چرا کانادا کشوری ایده آل برای تحصیل است؟


کانادا همیشه در بین بهترین کشورهای جهان قرار دارد و در حال حاضر بالاترین کیفیت زندگی را دارد. تحصیل در کانادا می تواند تضمین کند که فرد از کیفیت آموزشی در سطح جهانی از مراکز آموزشی معروف و با کیفیت برخوردار است.

مزایای تحصیل در کانادا برای دانشجویان بین المللی چیست؟

زندگی و تحصیل در شهرهای بزرگ و شلوغ یا جوامع کوچکتر و آرام کانادایی می تواند زندگی و آینده شما را شکل دهد. در واقع با این انتخاب می توانید آینده شغلی خود را تضمین کنید و به شغل مورد نظر خود برسید یا خانه مورد نظر خود را سریعتر بخرید.

از سوی دیگر می توانید از چهار فصل زیبای کانادا، فضاهای طبیعی و بکر، تنوع فرهنگی، محیط پاک و کیفیت چشمگیر زندگی لذت ببرید. از دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا استقبال می شود و می توانند از این امتیازات برخوردار شوند.

آموزش کلاس جهانی

فرصت های تحصیلی موجود در کانادا در مقایسه با همتایان خود در سراسر جهان بی نظیر است. اعتبار مدارک دانشگاهی کانادا در جوامع مختلف و در سراسر جهان شناخته شده و معتبر است.

رویکرد آموزشی کلی دانشگاه ها و جامعه آموزشی کانادا شامل برنامه های آموزشی با کیفیت بالا و فعالیت های مختلف است.

برنامه های آموزشی دانشگاه های کانادا نه تنها به دنبال افزایش دانش دانشجویان است، بلکه مهارت هایی مانند کار گروهی، ارتباط موثر، تفکر انتقادی و رهبری را نیز در پی دارد. دانشجویانی که به دنبال موقعیت های تحصیلی مداوم هستند می توانند آن را در بین دانشگاه های کانادا جستجو کنند.

رتبه بندی بهترین دانشگاه های کانادا

دانشگاه QS WUR 2022 رتبه بندی THE سال 2022
دانشگاه تورنتو 26 18
دانشگاه مک گیل 84 44
دانشگاه بریتیش کلمبیا 46 37
دانشگاه مونترال 111 88
دانشگاه آلبرتا 126 125

منبع: QS World University Rankings 2022، THE Ranking 2022

شهریه و هزینه های زندگی مناسب

قبل از تصمیم گیری برای شرکت در یک دوره، دانش آموزان باید در مورد هزینه های تحصیل و هزینه های مختلف اطلاعات داشته باشند. شهریه دانشگاه در مقطع کارشناسی می تواند از 1800 تا 20000 دلار کانادا در سال متغیر باشد. علاوه بر این، دانشجویان برای انتخاب دانشگاه مورد نظر خود برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی باید به وب سایت های دانشگاه های مختلف مراجعه کنند.

هزینه تحصیل در مقطع دکترا می تواند از 2500 تا 17000 دلار کانادا در سال متغیر باشد. مقایسه دروس ارائه شده در استان های مختلف برای ارزیابی اقتصادی ضروری است. هزینه ها ممکن است بسته به سبک زندگی و استانی که دانشجو انتخاب می کند متفاوت باشد، اما میانگین هزینه سالانه زندگی در کانادا حدود 12000 دلار کانادا است.

بورسیه هایی که به شما در ادامه تحصیل کمک می کند

کانادا یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. دسترسی به بورسیه های مختلف برای کسانی که نیاز به حمایت مالی دارند باعث می شود افراد بیشتری به دنبال تحصیل در دانشگاه های کانادا باشند. دانشجویان می توانند بر اساس دستاوردها یا نیازهای تحصیلی خود از بورسیه های تحصیلی مختلف در کانادا بهره مند شوند.

  • بورسیه تحصیلات تکمیلی کانادا: دانشجویانی که در دوره های کارشناسی ارشد یا دکترا شرکت می کنند می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.
  • جوایز تحقیقات IDRC: این بورسیه توسط دولت برای تشویق دانشجویان کشورهای در حال توسعه برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در نظر گرفته شده است.
  • بورسیه فوق دکتری Banting: دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در علوم اجتماعی و طبیعی یا تحقیقات درمانی هستند می توانند از این بورسیه بهره مند شوند.
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی NSERC: تعدادی از بورسیه های دولتی کانادا که به دانشجویانی با دستاوردهای برجسته در علوم طبیعی یا مهندسی در دانشگاه های معتبر کانادا اعطا می شود. این بورسیه توسط شورای تحقیقات علوم طبیعی و مهندسی (NSERC) کانادا ارائه می شود.

علاوه بر این، خود دانشگاه ها برای دانشجویان خود بورسیه هایی در نظر می گیرند که برخی از آنها در زیر ذکر شده است:

  • بورسیه های دانشگاه کارلتون برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه کنکوردیا برای دانشجویان بین المللی
  • بورسیه تحصیلی دانشگاه HEC مونترال
  • بورسیه تحصیلی Fairleigh Dickinson برای دانشجویان بین المللی
  • کمک هزینه ها و بورسیه های دانشگاه مک گیل
  • بورسیه دانشگاه دالاهو

دانشجویان برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این بورسیه ها می توانند به سایت رسمی دانشگاه ها مراجعه کنند.

موقعیت های شغلی در حین و بعد از آموزش

پس از انتخاب بهترین برنامه برای ادامه تحصیل در کانادا، دانشجویان می توانند به دنبال مزایای دیگری باشند که این کشور ارائه می دهد. دانشجویان بین المللی می توانند تا 20 ساعت در هفته در طول تحصیل و در تعطیلات تابستانی و زمستانی به صورت تمام وقت کار کنند.

در واقع قبل از یافتن شغل مناسب، حضور در این مشاغل ضروری است. این درآمد به مدیریت هزینه های دانشجویی کمک می کند و راهی عالی برای زندگی در کانادا و دنبال کردن مشاغل مختلف به طور همزمان است.

در هر صورت دانشجویان برای شرکت در این مشاغل باید اجازه تحصیل در رشته های مرتبط را داشته باشند. دانش آموزان در طول تحصیل راه های زیادی برای کار دارند:

  • کار دانشگاهی
  • خارج از دانشگاه کار کنید
  • کارهای تحقیقاتی
  • کارآموزی

درآمد فردی بسته به مهارت ها و موقعیت شغلی دانش آموز متفاوت خواهد بود. علاوه بر این، فارغ التحصیلان باید امکان دریافت مجوز کار پس از فارغ التحصیلی، اکسپرس اینتری کانادا، یک برنامه مهاجرت استانی را نیز در نظر بگیرند.

موقعیت های تحقیقاتی گسترده

یکی از دلایلی که دانشجویان کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می کنند، تاکید آن بر تحقیق و توسعه است. تقریباً می توان گفت که هیچ کشوری بهتر از کانادا برای ادامه تحصیل دانشجویان بین المللی وجود ندارد. دولت کانادا توجه ویژه ای به تحقیق دارد و این دلیل اصلی محبوبیت تحصیل در کانادا برای دانشجویان ایرانی است.

امتیازات مهاجرت

دانشجویان می توانند از امتیاز اجازه کار برای اقامت پس از فارغ التحصیلی در کانادا و کار تا سه سال پس از فارغ التحصیلی استفاده کنند. این افراد می توانند ضمن کسب تجربه کاری بین المللی، اقامت دائم خود را نیز تضمین کنند.

علاوه بر این، دانشجویانی که در کانادا تحصیل می کنند نیز می توانند برای همسر خود ویزا دریافت کنند. دانشجویان بین المللی می توانند همسر خود را با خود به این کشور بیاورند و همسران آنها نیز می توانند مجوز کار دریافت کنند.

شرایط تحصیل در کانادا چیست؟

برای تحصیل در کانادا، باید شرایط خاصی را داشته باشید. برای تحصیل در کانادا باید چند تست را پشت سر بگذارید و مدارک لازم را تهیه کنید.

آزمون های مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

اگر فردی قصد تحصیل در کانادا را دارد، باید چندین آزمون استاندارد را بگذراند و این آزمون ها به سطح تحصیلی شما بستگی دارد. مراکز آموزشی و مقاطع مختلف نیاز به آزمون ورودی مختلف دارند. آزمون‌های SAT، TOEFL، GRE، GMAT، MCAT و LSAT از رایج‌ترین آزمون‌های پذیرش دانشجو هستند. تسلط به زبان انگلیسی برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا الزامی است و نتیجه آزمون مهارت زبان و همچنین مدارک مربوط به مهارت های تحصیلی از جمله مدارک مورد نیاز موسسات مختلف آموزشی و دانشگاهی می باشد.

مدارک مورد نیاز برای تحصیل در کانادا

دانشجویان تنها در صورتی می توانند در کانادا تحصیل کنند که دارای شرایط زیر باشند:

  1. دانشجو باید یک حساب GIC حاوی 10000 دلار کانادا داشته باشد. این حساب به عنوان مدرکی برای اثبات توانایی مالی دانشجو برای پرداخت شهریه، هزینه های زندگی، حمل و نقل و سایر هزینه ها عمل می کند.
  2. دانش آموزان باید نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی خاص داشته باشند.
  3. ویزای تحصیلی کانادا که توسط افسر مهاجرت صادر می شود (برای دوره های کوتاه شش ماهه یا کمتر لازم نیست)
  4. رعایت قوانین ایالتی و ارائه گواهی عدم تجربه بد
  5. داشتن کارت سلامت
  6. مدارک ترک کانادا پس از فارغ التحصیلی

دانشگاه های کانادا جزو بهترین دانشگاه های جهان هستند و به دلیل ارائه دوره های آموزشی با کیفیت بالا، اساتید مجرب، برنامه های ویژه و زیرساخت های منحصر به فرد شناخته شده اند. علاوه بر این، رویکرد آموزشی جامع ارائه شده توسط دانشگاه های کانادا نیازهای آموزشی مدرن را برآورده می کند. اگر می خواهید در کانادا تحصیل کنید، با یک مشاور در مورد الزامات ادامه تحصیل و موارد دیگر صحبت کنید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و ویرایشگر مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

امتیاز شما برای این پست