هوش مصنوعی اخبار جعلی درباره استعفای رئیس SEC را تولید می کند


این شایعات که فضای ارزهای دیجیتال در توییتر را فراگرفته، آخرین نمونه از اطلاعات نادرست منتشر شده توسط هوش مصنوعی است.

شایعات نادرستی درباره استعفای گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) دوباره به گوش می رسد. این بار اما به نظر می رسد که هوش مصنوعی چت JPT نقش مهمی را ایفا کرده است.

در 1 ژوئیه، وب سایتی به نام “thecryptoalert.com” گزارش داد که گری جنسلر، رئیس SEC در پی تحقیقات داخلی به نقل از یک مقام ناشناس استعفا داده است.

با این حال، با تحقیقات انجام شده توسط Cointelegraph، متن مقاله امتیاز بالایی در آشکارساز هوش مصنوعی ZeroGPT (ابزاری برای تشخیص دخالت هوش مصنوعی در نوشتن متون) دریافت کرد. امتیاز این خبر 96.8 درصد را نشان می دهد که نشان دهنده درجه بالایی از ایجاد محتوای هوش مصنوعی است.

این وب سایت نیز بسیار جدید به نظر می رسد و در مجموع تنها 17 پست دارد که اولین آن در 22 ژوئن نوشته شده است. به نظر می‌رسد که اکثر این مقالات از هوش مصنوعی استفاده زیادی می‌کنند، به طوری که همه مقالات حدود ۷۰ درصد در معیار ZeroGPT کسب کرده‌اند.

علاوه بر این واقعیت که بسیاری از متن ها توسط هوش مصنوعی تولید شده است، جستجو در ماشین بایگانی اینترنتی Wayback نشان داد که مالکیت دامنه وب سایت “thecryptoalert.com” در ساعت 16:30 روز 24 ژوئن به روز شده است.

با این حال، تعدادی از حساب ها این محتوا را در توییتر بازنشر کردند. پربازدیدترین پست در این موضوع مربوط به حساب کاربری به نام Whalechart است که در زمان ارسال 1.4 میلیون بازدید داشته است.

چارلز گاسپارینو، خبرنگار فاکس بیزینس، در توییتی در 3 ژوئیه تایید کرد که گری جنسلر پس از شنیدن اظهارات کمیسیون SEC استعفا نمی دهد.

البته این اولین بار نیست که شایعاتی مبنی بر استعفای جنسلر به گوش می رسد. در 20 آوریل، ادعاهایی مبنی بر اینکه گنسلر در حال آماده شدن برای “برکناری” است توسط منابع مشکوک منتشر شد. در 12 ژوئن، قانونگذاران ایالات متحده لایحه جدیدی را به نام قانون تثبیت SEC در مجلس نمایندگان ارائه کردند. یکی از مفاد اصلی آن برکناری گنسلر بود و او را “رئیس مستبد” می نامیدند.