پاکسازی صورت چیست؟ | مگ عالیه


پاکسازی پوست یکی از انواع خدمات زیبایی است که توسط متخصص در این زمینه انجام می شود. برای توضیح انواع روش های پاکسازی پوست باید گفت که این روش در از بین بردن سلول های مرده و آلودگی های روی پوست بسیار موثر است.

با این کار به ایجاد طراوت و شادابی در پوست کمک می کند و سلامت پوست شما را تضمین می کند. در این مقاله قصد داریم شما را با انواع روش های پاکسازی پوست، دلایل و اهمیت پاکسازی پوست آشنا کنیم. با مرکز پاکسازی پوست مایا همراه باشید:

پاکسازی صورت چیست؟

همانطور که در ابتدای این مقاله گفتیم، پاکسازی به حذف سلول‌های مرده‌ای که روی پوست تجمع می‌یابد کمک می‌کند، همچنین به آرامی لایه سطحی پوست و همچنین چربی‌ها و ذرات موجود بر روی پوست را به دلیل آلودگی هوا پاک می‌کند. اما چرا پاکسازی صورت به افراد توصیه می شود؟ در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت.

چرا پاکسازی صورت توصیه می شود؟

غدد چربی پوست مسئول ترشح چربی هستند و خروج آنها از مجاری سطحی است. این ترشح منجر به مرطوب شدن سطح پوست می شود و ذرات آلوده و سلول های مرده را در خود حل می کند. لازم به ذکر است که ذرات گرد و غبار و آلودگی هوا با روغن های روی پوست ترکیب شده و منجر به مسدود شدن کانال خروج روغن می شود. نتیجه این عمل تیره شدن و کدر شدن پوست و از بین رفتن شادابی آن است.

در این صورت لازم است پوست را با روش های مختلف پاکسازی عمیق لایه برداری کرد تا منافذ بسته پوست باز شود.

اهمیت پاکسازی پوست

همانطور که می دانید یکی از عوامل مهم برای سلامت پوست پاکسازی اولیه است. یکی از مهم ترین نکات در مراقبت از پوست، شناخت نوع آن برای استفاده از مناسب ترین محصولات مراقبت از پوست است. علاوه بر این، داشتن یک برنامه روزانه مراقبت از پوست می تواند به حفظ سلامت و شادابی کلی پوست کمک کند. پاکسازی پوست مراحلی دارد که در ادامه با آن آشنا خواهید شد.

مراحل پاکسازی صورت

پاکسازی پوست به طور کلی به سه دسته تقسیم می شود که به تفصیل به آنها می پردازیم.

پاکسازی پوست در خانه

می توانید پوست خود را در خانه تمیز کنید و نتیجه دلخواه را ببینید. تمیز کردن صورت در خانه به شرح زیر است:

صورت را پاک کرده و بشویید

صورت را با لوسیون مناسب پوست تمیز کنید

ماساژ صورت

صورت را بخور دهید

حذف نقاط سیاه و سفید با وسایل مخصوص

از ماسک صورت استفاده کنید

از یک مرطوب کننده مناسب با نوع پوست خود استفاده کنید

تمیز کردن صورت در آرایشگاه ها

در آرایشگاه ها پاکسازی صورت در چند مرحله انجام می شود که عبارتند از:

  • کشیدن سیگار، ماساژ و استفاده از لایه بردارهای شیمیایی
  • استفاده از لایه بردارها برای از بین بردن سلول های مرده پوست
  • پاکسازی صورت با پاک کننده ها و اسکراب های مختلف
  • استفاده از کرم ها و لوسیون ها برای آبرسانی به پوست

لازم به ذکر است که پاکسازی صورت در آرایشگاه ها نمی تواند منجر به پاکسازی عمیق پوست شود و ممکن است عوارضی داشته باشد. عوارض نظافت در آرایشگاه ها می تواند التهاب پوست، زخم و انتقال هرگونه عفونت باشد.

پاکسازی پوست در کلینیک های معتبر

در کلینیک های تخصصی به دلیل حضور افراد متخصص و آموزش دیده در این زمینه این کار به صورت اصولی انجام می شود و کوچکترین آسیبی به پوست شما وارد نمی کند. پاکسازی صورت در کلینیک ها شامل چندین مرحله است که در ادامه با آن ها بیشتر آشنا خواهید شد.

  • استفاده از اسکراب یا آدامس با توجه به نوع پوست
  • استفاده از بخور سرد و گرم با توجه به نوع پوست
  • استفاده از الگو که نوعی جریان الکتریکی است باعث لایه برداری پوست می شود.
  • استفاده از Hydormy یا Galvanic برای آبرسانی و تغذیه پوست
  • استفاده از فرکانس بالا برای ضدعفونی و بستن منافذ مضر پوست
  • استفاده از ماسک مغذی برای تولید کلاژن و جوانسازی صورت
  • ماساژ صورت برای آرامش و افزایش جریان خون در صورت

روش های مختلف تمیز کردن پوست با دستگاه

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، روش هایی نیز برای تمیز کردن صورت با دستگاه وجود دارد که منجر به شادابی و تمیزی حداکثری سریع پوست می شود. دستگاه های زیر برای پاکسازی پوست مناسب هستند.

چراغ LED

این دستگاه یک روش غیر تهاجمی است که از طول موج های مختلف نور برای درمان مشکلات پوستی استفاده می کند. این دستگاه رنگ های مختلفی را ساطع می کند که هر کدام مزایایی دارند و برای انواع پوست بسیار مناسب است.

یک لیزر

لیزر درمانی یک روش تهاجمی است که مهمترین آن لیزر فرکشنال است. در این روش لایه های بیرونی پوست از بین رفته و شرایط برای تکثیر لایه ایجاد می شود.

میکرونیدلینگ

این روش با سوزاندن پوست زخم های کنترل شده ای ایجاد می کند. این امر منجر به تولید کلاژن و التیام جراحات و جوش های پوستی می شود.

هیدرافسیال

این روش در از بین بردن جوش های سر سیاه، سرسفید و شلی پوست موثر بوده و سلول های مرده و لایه بیرونی پوست را تمیز می کند. این دستگاه با مکش قوی تمامی آلودگی ها و آلودگی ها را از روی پوست شما پاک می کند.

دستگاه فرکانس بالا

این دستگاه فرکانس رادیویی روی پوست ایجاد می کند و برای اکسیژن رسانی بسیار مفید است. این روش بدون درد و برای انواع پوست به خصوص پوست های حساس بسیار مفید است.

آخرین کلمه

در این مقاله شما را با انواع روش های پاکسازی پوست و اهمیت آن ها آشنا کرده ایم. پوست یکی از مهم ترین اعضای بدن و موثر در زیبایی صورت است. می توانید در مدت زمان تعیین شده صورت خود را تمیز کنید. پیشنهاد می کنیم این کار را در مراکز تخصصی پوست زیر نظر متخصص در این زمینه انجام دهید تا آسیبی به پوستتان وارد نشود.

منبع:

سلب مسئولیت: ایده آل مگ فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

امتیاز شما برای این پست