پاکسازی پوست صورت در خانه: 6 مرحله پاکسازی پوست


در شرایط اقتصادی کنونی امکان مراجعه همه به سالن های زیبایی و استفاده از محصولات گران قیمت وجود ندارد. اما توصیه می شود حداقل هر 10 روز یک بار پوست صورت خود را تمیز کنیم.

به دلیل اهمیت این موضوع، در این مقاله توسط مگ عالیه ما سعی کرده ایم با ارائه راهکارهایی به مشکل نظافت چرم در منزل بپردازیم و این کار را برای شما آسان کنیم. برای درک بهتر این مهم، آن را به 6 مرحله مختلف تقسیم کرده ایم.

پاکسازی پوست در خانه

اگر تقریبا روال پوست اگر به دنبال آن بوده اید، می دانید که پاکسازی پوست باید با شستشوی مناسب شروع شود. پس این توصیه را جدی بگیرید تا پاک کننده مناسب پوست خود را بخرید و مطمئن شوید که به آن حساسیت ندارید. برای شروع این روش باید صورت خود را با آب ولرم بشویید و پوست را با یک حوله نرم خشک کنید.

اگر تازه به خانه رسیده اید، به احتمال زیاد منافذ پوست شما مسدود شده است. بنابراین، یک دور شستشو، تمیزی لازم را برای پوست شما ایجاد نمی کند. بنابراین، مقداری شیر پاک کننده را روی یک پد پنبه ای بریزید و آن را روی پوست خود بمالید.

مراحل مختلف تمیز کردن پوست در خانه

خب، بدون اتلاف وقت، بیایید به سر و کله زدن برسیم و 6 مرحله مهم پاکسازی پوست خانگی را با شما عزیزان طی کنیم:

آب گرم بنوشید

در نظر داشته باشید که مراحل پاکسازی پوست باید انجام شود تا به نتیجه مطلوب برسید. می توانید پس از شستن صورت، انواع ماسک لایه بردار خانگی استفاده کنید

اما به خاطر داشته باشید که این تا حدودی با اهداف اصلی شما مغایرت دارد. به همین دلیل مهم است که قدم به قدم پیش بروید و در مرحله دوم برای تمیز کردن پوست در خانه با بخور آب گرم آماده شوید.

در این مرحله، از بخارپز استفاده کنید و صورت خود را حدود 5 تا 10 دقیقه (یا تا زمانی که پوست شما می تواند بخار را تحمل کند) بخارپز کنید.

اگر در خانه مرطوب‌کننده ندارید، می‌توانید مقداری آب را در یک کاسه گرم کنید و صورت خود را مستقیماً روی کاسه نگه دارید. برای بهترین نتیجه، هنگام انجام این کار، خود را با یک حوله یا ملحفه تمیز بپوشانید.

در حین انجام این کار، می توانید چند قطره روغن ضروری مانند اسطوخودوس، گل رز، نعناع فلفلی، اکالیپتوس یا چوب صندل را به آب اضافه کنید تا بیشترین بهره را از این مرحله ببرید.

سابیدن

پاکسازی پوست قدم بسیار مهمی است که نباید آن را از روند اجرا کنار بگذارید. تمیز کردن پوست بدون در نظر گرفتن این مرحله هیچ نتیجه ای نخواهد داشت.

همانطور که می بینید، اگر فقط صورت خود را بشویید، سلول های مرده، جوش های سرسیاه و کثیفی های عمیق در منافذ پوست پاک نمی شوند.

بنابراین باید صورت خود را اسکراب کنید. برای این منظور می توانید به سراغ محصولات شیمیایی موجود در بازار بروید. اما پیشنهاد ما این است که استفاده از مواد خانگی را در اولویت قرار دهید.

برای مثال می توانید از مخلوط شکر و عسل، شکلات و شکر یا زغال اخته و عسل برای اسکراب صورت خود استفاده کنید.

از ماسک صورت استفاده کنید

مرحله چهارم پاکسازی پوست در منزل با استفاده از انواع مختلف ماسک صورت برای اطمینان از نرمی و لطافت پوست. ماسک ها علاوه بر جذب چربی اضافی پوست، منافذ باز شده را در حین پاکسازی و شستشو می بندند. استفاده از ماسک هایی که باعث درخشندگی پوست می شوند، خوب است.

همچنین یک پک آبرسان مناسب صورت، ترجیحا طبیعی (مانند ترکیب زردچوبه و حبوبات، آلوئه ورا و عسل و …) فواید زیادی به همراه دارد و روند پاکسازی پوست را سرعت می بخشد.

اگر محصولات شیمیایی را در بازار ترجیح می دهید، به دنبال محصولاتی باشید که از میوه هایی مانند موز یا پاپایا تهیه می شوند. ماسک مورد نظر را طبق دستور روی پوست بمالید و پس از مدتی بشویید.

تقویت کننده

اگرچه انتخاب ماسک مناسب پوست زمان بر است. اما این پایان فرآیند پاکسازی پوست نیست. بعد از این مرحله باید از تقویت کننده ها استفاده کنید. توصیه می شود در این مرحله از تونرها استفاده کنید.

در واقع، هنگام خشک کردن صورت خود پس از شستن ماسک صورت، از تونر استفاده کنید که به حفظ تعادل pH پوست کمک می کند.

می توانید از سرکه سیب، آلوئه ورا، خیار یا گلاب برای پوست های چرب به عنوان تونر (به جای خرید از فروشگاه) استفاده کنید.

به یاد داشته باشید که وقتی پوست خود را در خانه تمیز می کنید، تونر نه تنها منافذ بیشتری را می بندد. همچنین سطح PH پوست را متعادل می کند.

در نتیجه، پوست ما بلافاصله احساس طراوت و آبرسانی می کند. شما همچنین می توانید از تونرهای بدون الکل خریداری شده در فروشگاه استفاده کنید. اما موارد ذکر شده به دلیل طبیعی بودن نتیجه بهتری به همراه دارد.

لازم به ذکر است که اهمیت این مرحله را دست کم نگیرید و از این مرحله بسیار مهم غافل نشوید. همچنین، پس از اینکه تونر را روی صورت خود اسپری کردید، آن را پاک نکنید.

اجازه دهید پوست شما به طور کامل تونر را جذب کند. اگر تا به حال سعی نکرده اید در خانه تونیک درست کنید، می توانید آب یک خیار را بگیرید و پنج قاشق غذاخوری گلاب به آن اضافه کنید.

آنها را با هم مخلوط کرده و به یک بطری اسپری منتقل کنید. مخلوط را در یخچال نگهداری کنید و قبل از استفاده خوب تکان دهید.

مرطوب کننده هوا

در نهایت پس از انجام مراحل لایه برداری پوستمهم است که پوست را با استفاده از مرطوب کننده ها نرم کنید. شاید ماسک ها پوست شما را خشک کرده باشند یا بعد از استفاده از تونر احساس نیاز به رطوبت بیشتری داشته باشید.

مرطوب کننده مناسب می تواند پوست را آبرسانی کند و همچنین اثر پاکسازی پوست را در خانه افزایش دهد. در نتیجه چهره شما پس از این مرحله برای مدت طولانی درخشان خواهد بود.

در حالی که پوست خشک از کرم های چرب استفاده می کند. پوست های چرب باید از کرم های پایه آب استفاده کنند. به یاد داشته باشید، پیروی از این روال پاکسازی آسان صورت، پوست شما را همیشه درخشان و شاداب و با طراوت نگه می دارد.

اگر می خواهید این مرحله را به طور طبیعی انجام دهید، می توانید ژل آلوئه ورا تازه را روی تمام صورت خود بمالید. زیرا خاصیت مغذی و مرطوب کنندگی دارد.

همچنین پوست شما را تسکین می دهد و سطح آن را تسکین می دهد. با این حال، برخی از خانم ها دوست دارند تمام این مراحل را به صورت حرفه ای طی کنند. پیشنهاد می کنیم با رزرو نوبت در سالن های معتبر برنامه ریزی درستی داشته باشند.

اهمیت پاکسازی پوست در خانه

یک پاکسازی خوب و منظم که آرایش یا آلودگی ها را از صورت ما پاک می کند، بهبود قابل مشاهده و روزانه را تضمین می کند. پاکسازی صورت نوعی رژیم زیبایی است که با حفظ حالت ارتجاعی و درخشندگی پوست در طول زمان به مبارزه با اولین علائم پیری پوست کمک می کند.

برای درک اهمیت پاکسازی پوست در خانه، در نظر بگیرید که پوست شما در طول روز با چه چیزی مواجه می شود. از آرایش و تعریق گرفته تا ذرات محیطی و آلودگی که در طول روز با آن مواجه می شوید.

پوست شما به ناچار هر روز در معرض بسیاری از این نوع مهاجمان خارجی قرار می گیرد. به همین دلیل است که پاکسازی روزانه یا هفتگی پوست تمام آثار کثیفی، چربی اضافی، آلودگی و سلول های مرده را از صورت شما پاک می کند.

آخرین کلمه

در نهایت، بسیار مهم است که پوست خود را دو بار در روز، صبح و شب تمیز کنید. صبح ها، پس از بیدار شدن از خواب، پاکسازی صورت به از بین بردن سموم، سلول های مرده و چربی های اضافی که پوست در طول شب ترشح کرده است، کمک می کند.

در شب، پاکسازی نه تنها تمام آثار آرایشی را از صورت پاک می کند، بلکه از روند ریکاوری پوست در برابر تهاجمات خارجی که پوست ما در طول روز در معرض آن است، پشتیبانی می کند.

با توجه به این نکات، اگر چیزی در ذهن دارید که در این راهنما ذکر نشده است، آن را در قسمت نظرات ذکر کنید.

سوالات متداول

چه تونر خانگی برای پوست های چرب مناسب است؟

سرکه سیب قابض است و برای پوست های چرب مناسب است. می توانید مخلوطی از مقادیر مساوی سرکه سیب و آب تهیه کنید. ترکیبی از برگ نعنا و چای سبز نیز می تواند گزینه خوبی باشد.

چگونه پوست خشک را پاک کنیم؟

برای تمیز کردن پوست در منزل در مرحله اسکراب، سه قاشق جو دوسر خام را با یک قاشق عسل مخلوط کنید. اسکراب را به مدت پنج دقیقه با حرکات دایره ای روی صورت خود ماساژ دهید و با آب معمولی بشویید.

چگونه یک پاک کننده مناسب برای پوست های چرب تهیه کنیم؟

مقدار مساوی عسل و آب لیمو را با هم مخلوط کنید. روی پوست بمالید و بگذارید 5 دقیقه بماند. سپس آن را با یک پارچه یا دستمال نرم پاک کنید و صورت خود را با مقداری آب سرد بشویید.