چگونه بهترین نرم افزار رستوران را انتخاب کنیم؟ • مجله تصویر زندگی


برای انتخاب بهترین نرم افزار رستوران، باید به این نکته توجه کرد که انواع رستوران‌ها، از رستوران‌های کوچک و سنتی گرفته تا رستوران‌های بزرگ و مدرن، طراحی شده‌اند. بنابراین مهم است که نرم افزاری را انتخاب کنید که متناسب با نوع رستوران شما باشد و همچنین شرکت ارائه‌دهنده نرم افزار، پشتیبانی و آموزش مناسبی ارائه دهد و کار با آن به سادگی باشد. اگر در انتخاب نرم افزار رستوران مردد هستید، می‌توانید از یک متخصص کمک بگیرید. یک متخصص می‌تواند با توجه به نیازهای شما، بهترین نرم افزار را به شما پیشنهاد دهد.

مزایای استفاده از نرم‌افزار حسابداری رستوران‌

نرم‌افزار حسابداری رستوران‌ نقش مهمی در مدیریت فروش، کنترل و مدیریت انبار و انجام امور حسابداری رستوران‌ها ایفا می‌کنند و قادر هستند کلیه نیازهای رستوران‌ها، فست فود ها و کافی‌شاپ‌ها را برآورده سازند.

شرکت نرم‌افزاری سپیدز به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده نرم افزار رستوران فعالیت خود را از سال ۱۳۷۸ شروع کرده است. هدف این مجموعه از تولید این نرم‌افزارها، ارائه راه‌کارهای جامع و نوین در رابطه با مدیریت رستوان‌ها و کافی‌شاپ‌ها بوده است. افراد به‌سادگی می‌توانند با نسخه‌های این نرم‌افزار کار کنند و برای کارکردن با آن به دانش بالایی نیاز ندارند. علاوه‌بر این، با استفاده از این نرم‌افزارها مدیران رستوران‌ها مزایای زیادی دریافت خواهد کرد که این مزایا شامل موارد زیر می‌شوند:

دریافت گزارش‌های جامع

یکی از بزرگ‌ترین مزیت‌های نرم افزار رستوران ، بخش ارائه گزارشات جامع و تصمیم‌ساز آن است. در نرم افزار حسابداری رستوران سپیدز مدیران رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها می‌توانند با سلیقه خود گزارش های متنوعی بر اساس فیلتر های متفاوت ایجاد کند. با این قابلیت دیگر تصمیم گیری های رستوران راحت تر شده و مدیران رستوران هر گزارشی که از عملکرد و فروش رستورانشان بخواهند را می توانند خودشان به سادگی و فقط با چند کلیک بسازند.

در واقع در پایان هر روز و هر فعالیت، مدیران رستوران‌ها با استفاده از گزارشات متنوع این نرم‌افزار فرصت مقایسه اعداد و ارقام مختلف و تحلیل‌ داده‌ها در مقیاس‌های متنوعی را به‌دست می‌آورند. آن‌ها براساس این گزارشات تصمیم‌های سریع و کاربردی در رابطه با کار خود می‌گیرند.

قابلیت شخصی‌سازی بالا

برنامه حسابداری رستوران به‌گونه‌ای طراحی شده است که نیاز جمع کثیری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها را برآورده می‌کند. قابلیت‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار به افراد کمک می‌کند تا امور حسابداری خود را بسیار سریع و به‌راحتی انجام دهند. صندوق‌داران بیشترین استفاده را از قسمت‌های مهم این نرم‌افزار دارند.

بدون محدودیت در سخت افزار

نرم افزار رستوران سپیدز به گونه ای طراحی شده است که بر روی هر سخت افزاری ( کامپیوتر، تبلت و موبایل) و هر سیستم عاملی قابل اجراست.

استفاده بلند مدت

نرم‌افزار تولیدشده در مجموعه سپیدز برخلاف سایر نرم‌افزارهای مشابه در این حوزه، پس از گذشت یک مدت و با افزایش داده‌های آن، در عملکرد خود اختلالی نمی‌یابند. در واقع به‌دلیل عملکرد سریع و دقیق این نرم‌افزار در بازه زمانی طولانی مدت می‌توان آن را به‌عنوان بهترین نرم افزار حسابداری رستوران معرفی کرد.

نسخه‌های نرم‌افزار رستوران سپیدز

این مجموعه با بیش از ۲۰ سال سابقه در تولید نرم افزار کافه و رستوران راه‌کارهای جامع و نوینی در رابطه با مدیریت این کسب‌وکارها ارائه می‌دهد. درحال‌حاضر بیش از ۲۰ هزار رستوران، کافی‌شاپ و مجموعه‌های غذایی، از نسخه‌های نرم‌افزار تولیدشده در این مجموعه بهره ببرند.

نسخه ساده نرم‌افزار حسابداری رستورانی

این نسخه از نرم‌افزار برای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های کوچک مناسب است. افرادی که نسخه ساده این نرم‌افزار را برای کسب‌وکار خود برمی‌گزینند، با حداقل تجهیزات سخت‌افزاری ازجمله یک سیستم کامپیوتری ساده و یک چاپگر عملیات فروش و مدیریت صندوق خود را مکانیزه خواهند کرد.

ازطرفی راه‌اندازی و استفاده از این نرم‌افزار هزینه کمی برای مدیران فست فود ها دارد. قابلیت‌های نسخه ساده نرم افزار حسابداری فست فود شامل موارد زیر می‌شود:

  • امکان تعریف یک صندوق و ۲ کاربردر این نسخه
  • امکان اتصال کالر آیدی
  • امکان تعریف نقش برای هر کاربر با سطوح دسترسی متفاوت
  • تعریف منوهای متنوع و قیمت‌گذاری آن‌ها
  • تعریف مشتریان
  • تعریف نامحدود نحوه فروش (بر اساس انواع فروش ھای فست فودی ، رستورانی و دلیوری)
  • تعریف پیک و غذارسان
  • دریافت گزارشات فروش و صندوق
  • تعریف نا محدود سالن و میز

نسخه متوسط نرم‌افزار حسابداری رستورانی

این نسخه از نرم افزار رستورانی به‌عنوان یک بسته کامل مدیریت فروش درنظر گرفته می‌شود و برای رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های بزرگ و متوسط مناسب است. در این نسخه از نرم افزار حسابداری رستوران علاوه‌بر قابلیت‌های نسخه ساده، قابلیت‌های متنوع دیگری وجود دارد که رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های متوسط و بزرگ را به‌راحتی قادر به مدیریت فروش، انجام امور حسابداری و مدیریت هزینه‌ها می‌کند.

قابلیت‌های این نرم‌افزار عبارتند از:

  • امکان تعریف بیش از ۲ کاربر برای ثبت سفارش مشتریان بطور همزمان
  • قابلیت نصب ۶ پرینتر برای آشپزخانه و سیستم دلیوری جهت چاپ همزمان فیش و سفارش غذا و نوشیدنی
  • امکان اعلام شماره تلفن‌های افراد تماس‌گیرنده
  • ارائه گزارشات کامل فروش
  • ارائه گزارشات فروش براساس ریز کالا و مشتریان به تفکیک روز، ماه، سال

نسخه پیشرفته نرم‌افزار حسابداری رستوران

نسخه پیشرفته از نرم افزار حسابداری رستوران یک بسته کامل در مدیریت فروش و مدیریت انبارداری رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها به‌شمار می‌رود. این نسخه بیشتر در رستوران‌ها یا مجموعه‌های بزرگ کاربرد دارد که کنترل موجودی انبارها برای آن‌ها امری ضروری و حیاتی است.

در واقع نسخه پیشرفته این نرم‌افزار نیازهای رستوران‌های بزرگ را به‌راحتی برآورده می‌کند. قابلیت‌های این نسخه نیز شامل موارد زیر می‌شوند:

  • تمامی قابلیت های نسخه متوسط
  • قابلیت نصب ۱۲ پرینتر برای آشپزخانه و دلیوری
  • ارائه گزارشات کامل فروش
  • امکان کنترل انبار به ۳ روش مختلف و امکان بدست‌آوردن مغایرت از هر کدام از این روش‌ها
  • امکان استفاده از روش‌های ترکیبی جهت کنترل دقیق‌تر انبار
  • امکان تعریف ساختار محصول یعنی تعیین مواداولیه و تشکیل‌دهنده محصول

دلایل استفاده از نرم‌افزار رستوران سپیدز

این مجموعه با بیش از ۲۰ سال سابقه فعالیت در حوزه تولید نرم‌افزار حسابداری رستوران، نسخه‌هایی طراحی و تولید می‌کند که برای کاربران بسیار ساده و قابل فهم هستند و نیاز به دانش پیچیده‌ای ندارند. در حال حاضر بیش از ۷۰ درصد از رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و مجموعه‌های غذایی در سراسر کشور از این نرم‌افزار حسابداری متنوع استفاده می‌کنند. در تهران، بیش از ۸۰ درصد از رستوران‌ها از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند. این نرم‌افزار به‌راحتی تمامی امور حسابداری، مدیریت فروش رستوران و انبار را انجام می‌دهد. طراحان مجموعه سپیدز با تلاش فراوان نیازهای مدیران رستوران‌ها را شناسایی کرده و نرم‌افزار حسابداری مناسبی را برای بهترین مدیریت رستوران‌ها ارائه می‌دهند. این نسخه‌های نرم‌افزار به مدیران کمک می‌کنند تا فروش و انبار مربوط به رستوران خود را به‌راحتی مدیریت و کنترل کنند.

جمع‌بندی

مجموعه سپیدز بیش از ۲۰ سال در زمینه طراحی و تولید بهترین برنامه حسابداری رستوران فعالیت دارد. این مجموعه با شناسایی نیازهای مدیران رستوران‌ها، موفق شده است نسخه‌هایی از نرم ‌افزار مالی طراحی کند که از قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند. در واقع این نرم‌افزار در ۳ نسخه ساده، متوسط و پیشرفته تولید می‌شود. افراد می‌توانند از نسخه ساده در رستوران‌های کوچک، از نسخه متوسط در رستوران‌ها متوسط و بزرگ و از نسخه‌های پیشرفته در رستوران‌هایی که کنترل انبار ضرورت دارد، استفاده کنند. همچنین شرکت سپیدز جهت تکمیل بسته های پیشنهادی خود به مدیران رستوران، فست فود و کافی شاپ، محصول باشگاه مشتریان رستوران، نظرسنجی آنلاین، رزرو هوشمند، اینترنت هوشمند، حسابداری پیشرفته و منو دیجیتال را به رستوران داران ارائه می دهد.