واکنش قیمت بیت کوین به داده های تورم PPI و سخنرانی جروم پاول چه بود؟


علیرغم اینکه شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) بیش از حد انتظار منتشر شد، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا، مطمئن است که تورم را به نرخ هدف 2 درصد می رساند. در همین حال، واکنش قیمت بیت کوین منفی بود اما توانست بالای 61000 دلار باقی بماند.

به گفته والکس و به نقل از کوین گیپ، لحن سخنرانی جروم پاول کمی تندخو بود، اما در عین حال او از رسیدن به هدف نرخ بهره 2 درصد اطمینان داشت.

سخنرانی پاول در مورد تورم

او نسبت به داده های PPI بهتر از حد انتظار ابراز نگرانی کرد، اما گفت که فدرال رزرو به تحلیل بیشتر داده های تورم ادامه خواهد داد. قیمت بیت کوین نیز به دنبال انتشار شاخص PPI به محدوده 61100 دلار کاهش یافت.

سخنرانی جروم پاول دیدگاه‌هایی را منعکس می‌کند که نشان می‌دهد در حال حاضر سیاست‌های پولی سختگیرانه وجود دارد و ما شاهد کاهش نرخ بهره نخواهیم بود. این به این دلیل است که فشارهای تورمی همچنان ادامه دارد و بازار کار همچنان قوی است. با این حال، پیشرفت به سمت کاهش تورم به هدف 2 درصد در سال جاری متوقف شده است زیرا برخی نگرانی ها در مورد رکود تورمی مطرح شده است. با این حال، احتمال رکود تورمی دوباره توسط پاول رد شد.

او گفت که اقتصاد ایالات متحده در میان بازار کار قوی همچنان انعطاف پذیر است. او در مورد تورم، به نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم در ماه‌های اخیر اشاره کرد که باعث شد فدرال رزرو اعتماد خود را نسبت به کاهش نرخ‌ها در اوایل سال جاری از دست بدهد.

داده های تورم PPI بالاتر از پیش بینی ها بود

اداره آمار کار ایالات متحده دیروز داده های تورم PPI را برای آوریل منتشر کرد که بسیار بالا بود. PPI ماهانه 0.5٪ در مقابل 0.3٪ پیش بینی شد. PPI اصلی در ماه به ماه 0.5٪ بود که بسیار بالاتر از پیش بینی 0.2٪ بود. PPI سالانه بدون تغییر در 2.2% بود و PPI اصلی از 2.1% اصلاح شده به 2.4% افزایش یافت.

جروم پاول گفت:

فدرال رزرو به تجزیه و تحلیل داده های اقتصادی فصلی اضافی ادامه می دهد و با تورم برای رسیدن به هدف 2 درصدی خود مبارزه می کند و هرگونه افزایش نرخ بهره را رد می کند. سایر مقامات فدرال رزرو نیز با کاهش نرخ بهره مخالفت کردند و پیشنهاد کردند کاهش نرخ بهره در سال جاری کاهش یابد.

واکنش های بازار سهام و کریپتو

بازارهای کریپتو و سهام همچنان تحت فشار هستند زیرا معامله گران منتظر اطلاعات کلیدی تورم CPI هستند که در روز چهارشنبه منتشر می شود. بازار انتظار دارد تورم سالانه CPI از 3.5 درصد به 3.4 درصد کاهش یابد.