چشم سوم چیست؟ آموزش بازکردن چشم سوم


تاریخ
انتشار:

۱۸ خرداد ۱۴۰۱

  • چشم سوم چیست؟
  • در صورت فعال شدن چشم سوم چه اتفاق مثبتی در زندگی ما رخ میدهد؟
  • چطور میتوانیم چشم سوم خود را باز کنیم؟
  • باز شدن چشم سوم چه خطراتی دارد؟

در این بخش از سایت موفقیت و انگیزشی جادوی باور قصد داریم به سوالات بالا و سوالات پرتکرار در زمینه چاکرای ششم یا همان چشم سوم (آجنا) پاسخ دهیم. پس در ادامه با ما همراه شوید.

منظور از چاکرا چشم سوم(آجنا) چیست؟

از گذشته تا به امروز، چشم سوم یا آجنا مورد توجه فرهنگ ها و اقوام مختلف بوده است، در برخی از فرهنگ ها داشتن این ویژگی را قابل احترام میدانند.

امروزه نام چشم سوم، به غده صنوبری تغییر پیدا کرده است. اما با اینحال هنوز مرصوم ترین واژه در میان مردم همان چشم سوم یا آجنا (چاکرا ششم) است.

مکان چشم سوم کجاست؟ چشم سوم به شکل یک لوبیا است در وسط پیشانی قرار دارد. به عقیده دانشمندان و عرفای شرقی چشم سوم به انسان ها کمک میکند تا به قابلیت های خاص و کاربردی دست پیدا کنند.

کاربرد چشم سوم چیست؟

انسان بلافاصله بعد از باز شدن چشم سوم خود، شروع به صحبت با روح خود میکند و میتواند با جهان ماورائی نیز ارتباط برقرار سازد.

البته باز شدن چاکراهای بدن نیاز به تمرین های مخصوصی دارد تا چشم سوم تحریک شده و شروع به کار کند و در نهایت قدرتش افزایش یابد!

به نظر شما کاربرد چاکرای چشم سوم چیست؟ یا ساده تر بگوییم: چشم سوم چه کاربردی دارد؟

چشم سوم وسیله ای است برای پیش بینی، آینده نگری، روشن بینی، پیشگویی و … که بدون استفاده از دو چشم جسم انجام میشود.

روشن بینی به معنای دریافت و تجزیه و تحلیل اطلاعات بدون استفاده از چشم جسمی می باشد.

در طول تاریخ افراد زیادی ادعا کرده اند که چشم سومشان باز است و خرافاتی درباره چشم سوم در میان مردم رواج داده اند که هیچ کدام از آنها واقعیت نداشته است!

چشم سوم در اسلام

نماز خواندن و عبادت خداوند میتواند در دراز مدت باعث باز شدن چشم بصیرت یا همان چشم سوم شود.

هنگام سجده کردن به قسمت پیشانی ما که آجنا نیز در همان جا قرار دارد، فشار وارد میشود و اگر با چشمان خود به بینی مان نگاه کنیم، فشار بیشتری به چشم سوم خود وارد میکنیم و این کار در دراز مدت باعث میشود تا چشم بصیرت ما باز شود!

حکم چشم سوم در اسلام چیست؟

اگر فردی که دارای چشم سوم باز است، از آن در راه درستی استفاده کند و تن به خواسته های شیطانی و نفسانی خود ندهد، از نظر اسلام هیچ گونه مشکلی وجود نخواهد داشت.

در قرآن نیز به چشم سوم اشاره شده است. خداوند در آیه ۲۲ سوره قاف می فرماید: تو در غلفت از این بودی پس ما پرده را برداشتیم و چشمانت تیزبین شد.

خداوند در این آیه می فرماید پوششی وجود دارد که مانع دید بیشتر شما می شود.

مثل پوششی که نمی گذارد انسان بهشت و جهنم را ببیند و آن را تصور کند! اگر این پوشش برداشته شود انسان میتواند از گذشته و آینده خود به راحتی باخبر شود.

خداوند در قسمتی دیگر در قرآن کریم می فرماید:

ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا

هر کس تقوا پیشه کند خداوند به او فرقان عطا مى‏کند.

از اینجا میتوان اطمینان یافت که دو چشم انسان توانایی دیدن هر چیزی را ندارند.

پیامبر اکرم (ص) درباره اطاعت از خداوند میفرماید:

اظهار دوستی نکرد بنده من به چیزی دوست داشتنی تر از آنچه واجب کردم بر او، و او با نوافل به سوی محبت من می آید تا این که من نیز او را دوست بدارم.

پس هنگامی که او را دوست بدارم شنوایی او می باشم آن گاه که می شنود و بینایی او می باشم آن گاه که می بیند و زبان او می باشم آن گاه که سخن می گوید و دست او می باشم آن گاه که ضربه می زند و پای او می باشم آن گاه که راه می رود، هنگامی که به درگاه من دعا کند اجابت می کنم و اگر از من درخواست کند درخواست او را مستجاب میکنم.

آموزش بازکردن چشم سوم

یکی از کم خطر ترین راه های باز کردن چشم سوم پاکسازی چاکراهای دیگر بدن همراه با چاکرا چشم سوم است.

افرادی که برای باز کردن چشم سوم از مدیتیشن مخصوص به چاکراها استفاده میکنند و به عنوان مکمل از تمرینات سبک برای پاکسازی چشم سوم استفاده میکنند رضایت بیشتری دارند.

باز کردن چشم سوم نیازمند به تمرین و تکرار است. در بخش زیر به روش های باز کردن چشم سوم به طور کامل میپردازیم:

۱ – استفاده از روش مالش:

ابتدا انگشت اشاره خود را بگیرید و سپس در خلاف عقربه های ساعت به دور مکان چشم سوم خود بچرخانید . این کار را به مدت ۵ تا ۱۰ ثانیه انجام دهید. با این کار چشم سوم شما بیدار خواهد شد.

سپس چشمان خود را ببندید و یک چشم را در وسط دو چشم خود تجسم کنید. سپس با استفاده از آن چشم به بالا و پایین، چپ و راست نگاه کنید و سپس چرخش از پایین به بالا و بالا به پایین را انجام دهید و سپس با آن چشم چند پلک بزنید.پ

بعد از اینکار احساساتی در ناحیه وسط ابروهایتان ایجاد میشود که به معنی تحریک چشم سوم شما است. این تمرین را به مدت چند هفته انجام دهید تا به مرور زمان قدرت چشم سوم خود را افزایش دهید.

۲ – استفاده از تکنیک ۲.۴۷۸:

این تکنیک باید در یک مکان بسیار آرام و ساکت انجام شود.

نفس عمیق بکشید تا احساس تغییر یافته ای مثل خلسه را به وجود بیاورید. ابتدا به مدت ۴ ثانیه از سوراخ های بینی نفس بکشید و سپس ۷ ثانیه نفس خود را نگه دارید و بعد به مدت ۸ ثانیه هوا را از طریق دهان تان خارج کنید.

هنگام انجام این کار حتما زبانتان را پشت دندان هایتان قرار دهید. هنگامی که به آرامش روحی رسیدید به چشم سوم خود نگاه کنید. حتما تغییری احساس خواهید کرد.

این تمرین را در ابتدا ۲ دقیقه در روز انجام دهید و سپس و به مرور، زمان آن را افزایش دهید.

۳- استفاده از روش مراقبه (EMDR):

این روش از مدت ها پیش برای رفع اختلالاتی مانند: افسردگی و اضطراب به کار گرفته می شد است. امروزه نیز از جمله روش هایی است که برای باز کردن چشم سوم یا همان آجنا استفاده می شود.

البته همانطور که در بالا گفته شد مراقبه و مدیتیشن چاکرا های بدن و چشم سوم مخصوص است که توسط افراد آگاه به این موضوع ارایه میشود. این روش برای افرادی که به طور منظم نرمش و ورزش می کنند بسیار آسان خواهد بود و می تواند مورد استفاده آنان قرار گیرد.

۴- محل زندگی تان را از رنگ بنفش و آبی پر کنید:

رنگ چاکرای ششم ترکیبی از آبی و بنفش است که رنگی نیلی را به وجود می آورد.

شما باید با افزودن این رنگ ها به محیط زندگی خود، چشم ششم تان را تقویت کنید و به مرور زمان باعث فعال کردن چشم سوم خود شوید.

به عنوان مثال میتوانید لباس خود را از رنگ بنفش تشکیل دهید و از جواهراتی مثل گردنبند و دستنبند به رنگ آبی استفاده نمایید.

۵- از امواج مغزی کمک بگیرید:

به طور مستمر روی امواج های مغزی خود مثل آلفا و تتا تمرین کنید و سعی کنید که آنها را حفظ نمایید.

با این کار بخش های مختلف مغز شما تقویت میشود و میتواند باعث باز کردن چشم سوم شما شود . این روش نیز بهتر است در حضور یک استاد چشم سوم انجام شود.

۶- خانه خود را از بوی خوش پر کنید:

یکی دیگر از راه هایی که برای باز کردن چشم سوم مفید است، پر کردن خانه و محل زندگی تان از بوهای معطر و خوش بو است.

سعی کنید همیشه وسایل و لباس ها و حتی بدن خودتان را با استفاده از روغن های معطر خوش بو نمایید.

به عنوان مثال می توانید از روغن ها و عطر های زیر استفاده کنید:

  • صندل
  • بابونه رومی یا آلمانی 
  • گریپ فروت
  • جوز هندی 

۷- از میوه ها و سبزیجات استفاده کنید:

در برنامه غذایی روزانه خود، میوه ها و سبزیجات به رنگ ابی و بنفش را بی افزایید تا باعث تقویت چاکرای ششم خود شوید و چشم سوم خود را تقویت کنید.

استفاده از آب میوه هایی مثل آب انگور یا بلک بری میتواند بسیار برای شما مناسب باشد. در زیر به معرفی بهترین میوه ها و نوشیدنی ها برای باز کردن چشم سوم میپردازیم :

  • کشمش سیاه
  • بلوبری
  • بلک بری
  • بادمجان
  • آلو برقان
  • سبزی رنگین کمان
  • چغندر

۸- از یوگا استفاده نمایید:

حتما دباره یوگا و فواید آن شنیده اید. این ورزش بی نظیر میتواند در فعال کردن چشم سوم شما نیز مفید باشد!

در این ورزش حرکاتی انجام میشود که برای باز کردن چشم سوم بسیار خوب است مثل: تنفس، تمرکز و حرکت بدنی و…

در زیر بهترین حرکاتی که میتوانید انجام دهید را معرفی میکنیم :

  • قهرمان نشسته
  • بایستید و تا نصفه روبه جلو خم شوید.
  • در حالت بچه قرار بگیرید.
  • در حالت سگ مانند به صورت روبه پایین قرار بگیرید.
  • ایستادن بر شانه نیز خوب است.

نشانه های باز شدن چشم سوم چیست؟

اگر تمرینات فعال کردن و پاکسازی چشم سوم را انجام داده باشید ، ممکن است دنبال نشانه های باز شدن چشم سوم خود باشید.

خرافات چشم سوم فراوان است که در این بخش با توضیح کامل بر این خرافات پایان میدهیم. در بخش زیر به معرفی ۱۰ تا از نشانه های باز شدن چشم سوم میپردازیم.

۱- احساس خستگی و فشار بین دو ابرو دارید

از آنجایی که چشم سوم (آجنا) بین دو ابرو قرار دارد، هنگامی که چاکرای ششم تان درحال باز شدن باشد، احساس فشار و درد و یا حتی خستگی در این ناحیه خواهید داشت.

حتی ممکن است گاهی اوقات در این ناحیه احساس گرمای شدیدی داشته باشید.

۲- به فردی دوراندیش تبدیل می شوید

با باز شدن و فعال شدن چشم سوم، شما قدرت دوراندیشی زیادی خواهید داشت.

از اتفاقات آینده باخبر خواهید شد و میتوانید آنان را تجزیه و تحلیل نمایید. همچنین قبل از به وجود آمدن مشکلات از آنان با خبر میشوید و قادر هستید چیزهایی را ببینید که هرکسی قادر به دیدنشان نیست!
میتوانید از تجربیات قبلی تان بهترین استفاده را ببرید و از آنان جهت حل مشکلات خود استفاده نمایید.

۳- حساسیت تان نسبت به نور بیشتر می شود

اگر چشم سوم فعالی داشته باشید، توانایی درک نور ها در شما تا حد بسیار زیادی افزایش خواهد یافت و شما میتوانید رنگ هارا تا عمق بیشتری ببینید.

رنگ ها را به شکل ستاره و یا مدار خواهید دید و حتی میتوانید نور را در پشت ابر نیز ببینید!

۴- داشتن احساسی متفاوت

با باز شدن چشم سوم خود، قدرت تفکر و اندیشه تان نیز افزایش یافته است و ممکن است تغییراتی در اخلاق و رفتار و یا حتی خلق و خوی شما ایجاد شود.

مثلا ممکن است قبلا از دیدن و تجربه کردن چیزی لذت برده باشید ولی الان آن یک چیز معمولی برایتان باشد. ممکن است غذایی که قبلا دوست داشتید برایتان دیگر لذت بخش نباشد. هیچ کس دلیل این تغییرات را نمیداند اما چیزی که میدانیم این است که در هر صورت تغییراتی در ویژگی های روحی افراد رخ میدهد و این بخشی از ویژگی های چشم سوم (آجنا) است.

۵- افزایش و بیشتر شدن سردرد

این یک تجربه سخت است. کسی که قبلا آجنا (چشم سوم) را تجربه نکرده و اقدامی هم برای باز کردن چشم سوم انجام نداده باشد، در ابتدای راه سردردی شدید خواهد داشت که به مروز زمان برطرف خواهد شد.

دلیل سردرد هم فشاری است که چاکرای ششم بین دو ابرو ایجاد کرده است.

۶- قادر هستید ذهن مردم را بخوانید

در گذشته شما قادر بودید فقط ظاهر آدم ها را ببینید، اما الان میتوانید به صورت باطنی نیز افراد را مشاهده کنید و افرادی که به ظاهر خوب و با ایمان هستند را شناسایی کرده و نقاب آنان را بردارید.
حتی میتوانید قبل از اینکه کسی از شما سوالی کن ، جواب آن را حدس بزنید و او را به حیرت وا دارید!

۷- رژیم غذایی تان تغییر خواهد کرد:

بعد از باز شدن چشم سوم، هوش و تفکر شما بسیار گسترش می یابد و شما نسبت به چیزی که میخورید کاملا آگاهی پیدا میکنید.

مغز شما هنگام تغذیه به شما هشدار میدهد که آیا این غذا مفید است یا مضر؟ خوب است یا بد؟ شما اطلاعات کاملی در مورد بدن خود دارید و میدانید چه سمومی در جسمتان وجود دارد و سعی میکنید به صورت کاملا سالم تغذیه کنید و جسم خود را در سلامت کامل نگه دارید .

آیا باز شدن چشم سوم خطر دارد؟

شاید از خود بپرسید که خطرات فعال بودن چشم سوم چیست و یا مشکلات باز شدن چشم سوم چه میتواند باشد؟ در زیر به صورت کامل و مفصل درباره چشم سوم و خطرات آن میپردازیم.

۱. استفاده بیش از حد انرژی توسط چاکرای فوقانی:

با باز شدن فقط چشم سوم شما و بسته بودن دیگر چاکراهای بدن، انرژی زیادی به ناحیه فوقانی شما فرستاده می شود و می تواند باعث اختلالاتی مانند: سردرد و میگرن و همچنین سردرگمی و واپاشی شود.

در نتیجه حتما قبل از پاکسازی و فعال کردن آن چاکراهای دیگر را به ترتیب پاکسازی کنید ترتیب پاکسازی چاکراهای دیگر به شرح زیر است:

  1. چاکرای ریشه
  2. چاکرای خاجی
  3. چاکرای خورشیدی
  4. چاکرای قلب
  5. چاکرای گلو
  6. چاکرا چشم سوم یا آجنا
  7. چاکرا تاجی

با بازشدن هر یک از این چاکراها که از چاکراهای اصلی بدن هستند اتفاقات خوبی در انتظار شما خواهد بود.

۲. می تواند باعث ترس و دلهره شود:

 اگر چشم سوم شما به زور باز شود و فقط یکی از چاکراها باز باشد، دیگر نمیتوانید فقط ارواحی که کائنات تعیین کرده اند را ببینید!

توجه کنید که این در صورتی خواهد بود که عجولانه آجنا را مجبور به باز کردن کنید و تمرینات دیگر چاکراها را انجام ندهید.

 ۳. نمی توانید قدرت آن را درک کنید:

چون چشم سوم ما قدرت فراوانی دارد و با دو چشم دیگر قابل مقایسه نیست، شما نمیتوانید قدرت آن را درک کنید! شما با استفاده از آجنا خواهید توانست تصویر‌سازی کنید، رویاپردازی کنید و همچنین صداهایی را بشنوید که تا قبل از این نمیتوانستید بشنوید!

۴. میتواند باعث کم ارزش دیدن خودتان شود:

شما با چشم سوم میتوانید چیزهایی ببینید که بسیار با دیده های قبلی تان فرق دارد. این می تواند باعث شود که شما خودتان را بدون آن فردی کم ارزش ببینید .

۵. در صورت عدم تسلط، به غلط خواهید افتاد:

اگر چشم سومتان به صورت اصولی باز نشده باشد میتواند به جای کمک به دید شما، اطلاعات غلطی از محیط اطراف به شما بدهد که باعث نا امیدی شما می شود.

۶. ممکن است انرژی تان به سرعت تخلیه شود:

اگر توانایی کنترل قدرت خود را نداشته باشید و روش استفاده درست از آن را فرا نگرفته باشید، ارواح شرور برای تامین انرژی خود به شما رجوع خواهند کرد و در این صورت انرژی تان به سرعت تخلیه خواهد شد.

۷. امکان دارد صداهای بلندی بشنوید:

با باز شدن چشم سومتان ممکن است صداهای بسیار بلندی بشنوید که در انتهای شب بیشتر و بیشتر خواهند شد.

۸. ممکن است باعث مشکلات روحی شود:

هنگامی که چشم سوم شما باز شود، به صورت عجیبی علمتان افزایش خواهد یافت و این ممکن است هنگام صحبت با دیگران باعث مشکلاتی شود. مثلا اگر با فردی که دارای چاکرای ششم بازی است صحبت کنید، ممکن است دچار سردرد شوید. دلیلش هم کشش زیاد انرژی توسط آجنا است.