چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم



چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ چرا؟

بسیار مهم است که با توجه به تشخیص دندانپزشک متخصص نیز پس از عصب کشی حتما به پر کردن دندان پرداخت.و بدین سبب از آنجا که یکی از سوالات مهم بین افراد این است که چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ نیز قصد داریم به این مسأله اشاره کنیم.

فاصله پر کردن دندان پس از عصب کشی

به طور کل پر کردن و همچنین عصب کشی دندان نیز دارای چندین مرحله می باشد که در طی چندین جلسه فرضا حداکثر دو جلسه درمانی انجام شده و نیاز به معاینه توسط دندانپزشک متخصص باشد‌.لذا تعداد جلسات درمانی و حتی معاینه دندان ها نیز وابسته به موقعیت دندانی است که تحت درمان بوده و علاوه بر آن وابسته به تعداد دندان ها که قرار بر درمان آن ها است، می باشد.

پر کردن دندان جلو راحت تر است یا عقب؟

از دیگر سوالاتی که علاوه بر چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ بین افراد رایج می گردد این است که پر کردن کدام یک از دندان ها راحت تر بوده و درد کمتری دارد؟لذا باید اشاره کنیم درمان ریشه دندان های جلویی نیز آسان تر می باشد از آن جهت که دسترسی به دندان های جلویی راحت تر بوده و علاوه بر آن کانال های آن ها عموما صاف تر هستند.بنابراین میزان راحتی پر کردن دندان جلو بیشتر از دندان پشتی می باشد و بدین سبب در پاسخ به سوال چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ نیز باید بیان داشت در دندان های جلویی نیز میزان فاصله عصب کشی و پر کردن می تواند کم و کوتاه باشد.

توصیه می گردد افراد پس از عصب کشی در سریع ترین زمان به پر کردن دندان های خود در کلینیک دندانپزشکی شرق تهران بپردازند.فرضا در حداکثر یک ماه نیز خوب است که درمان تاج دندان انجام گیرد یعنی تنها یک ماه از عصب کشی دندان گذشته باشد و به پر کردن دندان پرداخته شود.پر کردن کردن دندان در این بازه زمانی باید دائمی بوده و بر روی آن نیز روکشی قرار گیرد.

لذا زمانی می توان این امر را به تاخیر انداخت که دندانپزشک با توجه به وضعیت دندانی و نوع درمان تشخیص دیگری اتخاذ نماید.فرضا زمانی که در درمان ریشه نیاز به جراحی لثه جهت افزایش طول تاج باشد پر کردن دندان پس از ترمیم لثه که حداکثر شش هفته زمان می برد انجام می گیرد.چه بسا در این بازه زمانی ممکن است دندانپزشک متخصص از پر کردگی موقت استفاده نماید تا در طول ترمیم لثه پس از جراحی لثه نیز مشکل و آسیبی برای دندان ایجاد نگردد.

علل پر کردن سریع دندان پس از عصب کشی چیست؟

شاید این سوال پیش آید که چرا نیاز است پس از عصب کشی دندان، سریعا به پر کردن یا روکش دندان پرداخت..لذا باید بیان داریم به تاخیر انداختن پر کردن یا روکش دندان پس از عصب کشی سبب نشت کردن بزاق از اطراف پانسمان می گردد و سبب آلودگی دوباره کانال های ریشه می شود که بدین سبب فرایند عصب کشی نیز ممکن است نتیجه مطلوبی به همراه نداشته باشد.در اکثر مواقع زمانی که دندان پس از عصب کشی در زمان طولانی پر نشده باشد نیاز است که درمان ریشه مجددا انجام گیرد.

معایب پر نکردن دندان پس از عصب کشی چیست؟

در راستای تکمیل پاسخ چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ نیز قصد داریم به این سوال بپردازیم که اگر پس از عصب کشی دندان ها را پر نکنیم چه می شود..لازم به ذکر است که به هنگام عصب کشی دندان، کانال های ریشه خالی شده و به همین سبب نیاز است که کانال ها به خوبی با بهره گیری از مواد پر کننده مناسب پر شوند‌.چرا که پر کردن این کانال ها، سبب جلوگیری از نفوذ دوباره باکتری ها به دندان شده و از اینکه دندان مجددا عفونت کند پیشگیری می کند.به همین سبب در صورتی که اگر پس از عصب کشی دندان را پر نکرد نیز به مرور دندان های مجاور می توانند از موقعیتی که برایشان مناسب است خارج شوند و علاوه بر آن ساختارهایی که دندان ها را نگه می دارند خصوصا استخوان فک نیز به مرور از بین رفته و صورت بد فرم می گردد.

بنابراین ضروری است که پس از عصب کشی دندان نیز حتما به پر کردن دندان پرداخت.

روکش دندان پس از عصب کشی الزامی است؟

باید بیان داشت که از آنجا که میزان پوسیدگی دندان نشان دهنده میزان بافت سالم باقی مانده دندان می باشد و نیز این بافت سالم تعیین می کند که پر کردگی و روکش برای دندان انجام گیرد یا خیر نیز باید به میزان پوسیدگی دندان توجه نمود.به طور کل زمانی به عصب کشی دندان پرداخته می شود که میزان پوسیدگی شدید بوده و به سبب این شدت بیش از حد تخریب گشته است که در این مواقع احتمال روکش دندان پس از عصب کشی چندین برابر می گردد.به همین سبب اکثر دندان های عصب کشی شده نیز نیازمند روکش دندانی هستند.

روش بازسازی تاج دندان

روش بازسازی تاج دندان نیز با توجه به عوامل متعددی انجام می گیرد که برخی از آن ها عبارتند از:-بررسی وضعیت و موقعیت دندان های مقابل-دلایل زیبایی-عادات دندانی مثل دندان قروچه و..

کشیدن عصب و پر کردن دندان چقدر فاصله دارند؟

جالب توجه است که از آنجایی که عصب کشی دندان نیاز به تخصص بسیاری دارد نیاز است که افراد حتما به دندانپزشکی مجرب و حرفه ای مراجعه کنند ولیکن می توانند جهت پر کردن دندان از دندانپزشک عمومی هم کمک بگیرند.بنابراین در راستای پاسخ به سوال چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ باید بیان داریم..

در این شرایط پر کردن دندان بلافاصله پس از عصب کشی دندان انجام نمی گیرد.چه بسا عصب کشی دندان فرایندی زمان بر بوده و مهم است که با احتیاط بسیار بافت دندانی که عفونت دارد را برداشته و میزان التهاب آن را کاهش داد.لذا در صورت نیاز به پر شدن دندان پس از عصب کشی توصیه می کنیم حتما جویای پاسخ به سوال چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ نیز گردید.

پر کردن دندان بلافاصله پس از عصب کشی

از بین سوالات متعددی که پیش می آید شاید این سوال هم ذهن را درگیر سازد که آیا می توان بلافاصله پس از عصب کشی به پر کردن دندان پرداخت یا خیر؟باید اشاره کنیم که پر کردن دندان در روز عصب کشی کاملا وابسته به وضعیت دندان فرد دارد.چنانچه زمانی که میزان آسیب کم بوده و عفونت به لایه های زیرین دندان نفوذ نکرده باشد نیز پر کردن دندان در یک جلسه درمانی پس از عصب کشی طبیعی می باشد و سبب می گردد در میزان وقت و همچنین هزینه ای که شخص پرداخت می کند صرفه جویی گردد.پیشتر اشاره نمودیم که برخی دندانپزشکان از پر کننده دندان موقت استفاده می نمایند و به هنگامی که التهاب دندان از بین رفت نیز فرایند ترمیم دندان با پر کننده دندان دائمی را آغاز می نماید.

حال از کجا بدانیم میزان اسیب دندانی شدید است؟ زمانی که آسیب به دندان زیاد باشد بخش زیادی از دندان نیز خالی بوده و عصب کشی را می توان در چندین جلسه به انجام رساند چرا که سطح عفونت زیاد بوده و نیاز است که حتما دندانپزشک متخصص اطمینان حاصل کند که تمامی عفونت های موجود در داخل دندان را خارج کرده و عفونت از بین رفته است تا به ضد عفونی کردن دندان بپردازد.

چه بسا اگر عفونت به طور کامل از دندان خارج نگردد نیاز است که مجددا به عصب کشی دندان پرداخت و در اغلب موارد اگر دیر متوجه این مسأله شده و در زمان مناسب به درمان مجدد نپرداخت، نیاز است که دندان عفونت دیده برداشته و کشیده شود.

بنابراین همانطور که اشاره شد نیاز است جهت عصب کشی کردن دندان حتما به دندانپزشکی متخصص مراجعه نمود و از خارج شدن کامل عفونت از دندان اطمینان حاصل یافت چه بسا زمانی که پس از طی چند روز از عصب کشی، دندان همچنان دارای درد باشد این نیز طبیعی نبوده و باید حتما سریعا به دندانپزشک مراجعه شود و در اکثر مواقع آرام نشدن درد دندان پس از عصب کشی در طی چند روز متوالی نشان دهنده همین مسأله بوده و با توجه به بررسی وضعیت دندان ها دندانپزشک تشخیص به عصب کشی مجدد یا کشیدن دندان می گیرد.

به همین جهت نیاز است جهت عصب کشی دندان حتما به کلینیک دندانپزشکی معتبر و متخصصی ماهر و مجرب مراجعه نمود.

به کدام کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنیم؟

پیشتر به سوال چند روز بعد از عصب کشی دندان را پر کنیم؟ نیز پاسخ دادیم.در پاسخ به سوال به کدام کلینیک دندانپزشکی مراجعه کنیم نیز باید بیان داریم بسیار مهم است که کلینیک مربوطه کیفیت و قیمت عصب کشی و همچنین پر کردن دندان را تضمین نماید تا با اطمینان کافی بتوان جهت عصب کشی که امری بسیار مهم محسوب می گردد با آرامش خاطر به کلینیک دندانپزشکی مورد نظر مراجعه نمود.

چنانچه کلینیک دندانپزشکی جهت پر کردن دندان باید از مواد پر کردن بسیار باکیفیت استفاده نموده و کیفیت این مواد را نیز تضمین نماید.

/ توجه : این مطلب رپورتاژ آگهی بوده و سایت کوکا مسئولیتی در قبال آن ندارد.