومت موثر در برابر سموم و بخارات اسیدی است.

این ماسک کارایی فیلتر کردن ذرات بزرگتر از 2.5 میکرون را دارد و قابل استفاده در معادن، ساختمان، صنعت شیشه و باغبانی می باشد. این ماسک ها به گونه ای طراحی شده اند که پس از استفاده از ماسک تاشو ffp2 می توان آن را تا کرد و در جیب قرار داد.

استانداردهای جهانی برای دستگاه تنفس

طبق استاندارد اروپا (استانداردهای بریتانیا)، ماسک‌های تنفسی ffp2 در دسته ماسک‌های گرد و غبار طبقه‌بندی می‌شوند و به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

کلاس FFP1: محافظت در برابر ذرات معلق در هوا جامد و مایع غیر سمی با چگالی 4.5 برابر حد مواجهه شغلی (OEL).

کلاس FFP2: محافظت در برابر آئروسل های جامد و مایع غیر سمی یا سمیت کم تا متوسط ​​با غلظت 12 برابر حد مواجهه شغلی (OEL).

کلاس FFP3: محافظت در برابر آئروسل های جامد و مایع غیر سمی با سمیت کم تا متوسط ​​یا سمیت بالا با غلظت 50 برابر حد مجاز مواجهه شغلی (OEL).

بیایید با نخ ناب نانو آشنا شویم

مجموعه نانو تار پاک مجموعه ای دانش بنیان است که با استفاده از فناوری پیشرفته در ساخت و ارائه انواع ماسک های تنفسی در جهت ارتقای سطح زندگی می باشد. این گروه با برخورداری از امتیازات ویژه از جمله پرسنل متخصص و مجرب در زمینه های نساجی، نانوتکنولوژی، فیزیک، مهندسی شیمی، بیوتکنولوژی، مهندسی برق و مهندسی مکانیک، در زمینه تولید نانوالیاف با اهداف مختلف فعالیت می کند.

این گروه توانست یک ماسک صنعتی ارتقا یافته با الیاف نانو بسازد. استفاده از فناوری نانو الیاف در تولید ماسک، طبق استاندارد EN149، ماسک صنعتی را در رده ماسک های FFP3 قرار می دهد که تاکنون در کشور تولید نشده است.

انواع ماسک تنفسی تمیز نانو

تمامی مراحل طراحی و تولید انواع ماسک های نانو پک توسط کارشناسان دانش بنیان نانو تار پاک انجام شد و مورد تایید ستاد نانو ریاست جمهوری و وزارت بهداشت قرار گرفت.

تمامی ماسک های این مجموعه موفق به اخذ تاییدیه های معتبر داخلی و خارجی مانند سازمان انرژی اتمی ایران و همچنین آزمایشگاه نلسون در آمریکا شده اند. نانو تار پاک با بومی سازی فناوری نانو فیبر این ماسک های صنعتی را طراحی می کند که از نظر کیفیت و قیمت با برندهای جهانی رقابت می کند.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.