پیتزا چقدر کالری دارد؟ + روش های سوزاندن آن


پیتزا یکی از غذاهای اصیل ایتالیایی است. این غذا در واقع لایه ای از خمیر است که روی آن موادی مانند پنیر، سس گوجه فرنگی، سبزیجات و گوشت ریخته می شود. قدمت این غذا به قرن ها قبل برمی گردد، اما در حال حاضر یکی از محبوب ترین رستوران های فست فود در جهان است. اگرچه پیتزا خوشمزه است، اما به تغذیه نامناسب جامعه امروزی کمک زیادی می کند. کالری پیتزا به قدری زیاد است که پس از خوردن آن، برای سوزاندن انرژی آن به ورزش زیادی نیاز است.

اکثر مردم نمی توانند غذای مورد علاقه خود را کنار بگذارند. این امر به ویژه زمانی که فرد در رژیم غذایی است ناخوشایند است. سوال مهم این است که آیا این غذاها باید به طور کامل از برنامه غذایی حذف شوند؟ آیا راهی برای رژیم غذایی و لذت بردن از خوردن وجود دارد؟

با توجه به محبوبیت پیتزا تصمیم گرفتیم این مطلب را بنویسیم مگ عالیه تعیین کالری پیتزا و استفاده از آن در رژیم غذایی با ما بمان.

پیتزا چقدر کالری دارد؟

پیتزا یک غذای پرکالری است. می توانید وارد شوید نمودار کالری غذاکالری آن را با سایر غذاها مقایسه کنید.

البته کالری پیتزاهای مختلف با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال، یک پیتزا پپرونی کالری بیشتری نسبت به پیتزای مارگریتا دارد. در واقع کالری این غذا به مقدار و نوع مواد اولیه ای که برای تهیه آن استفاده می شود، بستگی دارد کالری بالاتر خواهد بود.

یک پیتزا کامل چند کالری دارد؟

برای تهیه این غذا از مواد اولیه مختلف در مقادیر مختلف استفاده می شود. به همین دلیل کالری انواع پیتزا متفاوت است. تفاوت را در جدول زیر مشاهده می کنید:










نام محصول غذایی انرژی (کیلو کالری)
پیتزا سبزیجات 1360
پیتزای پپرونی 2120
پیتزا با ژامبون 2000
پیتزا با گوشت و قارچ 1920
پیتزا مارگاریتا 1480
پیتزا مخلوط 1920

یک تکه پیتزا چقدر کالری دارد؟

در جدول زیر می توانید کالری هر تکه پیتزا را مشاهده کنید.










نام محصول غذایی انرژی (کیلو کالری)
پیتزا سبزیجات 170
پیتزای پپرونی 265
پیتزا با ژامبون 250
پیتزا با گوشت و قارچ 240
پیتزا مارگاریتا 185
پیتزا مخلوط 240

چگونه ارزش غذایی پیتزا را افزایش دهیم و کالری آن را کاهش دهیم؟

برخی از مواد موجود در این غذا سالم و برخی دیگر پر کالری و ناسالم هستند. گوجه فرنگی استفاده شده در تهیه آن سرشار از لیکوپن است. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که در گریپ فروت و هندوانه نیز یافت می شود. این آنتی اکسیدان احتمال ابتلا به سرطان سینه، روده بزرگ، ریه و پروستات را کاهش می دهد. وجود چربی کم در غذا و پختن غذا باعث می شود لیکوپن راحت تر در روده جذب شود.

یکی دیگر از موادی که نام آن معمولا در دستور پخت پیتزا یافت می شود زیتون است. زیتون دارای آنتی اکسیدانی به نام هیدروکسی تیروزول است. زیتون غذایی غنی از فلاونوئیدها است. به همین دلیل مصرف آن احتمال ابتلا به انواع سرطان را کاهش می دهد.

نام این غذا مربوط به پنیر است. پنیر منبع خوبی از پروتئین است. همچنین حاوی ویتامین B12، کلسیم، ویتامین D و سایر مواد مغذی است. اما پنیر پیتزا دارای مقدار زیادی چربی اشباع شده است. بنابراین در مصرف آن نباید زیاده روی کرد، به خصوص اگر از رژیم غذایی برای کاهش وزن شما دنبال می کنید

معمولاً برای تهیه خمیر این غذا از آرد گندم تصفیه شده استفاده می شود. این نوع آرد فیبر کمی دارد. به همین دلیل در مقایسه با آرد غلات کامل، احساس سیری کمتری ایجاد می کند. مصرف زیاد غذاهای حاوی آرد تصفیه شده شانس چاقی را افزایش می دهد.

پیتزا معمولاً کالری بالایی دارد. زیرا این غذا سرشار از پنیر، سوسیس، کالباس و سایر غذاهای پرکالری است. علاوه بر این در سس شکر وجود دارد که مقداری از آنها را با آن می ریزند. مصرف زیاد قند در دراز مدت خطر ابتلا به چاقی و بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

9 راه حل پیتزای سالم

می توانید رژیم غذایی سالمی داشته باشید و با چند تغییر ساده از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. در اینجا چند راه برای کاهش کالری پیتزا و افزایش ارزش غذایی آن وجود دارد:

  1. رستورانی را انتخاب کنید که پیتزای آن به پیتزای اصیل ایتالیایی نزدیکتر باشد. این یعنی ضخامت و پنیر کمتر.
  2. پنیر خود را با نصف پنیری که معمولا روی آن می گذارند سفارش دهید. این باعث کاهش چربی موجود در غذا می شود.
  3. پیتزای گیاهی سفارش دهید سبزیجاتی مانند پیاز، فلفل سبز، زیتون، قارچ و کدو سبز حاوی فیبر و مواد مغذی هستند.
  4. به جای پیتزا با سوسیس و کالباس، پیتزا با گوشت یا مرغ سفارش دهید.
  5. اگر در خانه پیتزا درست می کنید، سوسیس را حذف کنید یا مقدار آن را کم کنید. زیرا یکی از دلایل مهم ناسالم بودن این غذا هستند. گوشت بدون چربی و مرغ انتخاب های سالم تری هستند.
  6. هنگام تهیه این غذا در خانه، از پنیر کمتر و سبزیجات بیشتری استفاده کنید.
  7. از انواع پنیر کم چرب برای پخت و پز استفاده کنید. با این کار میزان چربی غذا تقریبا به نصف کاهش می یابد.
  8. از سالاد سبزیجات با سس کم چرب در کناره آن استفاده کنید. سالاد ممکن است حاوی کاهو، گوجه فرنگی، خیار و هویج باشد. سالاد به دلیل داشتن فیبر باعث کاهش اشتها می شود. در نتیجه، احتمالا پیتزا کمتری خواهید خورد.
  9. از خوردن پیتزا همزمان با سایر غذاهای پرکالری مانند سیب زمینی سرخ کرده و نوشابه خودداری کنید.

آیا پیتزای سالم و کم کالری وجود دارد؟

بیشتر پیتزاها کالری، چربی و نمک بالایی دارند. اما اگر با مواد تازه و سالم درست شوند، می‌توان آن‌ها را انتخاب غذایی خوبی دانست.

هنگام پختن پیتزا در خانه، افزودن مواد سالم مانند سبزیجات یا مرغ کبابی می تواند ارزش غذایی آن را افزایش دهد.

کالری یک خمیر پیتزای آماده تقریباً 280 کیلوکالری است. تهیه خمیر با گندم کامل و آرد گندم کامل باعث افزایش مقدار فیبر رژیمی می شود. فیبر به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند و از یبوست جلوگیری می کند. همچنین تا حدودی جذب چربی رژیم غذایی در روده را کاهش می دهد. در نتیجه انرژی کمتری وارد بدن می شود. افرادی که فیبر بیشتری مصرف می کنند کمتر در معرض ابتلا به چاقی، بیماری قلبی، دیابت و سرطان هستند.

آیا می توانید در رژیم غذایی پیتزا بخورید؟

این غذا یکی از محبوب ترین غذاها در بین کودکان و بزرگسالان است. در سال 2002، نظرسنجی بین 40000 نفر انجام شد. بر اساس نتایج این نظرسنجی، پیتزا به عنوان ششمین غذای پرطرفدار قرار گرفت.

اگر دفعات مصرف این ماده غذایی کم باشد تاثیر زیادی روی وزن بدن ندارد اما در صورت مصرف مداوم وزن شما به تدریج افزایش می یابد. هر چه وزن شما بیشتر باشد بیشتر در معرض بیماری های مزمن قرار می گیرید.

توصیه می شود زمانی که پیتزا خورده اید از خوردن تنقلات خودداری کنید زیرا کالری موجود در میان وعده ها آن هم بالاست و شما را پر می کند.

پرخوری، چه غذا سالم باشد و چه نباشد، می تواند منجر به افزایش وزن شود. به همین دلیل برای حفظ سلامت بدن باید به میزان غذای مصرفی توجه کرد. این نکته به ویژه هنگام خوردن غذاهای خوشمزه مانند بستنی، کیک و فست فودها اهمیت پیدا می کند. زیرا لذت خوردن این غذاها به راحتی می تواند منجر به پرخوری شود.

چه پیتزا در خانه درست شود یا از یک رستوران سفارش داده شود، اجتناب از پرخوری می تواند راهی عالی برای جلوگیری از کالری اضافی باشد. خوردن سالاد در ابتدای هر وعده غذایی معده را پر می کند و احتمال پرخوری را کاهش می دهد.

به یاد داشته باشید که پیروی از یک رژیم غذایی سالم برای حفظ سلامت بدن ایده آل است. اما ایرادی ندارد که گاهی اوقات از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرید. همانطور که گفته شد باید در مصرف انواع غذا تعادل را رعایت کنید.

چگونه از پیتزا کالری بسوزانیم؟

پیتزا در گروه فست فودها و غذاهای پرکالری طبقه بندی می شود. هیچ راه دیگری برای سوزاندن کالری پیتزا به جز فعالیت بدنی وجود ندارد. سوزاندن کالری یک تکه پیتزا به 45 دقیقه دوچرخه سواری، 30 دقیقه پیاده روی سریع و 15 دقیقه دویدن نیاز دارد.

فعالیت بدنی باعث افزایش متابولیسم و ​​جلوگیری از تجمع چربی در بدن می شود. بنابراین افرادی که به طور منظم ورزش می کنند از وضعیت بدنی بهتری برخوردار هستند.

آخرین کلمه

پیتزاها معمولا کالری و چربی بالایی دارند. اما اگر در خانه با مواد سالم تهیه شوند، می توانند به گزینه غذایی سالم تری تبدیل شوند. در مواردی که غذا در خانه تهیه می شود، این امکان برای شما وجود دارد که در مورد مواد تشکیل دهنده آن قضاوت کنید، اما وقتی در رستوران غذا سفارش می دهید، معمولاً هیچ کنترلی روی دستور غذا ندارید.

اگر در مورد کالری پیتزا و تاثیر آن بر سلامت بدن سوالی دارید، می توانید در ایده آل مگ با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

خوردن پیتزا برای چه افرادی مضر است؟

افراد دارای اضافه وزن نباید زیاد از این ماده غذایی مصرف کنند. بیماران مبتلا به بیماری های مزمن مانند دیابت، بیماری قلبی و چربی خون بالا نیز باید مصرف خود را محدود کنند. مصرف زیاد غذاهای سرشار از کالری و چربی برای افراد دارای سابقه سرطان مضر است.

آیا پیتزای آماده ناسالم است؟

همه پیتزاها به یک اندازه ناسالم نیستند. اگر از انواع پیتزای آماده استفاده می کنید، بسته بندی آن را به دقت مطالعه کنید. معمولا مواد اولیه ای که برای تهیه این غذا استفاده می شود و همچنین کالری آن روی بسته بندی آن نوشته می شود. با توجه به مواد اولیه و کالری نوشته شده روی بسته بندی، انواع کم کالری و سالم تر را انتخاب کنید.

آیا کودکان می توانند پیتزا بخورند؟

مصرف هر نوع غذای پرکالری توسط کودکان احتمال افزایش وزن را افزایش می دهد. معمولاً کودکان چاق در بزرگسالی از چاقی رنج می برند. از سوی دیگر، اگر کودکی با عادات بد غذایی بزرگ شود، اصلاح این عادات در بزرگسالی برای او دشوار خواهد بود. البته پیتزا را نباید از لیست غذاهایی که کودک می خورد حذف کرد. کودکان می توانند مانند بزرگسالان از غذاهای مورد علاقه خود لذت ببرند. مصرف کم این نوع غذا به خصوص اگر در منزل تهیه شود، سلامت کودکان را به خطر نمی اندازد.

پنیر پیتزا چند کالری دارد؟

وجود این نوع پنیر در غذاها طعم مطبوعی به آنها می دهد. اما در عین حال به دلیل کالری بالا برای سلامتی مضر است. مقدار انرژی پنیر پیتزا بسته به سازنده شرکت کننده می تواند متفاوت باشد. با این حال، یک برگ حدود 70 کیلو کالری انرژی دارد. در حالی که انرژی 100 گرم آن به صورت رنده شده 280 کیلو کالری است. اگر همراه با غذاهای حاوی سبزیجات و پنیر زیاد مصرف شود، جذب چربی موجود در پنیر اندکی کمتر می شود.