پیش بینی آرتور هیز و پیتر برانت درباره بیت کوین و اتریوم؛ منتظر انفجار قیمت باشیم؟


بسیاری از کارشناسان و فعالان بازار براین باورند که اقتصاد جهانی در مرز شکنندگی گام برمی‌دارد و بر همین اساس با وقوع یک بحران مالی عظیم، بیت کوین می‌تواند نقش نجات‌دهنده و پناهگاه امن را به خوبی ایفا کند. آرتور هیز (Arthur Hayes) بنیان‌گذار صرافی بیتمکس (BitMEX) یکی از افرادی است که به آینده پادشاه کریپتو بسیار امیدوار است و پیش بینی می‌کند که در نهایت قیمت بیت کوین شش رقمی خواهد شد. از طرفی، پیتر برانت (Peter Brandt) نیز معتقد است که بیت کوین تا قبل از پایان سال به رالی صعودی خود ادامه خواهد داد. 

به گزارش والکس و به نقل از coinspeaker، با توجه به عملکرد قابل دفاع بیت کوین در سال ۲۰۲۳ و رشد بیش از ۱۰۰ درصدی این رمزارز، حالا جامعه کریپتو مشتاق است که بداند در صورت تایید صندوق‌های ETF اسپات بیت کوین و بعد از هاوینگ ۲۰۲۴ در نهایت قیمت به چه سقفی خواهد رسید؟

پیش بینی آرتور هیز درباره قیمت بیت کوین و اتریوم

آرتور هیز، چهره شناخته شده دنیای کریپتو که همواره نظراتش مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار می‌گیرد، با نگاهی خوش‌بینانه پیش‌بینی می‌کند که قیمت بیت کوین به ۱ میلیون دلار خواهد رسید و قیمت اتریوم نیز از ۱۰۰ هزار دلار عبور خواهد کرد. 

او معتقد است، احساسات صعودی فعلی باعث رونق گرفتن بازار خواهد شد و ارزهای دیجیتال بعد از یک رکود فرسایشی، در جهت بازیابی خود تلاش خواهند کرد؛ برهمین اساس وی از پایان زمستان کریپتو خبر داده است. پیش از این، هیز پیش‌بینی کرده بود که پس از تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای توقف افزایش نرخ بهره و حفظ نرخ در سطوح ۵.۲۵ تا ۵.۵ درصد، بیت کوین احتمالا وارد رالی صعودی شده و با در نظر گرفتن سایر موارد تا ۱ میلیون دلار نیز ممکن است رشد کند. 

ماه گذشته نیز او پیش بینی مشابه‌ای را انجام داد و گفت که بیت کوین می‌تواند تا پایان دهه جاری و به ویژه در سال ۲۰۲۶، از ۷۵۰۰۰۰ دلار به ۱ میلیون دلار برسد. آرتور هیز معتقد است که در اواخر دهه جاری، یک بحران مالی بدتر از سال ۲۰۰۸ اتفاق خواهد افتاد. او توضیح می‌دهد که قبل از رسیدن به آن نقطه و طبق ارزیابی‌ها، بازارهای سهام، املاک و ارزهای دیجیتال به سقفی از قیمت می‌رسند که باورکردنی نیست. برای مثال هیز اشاره می‌کند احتمالا بزرگ‌ترین بازار صعودی که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون دیده‌ایم را تجربه خواهیم کرد. 

مدیر عامل سابق BitMEX در یک پست وبلاگی مفصل که بینش گسترده‌ای در مورد اینکه چگونه دارایی‌های کریپتویی می‌تواند به چنین صعود بلندپروازانه‌ای دست یابند، به مفهوم حلقه شوم یا حلقه فلاکت (Doom Loop) اشاره می‌کند. به گفته وی، این پدیده پیچیده نشان‌دهنده استقراض و چاپ پول توسط بانک مرکزی کشورهای مختلف است که همه این رفتارهای مالی در جهت تامین کسری بودجه دولت‌ها انجام خواهد شد. هیز این‌طور استدلال می‌کند که این بحران مالی، بازار صعودی بعدی را آغاز می‌کند که در آن بیت کوین می‌توانند به قیمت پیش بینی شده برسند. 

پیش بینی پیتر برانت درباره قیمت بیت کوین

با توجه به اینکه بیت کوین برای اولین بار از سال ۲۰۲۲ در حال حاضر بین ۳۶۰۰۰ تا ۳۷۰۰۰ دلار در نوسان است، پیتر برانت (Peter Brandt)، تاجر کهنه کار و تحلیلگر رمزارز، پیش بینی کرد که قیمت بیت کوین تا پایان سال جاری میلادی به ۴۳۲۰۰ خواهد رسید. 

برانت قبلا پیش‌بینی بلندمدتی برای بیت‌کوین ارائه کرده بود که نشان می‌داد پادشاه کریپتو حتی قبل از هاوینگ ۲۰۲۴ هم می‌تواند به سقف تاریخی خود برسد. او همچنین با یادآوری قیمت ۱۵ هزار دلاری بیت کوین در سال گذشته به این اشاره کرده که حالا بیت کوین آماده فتح قله‌های جدید است.

این مطلب براساس منابع رسانه‌ای و دیدگاه کارشناسان بازار نوشته شده و به منزله مشاوره‌ی مالی نیست. والکس هیچگونه تصمیم مالی مبتنی بر این محتوا را تایید نمی‌کند. لازم است پیش از هر سرمایه‌گذاری، تحقیقات کامل انجام دهید و از مشاوران مالی متخصص و مورد اعتماد کمک بگیرید.