پرایمر چیست و چه کاربردی دارد؟


پرایمر اساس آرایش کامل و ماندگار است. استفاده از این محصول در روتین زیبایی صورت، علاوه بر ایجاد پایه ای صاف و یکدست برای لوازم آرایش، باعث می شود که درخشش و زیبایی آرایش شما برای مدت بیشتری روی صورت شما باقی بماند. با ما همراه باشید تا در مورد چیستی پرایمر و کاربرد آن صحبت کنیم.

پرایمر چیست؟

پرایمر نوعی محصول آرایشی و بهداشتی است که پوست صورت را برای آرایش به عنوان بوم نقاشی آماده می کند. این کرم پودر به بستن منافذ باز پوست کمک می کند، چین و چروک و ناهمواری های روی پوست را برطرف می کند و صورت را صاف و یکدست می کند تا محصولات آرایشی بهتر روی پوست بماند. همچنین از براق شدن پوست و ساییدگی آرایش جلوگیری می کند و ماندگاری آرایش را افزایش می دهد.

پرایمر مخصوص پوست های چرب و خشک

شما فقط باید بهترین پرایمر را انتخاب کنید که مناسب پوست شما باشد در غیر این صورت پرایمر را می توان برای هر پوستی استفاده کرد. پوست خشک، چرب، کدر، مستعد آکنه یا حساس به نور. برای افرادی که پوست چرب و همیشه براق دارند، پرایمر مات بهترین گزینه است. اگر مستعد آکنه هستید و منافذ باز دارید، محصولات حاوی اسید سالیسیلیک انتخاب بهتری برای شما هستند. اما اگر پوست شما کاملا خشک، کم آب و مستعد پوسته پوسته شدن است، حتما از پرایمر روشن کننده حاوی مواد آبرسان و مرطوب کننده استفاده کنید تا خشکی پوست کمتر به چشم بیاید.

اهمیت استفاده از پرایمر

اگر ماندگاری رنگ آرایش برای شما مهم است، استفاده از پرایمر اختیاری است، اما برای شما ضروری است. پرایمر به عنوان مکمل کرم پودر شما مناسب است تا در فصل گرم تابستان اجازه تعریق و آب شدن آرایش را ندهد و ماندگاری آرایش را در زمستان سرد و در برف و باد و باران روی صورت حفظ کند. در چنین مواقعی نقش پرایمر در آرایش بسیار پررنگ بوده و تاثیر آن در ماندگاری آرایش غیر قابل انکار است.

انواع پرایمرهای صورت

انواع پرایمر صورت را می توان بر اساس شکل و بافت آنها تقسیم بندی کرد. مثلا برخی از محصولات قابلیت بازتاب نور و درخشندگی بیشتر پوست را دارند برخی خواص درمانی دارند و پوست را در طول روز شاداب و مرطوب نگه می دارند. بر اساس نوع پوست و ناحیه مورد نظر خود می توانید از میان گزینه های زیر مناسب ترین پرایمر را انتخاب کنید.

1. پرایمر مات

یکی از کاربردهای مهم پرایمر حذف چربی اضافی و جلوگیری از براق شدن پوست بعد از آرایش است. بنابراین اگر پوست چرب دارید، پرایمرهای مات کننده ای را انتخاب کنید که یک سد مات کننده بسیار قوی بین پوست و محصولات آرایش ایجاد کرده و منافذ باز را محو و به حداقل می رساند. بهترین پرایمر برای پوست منافذ باز پرایمر سیلیکونی است.

2. پرایمر مرطوب کننده

پرایمر مرطوب کننده و آبرسان بهترین گزینه برای پوست های خشک است، به خصوص محصولی که حاوی اسید هیالورونیک و آنتی اکسیدان است. اگر چنین پوستی دارید به هیچ عنوان از پرایمرهای سیلیکونی استفاده نکنید تا صورتتان سفید نشود. همچنین، پرایمرهایی را که حاوی مواد افزودنی مانند چربی، عطر و پارابن هستند، انتخاب نکنید.

3. پرایمر تصحیح رنگ

رنگ این پرایمرها برای اصلاح رنگ پوست و اصلاح و خنثی کردن رنگ قرمزی، کبودی، لک، جای جوش و هرگونه ناهماهنگی رنگ پوست طراحی شده است، به عنوان مثال:

  • پرایمر سبز برای اصلاح قرمزی پوست استفاده می شود.
  • پرایمر آبی و بنفش زردی پوست را خنثی می کند.
  • پرایمر زرد کبودی های آبی روی صورت را می پوشاند.
  • پرایمر هلو برای از بین بردن لکه های تیره صورت مناسب است.
  • پرایمر صورتی باعث شادابی و طراوت پوست می شود.

4. پرایمر چشم

حتی اگر از بهترین محصول سایه چشم استفاده می‌کنید، رنگدانه‌ها معمولاً پس از چند ساعت محو می‌شوند، به خصوص اگر در زیر باران با آرایش ورزش می‌کنید یا پیاده روی می‌کنید. این مشکل را می توان به راحتی با استفاده از پرایمر چشم حل کرد. این محصول پوست پلک ها را صاف و یکدست می کند تا روغن طبیعی این ناحیه آرایش چشم (خط چشم و سایه) را خراب نکند.

5. پرایمر ریمل

پرایمر ریمل بهترین راه حل برای مژه های حجیمی است که با ریمل به راحتی فر نمی شوند. مواد مغذی موجود در ترکیبات این نوع پرایمر، مژه ها را برای داشتن حجم و طول بیشتر آماده می کند.

6. پرایمر لب

پرایمر لب برای مواقعی مناسب است که می خواهید رنگ رژلب را برای مدت طولانی تری روی لب های خود نگه دارید. این نوع پرایمر کمتر از انواع دیگر پرایمر استفاده می شود اما بسیاری از افراد از آن به عنوان پایه رژ لب مایع مات یا بدون رژ لب و به عنوان تقویت کننده استفاده می کنند.

نحوه استفاده از پرایمر زیر کرم پودر

نحوه استفاده از پرایمر روی پوست به شرح زیر است:

  • همیشه قبل از زدن پرایمر پوست خود را بشویید، مقداری مرطوب کننده و آبرسان بمالید و بگذارید چند دقیقه روی پوست بماند تا جذب شود.
  • از مرکز صورت شروع کنید و به آرامی یک لایه پرایمر را روی گونه ها بزنید.
  • به آرامی پرایمر را روی صورت با استفاده از یک اسفنج یا نوک انگشتان در حرکات دایره ای پخش کنید. تا جذب کامل ادامه دهید.
  • بعد از چند دقیقه کرم پودر را روی صورت بمالید و آرایش را شروع کنید.
استفاده از یک لایه پرایمر برای انواع پوست کافی است، اما اگر خطوط و منافذ ریز روی صورت شما بیش از حد مشخص است، پس از پاکسازی و لایه برداری و استفاده از مرطوب کننده، 2 لایه پرایمر بزنید و سپس آرایش کنید.

نحوه استفاده از انواع دیگر پرایمر

نحوه استفاده از پرایمر در نواحی مختلف صورت به شرح زیر است:

  • پرایمر چشم را می توان با انگشت، برس یا یک تکه کوچک اسفنج روی پوست مالید.
  • برای پرایمرهای اصلاح کننده رنگ بهتر است از قلم مو و برای پرایمرهای شفاف از نوک انگشتان خود استفاده کنید.
  • برای زدن پرایمر ریمل ابتدا مژه ها را فر کنید سپس پرایمر را از پایه مژه ها تا نوک مژه ها بزنید و قبل از خشک شدن ریمل بزنید.
  • پرایمر لب را مستقیماً روی لب ها بزنید و با نوک انگشتان خود مخلوط کنید.

مقایسه قیمت پرایمر

در حال حاضر قیمت اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی در بازار بستگی به کاربرد محصول و ایرانی یا خارجی بودن آن دارد. در مورد پرایمر هم همینطور. قیمت این محصول بسته به کیفیت و برند سازنده از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر است.

آخرین کلمه

مفید بودن یا نبودن پرایمر به نوع پوست هر فرد، میزان آرایشی که می‌خواهد و مدت زمانی که انتظار دارد آرایش روی صورتش بماند بستگی دارد. اگر می توانید با محصولات مراقبت از پوست صورت خود را هیدراته و درخشان نگه دارید، استفاده از پرایمر برای آرایش روزمره ضروری نیست، اما اگر پوستی چرب و پر از منافذ باز و لکه های قرمز دارید، استفاده از این محصول کیفیت و ماندگاری آرایش صورت شما را تا حد زیادی افزایش می دهد.

چند بار از این محصول آرایشی استفاده می کنید؟ اگر اطلاعات بیشتری در این مورد دارید حتما در قسمت نظرات با ما و همراهان به اشتراک بگذارید.

اگر می خواهید دلیل بسیاری از رفتارهای شریک عاشقانه یا حتی خودتان در یک رابطه را بفهمید، باید این کتاب را بخوانید.