پرسشنامه رایگان اهمال کاری تکمن و راهکارهای کاربردی برای درمان و رفع تنبلی


به زبان ساده، اهمال کاری به تعویق انداختن کارها و به تعویق انداختن آنها برای زمانی دیگر است. اگر چه فرد می داند که انجام کار برایش ضروری است و باید آن را در زمان مشخصی انجام دهد، اما باز هم ترجیح می دهد کار ضروری خود را به تعویق بیندازد. معمولاً یک اهمال‌کار تمام کارها و فعالیت‌های خود را به تعویق می‌اندازد. این روش به مرور زمان تبدیل به یک عادت و روش زندگی می شود و اجتناب از آن بسیار دشوار می شود. عواقب به تعویق انداختن کار بر کل زندگی فرد تأثیر می گذارد و بر نوعی بی نظمی در زندگی حاکم است. بدین ترتیب پرسشنامه اهمال کاری اهمال کاری خود را پیدا کنید و آن را مدیریت کنید.

آنچه در این مقاله می خوانید

دلایل مهم تعلل

گاهی انسان کمال گرایی زیادی دارد و بسیاری از کارها را به تعویق می اندازد تا در زمان بهتر و با کیفیت بهتر آن را به پایان برساند و این خود باعث به تعویق افتادن کار و به نوعی تعلل می شود. مدیریت ضعیف زمان نیز می تواند باعث به تعویق انداختن کار شود. اگر برنامه ریزی مناسبی برای زمان انجام کارها وجود نداشته باشد، می تواند منجر به بی نظمی در انجام فعالیت ها و به تعویق انداختن زمان انجام آنها شود.

کارشناسان چندین دلیل مهم را برای اهمال کاری شناسایی کرده اند که به دو دسته اصلی تقسیم می شوند:
1. آسیب هایی که به دلیل بی توجهی به کار به روح و روان فرد مربوط می شود. مثلا؛ عدم اعتماد به نفس، گوشه گیری از خود، توقعات بیش از حد از خود، عدم صبر، کمال گرایی افراطی، عدم عزم راسخ، عدم عزم راسخ و سطح پایین عزت نفس و غیره.
2. آسیب هایی که به محیط اطراف مربوط می شود مثلا: عدم احساس مسئولیت، لجبازی نسبت به دیگران، عدم کنترل کافی بر فعالیت ها، نگرش منفی نسبت به کار…

روانشناسان اهمال کاری را یک آسیب روانی می دانند که دلایل مختلفی برای بروز آن دارد. مانند سایر اختلالات روانی، اهمال کاری را می توان اندازه گیری کرد و بسیاری از آزمون ها آن را اندازه گیری می کنند. این تیم مرحله بعدی تست اهمال کاری تاکمن را برای اندازه گیری اهمال کاری ابداع کرده است. با استفاده از این آزمون اهمال کاری و راهکارهای ارائه شده می توانید گامی موثر در راه موفقیت بردارید.


بخوانید: دلایل تنبلی


پرسشنامه اهمال کاری تاکمن

این تست از تاکمن این آزمون در سال 1370 طراحی و گردآوری شده است. این آزمون شامل 16 سؤال است و تحقیق به یکی از چهار گزینه پاسخ می دهد: من قطعاً اینگونه نیستم ، این تمایل را ندارم ، این آرزو را دارم و قطعاً اینگونه هستم. این پرسشنامه برای اولین بار در سال 2001 در دانشگاه تورنتو کانادا برای سنجش اهمال کاری دانشجویان طراحی، اجرا و استانداردسازی شد.

برای همه افراد حداقل یک بار پیش آمده که کار خود را به زمان دیگری موکول کنند. ما قطعاً از تمام جملاتی مانند: هفته آینده شروع می کنم، امروز حال و حوصله ندارم، حتما از شنبه شروع می کنم، سال جدید را شروع می کنم و … استفاده کرده ایم. سبتی که باید بیاید نخواهد آمد. زمان این تغییرات به ندرت فرا می رسد و در اغلب موارد بیش از چند بار اقدام به تاریخ های بعدی موکول می شود و در نهایت کار نیمه تمام می ماند.

راه های غلبه بر اهمال کاری

1. یافتن علت

هر وقت متوجه شدید که معطل می‌شوید، از خود بپرسید که چرا معطل می‌کنم. به عنوان مثال، علت تعلل شما ممکن است افسردگی و کمبود انرژی باشد. همچنین می توانید با کشف علت و درمان آن بر اهمال کاری غلبه کنید.

2. برنامه ریزی

یک برنامه مشخص برای انجام کارتان داشته باشید. کارهای مهم و ضروری را در بالای لیست قرار دهید و از خود بخواهید که وظایف را بر اساس لیست انجام دهید. در این صورت بعد از انجام کارهای مهم می توانید کارهای دیگری انجام دهید.

3. کار را به مراحل کوچک تقسیم کنید

گاهی اوقات یک کار آنقدر بزرگ و پیچیده است که آدم گیج می شود و سرعت انجام آن را کند می کند، در این شرایط می توانید کار خود را به مراحل کوچکتر تقسیم کنید و قدم به قدم پیش بروید.

4. یافتن همکار یکی از راه های غلبه بر اهمال کاری است

یک همکار مسئول نیز انرژی لازم برای فعالیت شما را فراهم می کند. با یک دوست یا یکی از نزدیکان خود صحبت کنید و متعهد شوید که کار را انجام دهید. فشار همسالان می تواند به شما کمک کند تا به جلو بروید.

5. برای جذاب کردن کار

گاهی اوقات کار خسته کننده باعث تعلل می شود. با انجام چند کار ساده می توانید کار خود را جالب و لذت بخش کنید. به عنوان مثال، تایمر را روشن کنید و خود را به چالش بکشید یا با پخش موسیقی، کار خود را به یک فعالیت سرگرم کننده تبدیل کنید. همچنین می توانید با تعیین پاداش برای خود انرژی خود را افزایش دهید.

6. تعهد زمانی کم

برای شروع می توانید زمان مشخص و کوتاهی را برای تکمیل کار تعیین کنید. به عنوان مثال، تایمر را برای 10 دقیقه تنظیم کنید و به خود بگویید که فقط برای آن زمان محدود کار خواهید کرد. اما معمولا بعد از ده دقیقه در کار گنجانده می شود و می توانید زمان بیشتری را برای آن صرف کنید. اگر نمی توانید آن را انجام دهید، نگران نباشید. پس از اتمام زمان، کار خود را مکث کنید و پس از یک استراحت کوتاه دوباره آن را شروع کنید.


بخوانید: چگونه تنبلی را از بین ببریم؟


دانلود پرسشنامه اهمال کاری تکمن

این پرسشنامه در سال 1991 توسط تاکمن انجام شده. پرسشنامه TPS اهمال کاری افراد را می سنجد. این پرسشنامه دارای 16 سوال است که به هر سوال در مقیاس چهار درجه ای لیکرت از قطعا اینگونه نیست تا قطعا اینگونه پاسخ داده شده است. همچنین این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

به راحتی می توانید روی آن کلیک کنید پرسشنامه TPS این تست را به صورت رایگان دانلود کنید و اهمال کاری خود را بسنجید.

بهترین راه برای درمان اهمال کاری

شما که در حال خواندن این مقاله هستید قطعا دوست دارید برای همیشه با تنبلی و اهمال کاری خداحافظی کنید و خود را کوشاتر از همیشه ببینید. خوب، من یک پیشنهاد عالی برای شما دارم!

با توجه به اینکه غیر از شما روزانه تعداد زیادی از افراد به دنبال رهایی از تنبلی خود هستند و پرس و جوهای متعددی از ما داشته اند، بر آن شدیم تا بسته ای کامل و جامع در این زمینه به نام «خداحافظ تنبلی و اهمال کاری» ایجاد کنیم. ” برای شما. بیایید مطمئن شویم که با استفاده از تکنیک ها و راه حل های شرح داده شده در آن می توانید این ویژگی را به ساده ترین شکل ممکن از خود حذف کنید و مانند افراد موفق دنیا بدرخشید! در واقع حتی می توانید یکی از آموزش های این محصول را به صورت رایگان دریافت کنید!

پس همین الان اولین قدم را برای درمان تنبلی خود بردارید. اجازه ندهید این تعلل و تعلل شما را از تهیه این دوره باز دارد و برای همیشه تنبل بمانید! چون همونطور که گفتم می تونی یکی از دوره هاش رو رایگان بگیری و دیگه هیچ بهانه ای برایت نیست. اگر این کار را نکنید مطمئن باشید که هرگز با تنبلی و تعلل خود خداحافظی نخواهید کرد! برای دریافت این محصول به صفحه مراجعه کنید دوره ای برای درمان تنبلی کلیک. شانس.

سوالات متداول در مورد پرسشنامه تعویق

1. مهمترین دلایل اهمال کاری چیست؟

گاهی انسان کمال گرایی زیادی دارد و بسیاری از کارها را به تعویق می اندازد تا در زمان بهتر و با کیفیت بهتر آن را به پایان برساند و این خود باعث به تعویق افتادن کار و به نوعی تعلل می شود. مدیریت ضعیف زمان نیز می تواند باعث به تعویق انداختن کار شود. اگر برنامه ریزی مناسبی برای زمان انجام کارها وجود نداشته باشد، می تواند منجر به بی نظمی در انجام فعالیت ها و به تعویق انداختن زمان انجام آنها شود.

2. پرسشنامه اهمال کاری تکمن چه نوع پرسشنامه ای است؟

این پرسشنامه در سال 1991 توسط تاکمن انجام شده. پرسشنامه TPS اهمال کاری افراد را می سنجد. این پرسشنامه دارای 16 سوال می باشد که به هر سوال در مقیاس چهار درجه ای لیکرت از قطعا نادرست تا قطعا بله پاسخ داده شده است. همچنین این پرسشنامه روایی و پایایی دارد.

3. تعویق یعنی چه؟

به زبان ساده، اهمال کاری به تعویق انداختن کارها و به تعویق انداختن آنها برای زمانی دیگر است. اگر چه انسان می داند که انجام کار برایش ضروری است و باید آن را در زمان مشخصی انجام دهد، اما باز هم ترجیح می دهد کار ضروری خود را به تعویق بیندازد. معمولاً یک اهمال‌کار تمام کارها و فعالیت‌های خود را به تعویق می‌اندازد.