پاک کردن لکه روی لباس سفید با 5 ترفند فوق العاده! • مجله تصویر زندگی


پاک کردن لکه روی لباس‌های سفید یکی از معضل‌های همیشگی هنگام شست‌وشوی این لباس‌ها است. لباس‌های سفید به‌راحتی لک می‌شوند و پاک کردن لکه از روی آن‌ها دردسرهایی به همراه دارد. اگر لکه‌ها قدیمی شوند، دیگر نمی‌توان آن‌ها را از روی لباس پاک کرد و باید قبل از قدیمی شدن لکه‌ها نسبت به پاک کردن لکه روی لباس سفید اقدام کنید. اگر ایده‌‌ای برای پاک کردن لکه روی لباس سفید ندارید، ما در این مقاله ۵ روش کاربردی به شما معرفی می‌کنیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به‌راحتی لباس سفید را مثل روز اول تمیز کنید. رمز و راز پاک کردن لکه‌ روی لباس سفید به بهترین شکل ممکن، در لابه‌لای این مقاله قرار گرفته است.

۱. از بین بردن لکه روی لباس سفید با وایتکس

وایتکس یا آب اکسیژنه، محبوب‌ترین روش برای پاکسازی لکه از روی لباس‌های سفید است. در ترکیب این مایع شوینده کلر، هیپوکلریت سدیم، پراکسید هیدروژن و آب وجود دارد که دشمن باکتری و آلودگی‌ها هستند. وایتکس یکی از بهترین مایع‌های شوینده سفیدکننده است که علاوه‌بر لباس، برای براق و سفید کردن ظرف‌ها نیز استفاده می‌شود.

برای از بین بردن لکه روی لباس سفید با وایتکس، باید ابتدا دستکش بپوشید و ماسک روی صورت خود قرار دهید. سپس مقداری وایتکس را با آب گرم ترکیب کنید و روی محل لک شده لباس بریزید. اگر لکه تازه باشد، معمولا پس از ۳۰ دقیقه از بین می‌رود. لکه‌های قدیمی‌تر نیاز به مدت زمان بیشتری برای پاک شدن دارند.

به‌هیچ‌وجه لباس را کاملا داخل وایتکس فرو نکنید؛ زیرا تاروپود لباس پوسیده می‌شود و بافت خود را از دست می‌دهد. همچنین نباید وایتکس را داخل ماشین لباسشویی بریزید. شوینده وایتکس قدرت بسیاری دارد و ممکن است باعث تخریب لوله‌های خروجی آب یا فیلتر ماشین لباسشویی شود. در این صورت نیاز به تعمیرات لباسشویی در منزل دارید تا کارشناسان خرابی‌های حاصله را ریشه‌یابی کنند و ماشین لباسشویی شما تعمیر شود.

۲. استفاده از نمک؛ روشی که برای پاک کردن لکه پیشنهاد می‌شود

ترکیب نمک و پودر شوینده، یکی از بهترین ترکیب‌ها برای پاک کردن لکه از روی لباس سفید است. نمک و پودر ترکیبی اسیدی ایجاد می‌کنند که لکه‌های روی لباس سفید را از بین می‌برند. در این ترکیب معمولا دو برابر نمک پودر ریخته می‌شود؛ برای مثال اگر یک قاشق غذاخوری نمک می‌ریزید، باید دو قاشق پودر شوینده بریزید. سپس آن را با مقداری آب گرم ترکیب کنید تا مایعی خمیری شکل به دست بیاید؛ سپس آن را روی لکه لباس بگذارید و به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید. این روش معمولا برای لکه‌های سطحی کاربرد دارد و لکه‌ها را به‌راحتی پاک می‌کند.

در ادامه مایع را پاک کنید و لباس را برای شست‌وشو داخل ماشین لباسشویی بیندازید. شستن لباس پس از استفاده از محلول نمک، لکه‌های روی لباس سفید را از بین می‌برد. حتما توجه داشته باشید که مایع را پاک کنید سپس لباس را شست‌وشو دهید؛ زیرا محلول نمک و پودر به ماشین لباسشویی آسیب می‌زند و باید نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. فرقی نمی‌کند ماشین لباسشویی شما از چه مدلی باشد، برای تعمیر ماشین لباسشویی ال جی ، پاکشوما یا سامسونگ می‌توانید از متخصصان تعمیر آنلاین کمک بگیرید.

۳. ترکیب آب لیمو و آب داغ؛ دشمن لکه‌های روی لباس سفید

آب لیمو، به‌عنوان یکی از بهترین پاک‌کننده‌ها شناخته می‌شود که برای پاک کردن لکه روی لباس، فرش و ملحفه‌ها کاربرد دارد. آب لیمو ماده‌ای اسیدی است که اگر با آب داغ ترکیب شود، لکه‌ها را از بین می‌برد. برای استفاده از این محلول، باید یک‌هشتم مقدار آب داخل آن آب لیمو بریزید. سپس لباس را داخل این محلول بگذارید. معمولا پس از ۳۰ دقیقه لکه‌ها به‌راحتی از روی لباس پاک می‌شوند.

بعد از رفع لکه، لباس را با برنامه شست‌وشوی آب گرم داخل ماشین لباسشویی بشویید. پس از اتمام شست‌وشوی لباس، ماشین لباسشویی را روی برنامه آبگیری بگذارید تا لباس خشک شود؛ در غیر این صورت لباس بوی آبلیمو خواهد گرفت. اگر ماشین لباسشویی شما در بخش آبگیری به‌خوبی کار نمی‌کند، پیشنهاد می‌کنیم مقاله « علت خشک نکردن ماشین لباسشویی » را در مجله تعمیر آنلاین مطالعه کنید. در این مقاله کلیه دلایلی که باعث خشک نکردن ماشین لباسشویی می‌شود، شرح داده شده‌اند.

۴. از بین بردن لکه روی لباس سفید با جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه، معروف‌ترین ترکیب برای پاک کردن لکه‌ از روی پارچه‌های سفید است. این ترکیب اسیدی به‌راحتی انواع آلودگی‌ها را پاک می‌کند و اثری از آن‌ها به‌ جا نمی‌ماند. برای استفاده از این ترکیب، باید جوش شیرین را روی لکه بریزید. سپس به مقدار مساوی سرکه روی آن بریزید و منتظر بمانید تا کف کند. پس از آن با مسواک، محلول را روی لکه پخش کنید تا به پارچه نفوذ کند. ۳۰ دقیقه‌ بعد می‌توانید لباس را داخل ماشین لباسشویی بگذارید تا شسته شود. به‌این‌ترتیب لکه‌های روی لباس سفید پاک می‌شوند.

از ترکیب جوش شیرین و سرکه می‌توانید برای پاک کردن لکه روی لباس‌های سفید، پارچه‌های سفید، تشک تخت یا مبل نیز استفاده کنید. علاوه‌بر این، جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن ظروف فلزی نیز استفاده می‌شود و براق‌کننده مناسبی برای ظروف است.

۵. با مسکن آسپرین لکه‌های روی لباس سفید را پاک کنید!

قرص آسپرین قدرت بسیار بالایی برای سفیدکنندگی دارد و لکه‌های روی لباس را به‌راحتی از بین می‌برد. لباس یا پارچه خود را در ظرفی پر از آب که ۴ تا ۶ قرص آسپرین داخل آن خرد شده است، قرار دهید و بگذارید تا لباس کاملا خیس بخورد. سپس پارچه را پس از ۶۰ دقیقه خارج کنید و آن را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید. به‌این‌ترتیب با مسکن آسپرین می‌توانید لکه‌های روی لباس سفید را از بین ببرید و آن را تمیز کنید.

توصیه تعمیر آنلاین؛ لباس‌های سفید را با ماشین لباسشویی خراب نشویید

در این مقاله مهم‌ترین نکاتی که باید برای پاک کردن لکه روی لباس سفید بدانید را بررسی کردیم. با استفاده از روش‌های گفته‌شده می‌توانید به‌راحتی لباس‌های سفید را مثل روز اول نو کنید و لکه‌های روی آن‌ها را از بین ببرید. برای پاک‌کردن لکه از روی لباس سفید، پیشنهاد می‌کنیم از برنامه‌‌های شستشوی آبگرم بهره ببرید تا لکه‌ها به خوبی پاک شوند. برای شست‌وشوی لباس سفید در ماشین لباسشویی، ابتدا باید محلول را از روی لباس پاک کنید و سپس آن را داخل ماشین لباسشویی بگذارید؛ زیرا این ترکیب‌ها داخل لوله‌ها رسوب می‌کند و ممکن است باعث خراب شدن ماشین لباسشویی شود.

رسوب مواد شوینده داخل لوله‌ها آسیب‌های بسیاری به ماشین لباسشویی وارد می‌کند که بعدها مجبور به تعمیر آن خواهید شد. اگر نیاز به خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در منزل دارید، همین حالا با شماره ۰۲۱۴۵۳۹۶ تماس بگیرید. کارشناسان مجموعه تعمیر آنلاین پس از دادن مشاوره به شما، تعمیرکاران خود را برای رفع مشکل به منزلتان اعزام می‌کنند. برای آشنایی با کلیه خدمات تعمیر آنلاین، می‌توانید همین حالا نام تعمیر آنلاین را در گوگل جست‌وجو کنید و وارد اولین وبسایت شوید.