چگونه یک سفر متفاوت به مشهد ترتیب دهیم؟


مشهد یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری است و هر ساله افراد زیادی در فصول مختلف به این شهر سفر می کنند. اگرچه سفرهای گردشگری همیشه با هدف گشت و گذار در شهرها و کشورهای مختلف انجام می شود، اما سفر به مشهد حال و هوای متفاوتی به همراه دارد.

احساسی را که بعد از سفر به این شهر زیارتی دارید در هیچ یک از سفرهایتان نخواهید داشت. به همین دلیل است که بیشتر مردم چندین بار به مشهد سفر می کنند. و هر بار مشتاق زیارت حرم امام رضا (علیه السلام) و زیارت صحن های حرم بیشتر می شدند.

آیا برای یک سفر متفاوت به مشهد آماده اید؟ با کمک این راهنما می توانید سفری جذاب و خاطره انگیز به مشهد مقدس را تجربه کنید.

سفر را با خرید بلیط هواپیما مشهد آغاز کنید

هر سفری آغاز و پایانی دارد. برای اینکه از زمان سفر خود نهایت استفاده را ببرید و زمان زیادی را در مسیر این شهر تاریخی، زیارتی و تفریحی سپری نکنید، پیشنهاد می کنیم بلیط هواپیما مشهد و سفر با هواپیما به این شهر را تجربه کنید.

قیمت بلیط هواپیما مشهد در روزهای مختلف یکسان نیست. و به دلیل هجوم گردشگران به این شهر، ممکن است بلیط هواپیما مشهد گران یا ارزان شود. بنابراین برای سفر به این شهر لازم است قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف سال را بررسی کرده و در زمانی که بلیط مشهد ارزانتر از حد معمول است، آن را خریداری کنید.

بازدید از اماکن دیدنی مشهد

هر شهر و کشوری جاذبه های متفاوتی دارد که سفر به آن ها را برای گردشگران جذاب تر می کند. با توجه به اینکه زمان سفر محدود و تعداد جاذبه ها زیاد است، بهترین راه این است که جاذبه های خاص مشهد را فهرست کرده و به دقت آنها را مشاهده کنید.

از جاذبه های خاص مشهد که اکثر گردشگران قصد دیدن آن را دارند می توان به پارک کوسنگی، آرامگاه فردوسی، پارک وکیل آباد و سرزمین موج آبی مشهد اشاره کرد. برای اینکه سفرتان به مشهد پربارتر و خاطره انگیزتر از همیشه باشد ابتدا به دیدن این جاذبه ها بروید و سپس اگر وقت کردید از دیگر جاذبه های مشهد دیدن کنید.

غذا خوردن در بهترین رستوران های مشهد

مشهدی ها نیز مانند ساکنان شهرهای دیگر ایران، دستور پخت مخصوص به خود را دارند. عطر و طعم غذاهای خاصی که در مشهد امتحان می کنید بی نظیر است؛ و امکان ندارد برای امتحان مجدد و یا چندین بار به مشهد سفر نکنید.

یکی از بهترین گزینه های پیش روی شما رستوران پسران کریم است تا باگالی پلو یا موسول را امتحان کنید. رستوران سدروس انواع غذاهای ایرانی و خارجی را برای گردشگران عرضه می کند. از دیگر رستوران های تخصصی مشهد که انواع غذاها را سرو می کنند، می توان به رستوران معین دربری اشاره کرد.

خرید از بهترین مراکز خرید مشهد

یکی از مهم ترین بخش های هر سفر، مرور و خرید است. برای سفر به مشهد نیز لازم است لیستی از بهترین مراکز خرید مشهد تهیه کنید و از این مکان ها برای خرید سوغاتی و … شروع کنید.

مرکز خرید پروما با 4 طبقه و نمای شیشه ای خاص خود در نگاه اول توجه گردشگران را به خود جلب می کند. برندهای مختلف پوشاک، لوازم آرایش، جواهرات، کیف و کفش در این مرکز خرید حضور دارند. حتی می توانید از امکاناتی مانند شهربازی یا سالن بیلیارد و بولینگ در پروما استفاده کنید.

مجتمع خرید الماس شرق با 6 طبقه و 1200 مغازه از دیگر مراکز خرید جذاب و شلوغ مشهد است. علاوه بر این مرکز خرید می توانید از آرمان مال و بازار رضا که یکی از بازارهای سرپوشیده سنتی مشهد است نیز دیدن کنید. با مراجعه به این مراکز خرید می توانید از معروف ترین برندها خرید کنید و یا سوغاتی های خود را با بهترین قیمت تهیه کنید.

آخرین کلمه

سفر یک تجربه لذت بخش است که گردشگران می توانند از هر دقیقه سفر خود لذت ببرند. یکی از جذاب ترین قسمت های سفرهای زیارتی سیاحتی به مشهد، زیارت حرم امام رضا (ع) است. پس از بازدید، می توانید برای دیدن جاذبه های خاص مشهد آماده شوید، در رستوران های این شهر صرف غذا کنید و یا به گشت و گذار در پاساژها بروید. و سفری فراموش نشدنی به مشهد را برای خود رقم بزنید.