چند لوکیشن عکاسی در کرمان



کرمان شهری تاریخی با دیدنی‌ها و زیبایی‌هایی فراوان است که در جنوب شرقی فلات مرکزی ایران قرار گرفته و مقصدی محبوب برای علاقه‌مندان به تاریخ و باستان شناسی است. بدون شک کرمان یک شهر زنده و پویاست که میزبان گردشگران داخلی و خارجی در سراسر جهان است. جاذبه‌های طبیعی و جاهای گردشگری این شهر باعث شده تا بازدیدکنندگان به دیدن جاذبه‌های آن مشتاق شوند. با تورهای گردشگری سفرمارکت می‌توانید از تمامی زیبایی‌های داخل و خارج از کشور مطلع شده و به دیدار توریستی‌ترین مقاصد بروید.

لوکیشن های عکاسی در کرمان برای سخت پسندان

اگر شما هم با خرید بلیط هواپیما تهران کرمان به دیدار این شهر تاریخی رفته‌اید و قصد دارید که قبل از پایان سفرتان عکس های جالبی از جاذبه‌های توریستی کرمان بگیرید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید. زیرا قرار است لوکیشن‌هایی را به شما معرفی کنیم که مناسب سخت‌پسندان است و بازدید از آن‌ها یک کرمان‌گردی هیجان انگیز را از خود به جا می‌گذارد. لازم به ذکر است که می‌توانید با دریافت تور کرمان از تمامی این جاهای دیدنی بازدید کنید.

باغ شاهزاده ماهان

از زیباترین و معروف‌ترین باغ‌های ایران می‌توان به باغ شاهزاده ماهان اشاره کرد که در شهر ماهان در استان کرمان قرار گرفته است. این باغ در سال ۱۲۹۰ خورشیدی به دست عبدالحمید میرزا نایب‌السلطنه کرمان ساخته شد. او از این باغ برای استراحت خود استفاده می‌کرد. باغ شاهزاده ماهان با الهام از معماری قاجاریه و با استفاده از آب‌های روان کوه برز، به یک شاهکار هنری تبدیل شده است. این باغ دارای چندین ساختمان، حوض، آبشار، فواره و باغچه است که همگی با هم نظم و ترتیبی زیبا را ارائه داده‌اند. باغ شاهزاده ماهان در فهرست آثار ملی ایران و همچنین فهرست جهانی میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. این باغ یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری کرمان است که هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به خود جذب می‌کند.

آرامگاه مشتاقیه (گنبد مشتاقیه)

آرامگاه مشتاقیه (گنبد مشتاقیه) کرمان یکی از آثار تاریخی و مذهبی این شهر است که در دوره قاجار ساخته شده و شامل سه گنبد مجزاست. در قسمت زیرین هر کدام از این گنبدها یک عارف یا صوفی به خاک سپرده شده است. مشتاق علی‌شاه، کوثر علی‌شاه همدانی و شیخ اسماعیل هراتی از جمله این شخصیت‌های بزرگ هستند که در این مکان، آرام گرفته‌اند. مشتاق علی‌شاه از نوازندگان برجسته سه تار و مبتکر سیم چهارم آن بوده است. آرامگاه مشتاقیه دارای تزئینات داخلی و خارجی زیبایی است که شامل کاشی‌کاری، نقاشی و گچ‌بری می‌شوند. این بنا در حومه میدان مشتاق (میدان شهدا) قرار دارد و به عنوان نماد فرهنگ و تاریخ کرمان شناخته می‌شود.

آبشار کشیت

آبشار کشیت یکی از زیباترین و بلندترین آبشارهای استان کرمان است که در روستای کشیت واقع شده و مکانی جالب برای عکاسی است. این آبشار از ارتفاع ۱۲۰ متر به پایین می‌ریزد و صدای خروشان آن در فاصله‌های دور نیز قابل شنیدن است. آبشار کشیت در فصول مختلف سال دارای مناظر متفاوت و دیدنی است. در بهار و تابستان، آبشار سبز و پرآب است و در پاییز و زمستان، بخشی از آن به یخ تبدیل می‌شود و منظره‌ای بسیار زیبا را ایجاد می‌کند. برای دسترسی به آبشار کشیت باید از شهرستان راور به سمت روستای کشیت حرکت کنید. مسیر دسترسی به آبشار از روستا شروع می‌شود و حدود ۴۵ دقیقه پیاده‌روی لازم است. مسیر پر از صخره، درخت و گل است و برای علاقه‌مندان به طبیعت گردی بسیار جذاب است. آبشار کشیت یکی از جاذبه‌های گردشگری استان کرمان است که هر ساله بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می‌کند. اگر ساکن تهران هستید رزرو بلیط تهران کرمان و بلیط هواپیما کرمان تهران یک روش راحت و ساده برای سفر به کرمان است.

باغ فتح آباد کرمان (باغ بیگلربیگی)

باغ فتح آباد کرمان (باغ بیگلربیگی) کرمان یکی از جاذبه‌های تاریخی و گردشگری شهر کرمان است. این باغ در دوره قاجار ساخته شده و به عنوان محل اقامت و استراحت حاکمان محلی مورد استفاده قرار می‌گرفت. باغ فتح آباد دارای ساختمان‌های زیبا و معماری منحصر به فردی است که با الهام از سبک هندی و ایرانی طراحی شده‌اند. به همین دلیل یکی از بهترین لوکیشن‌های عکاسی در کرمان محسوب می‌شود. باغ فتح آباد همچنین دارای درختان سرسبز و چشمه‌های آب شیرین است که باعث خنکی و زیبایی محیط می‌شوند. این باغ یکی از نمونه‌های بارز میراث فرهنگی ایران است که نشان‌دهنده تاریخ، فرهنگ و هنر این سرزمین است.

حمام وکیل کرمان

حمام وکیل کرمان یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین حمام‌های تاریخی ایران است که در محله وکیل کرمان واقع شده و لوکیشنی جذاب برای عکاسی است. این حمام در دوره قاجار با معماری منحصر به فرد و تزئینات بسیار زیبا و هنرمندانه احداث گردید. حمام وکیل کرمان دارای دو بخش مردانه و زنانه است که هر کدام شامل سرویس‌های مختلفی مانند خلوتگاه، گرمابه، سردابه و توالت هستند. این حمام به عنوان یک آثار ملی ایران ثبت شده و اکنون به عنوان یک موزه فرهنگی و تاریخی پذیرای بازدید کنندگان است.

گنبد جبلیه کرمان

گنبد جبلیه کرمان یکی از آثار تاریخی و معماری شهر کرمان است که در محله جبلیه واقع شده است. قدمت این گنبد به دوره سلجوقیان برمی‌گردد و از نمونه‌های زیبای هنر ساخت گنبد در ایران است. گنبد جبلیه دارای طرح هشت‌ضلعی است و با سنگ‌های بزرگ و مستطیل شکل ساخته شده است. داخل این گنبد نیز با آجرهای رنگین و طرح‌های هندسی تزئین شده و به عنوان یک بنای تاریخی ملی در فهرست آثار میراث به ثبت رسیده است.

در این نوشته سعی کردیم تا چند لوکیشن عکاسی در کرمان را به شما معرفی کنیم اما بدیهی است که شماری از جاهای دیدنی این شهر ناگفته ماندند. به این ترتیب بهتر است قبل از سفر به کرمان برنامه‌ای مناسب بچینید تا هیچ جاذبه‌ای از زیر دستتان در نرود.

/ پایان رپورتاژ آگهی