کرم پودر خوب برای پوست های چرب 5 نکته ساده اما مهم


بدون شک پوست چرب صورت یکی از مشکل سازترین انواع پوست است. اگر چربی پوست به خوبی کنترل نشود، در پایان روز رنگ صورتی براق و چسبناک خواهید داشت. علاوه بر این، احتمال ایجاد جوش و آکنه نیز افزایش می یابد. اگر عاشق آرایش، مراقبت و پاکسازی پوست چرب سخت تر می شود. زیرا بسیاری از محصولات آرایشی پوست را چرب و براق تر نشان می دهند. حتما می دانید که انتخاب یک کرم پودر مناسب برای پوست چرب نسبت به سایر محصولات آرایشی اهمیت بیشتری دارد.

دلیل این امر این است که کرم پودر پایه و اساس تمام آرایش است. زیرا تمام نواحی صورت را می پوشاند و اغلب از محصولات آرایشی مانند کانسیلر، کانتور، پودر سست کننده و … روی آن استفاده می شود. اگر فونداسیون به درستی انتخاب نشود، می تواند آرایش شما را کاملا خراب کند. طبیعتا هیچکس دوست ندارد با استفاده از کرم پودر یا حتی تغییر رنگ غیر طبیعی و ناشیانه پوست خود را چرب و براق تر کند. اما برای انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست چرب صورت چه باید کرد؟

در ادامه با 5 نکته ساده اما جادویی برای انتخاب کرم پودر خوب برای پوست های چرب آشنا می شویم. اگر می خواهید از پوست خود مراقبت کنید و در عین حال آرایشی زیبا و طبیعی داشته باشید، این مقاله از ایده آل مگ را از دست ندهید.

1- بافت خامه ای پودری

قبل از خرید کرم پودر برای پوست های چرب، باید تصمیم بگیرید که چه نوع کرم پودری برای شما مناسب است. منظور از نوع کرم پودر، وضعیت مواد آن است; به عنوان مثال امروزه در بازار انواع مایع، پودر و … وجود دارد. کرم پودر به طور کلی بهترین زیرسازی برای پوست های چرب پودر است. اما اگر تمایلی به خرید چنین کرم پودرهایی ندارید، می توانید سراغ کرم پودرهای مایع (بر پایه آب و بدون روغن) هم بروید.

اما چرا کرم پودرها بهترین انتخاب برای پوست های چرب هستند؟ در واقع پودر به جذب چربی های سطح پوست کمک می کند و از چرب شدن و براق شدن پوست جلوگیری می کند. این مدل کرم پودر روی پوست شما مالیده نمی شود و ظاهری یکدست و صاف به شما می بخشد. با این حال، اگر از کرم پودر خود انتظار پوشش بالایی دارید، بهتر است سراغ کرم های مایع بروید.

اگرچه کرم پودر مایع پوشش دهی بالایی دارد، اما بیشتر آن ها بر پایه مواد روغنی هستند و برای پوست های خشک ایده آل هستند. با این حال، با کمی تحقیق می توانید کرم پودرهای مایعی را نیز بیابید که بر پایه آب و بدون چربی هستند. خوشبختانه این نوع کرم پودرها پوست را بیشتر از آنچه هست چرب و براق نشان نمی دهند، اما پایه آب بودن تنها ملاک خرید کرم پودر مایع مناسب پوست های چرب نیست. در ادامه به یک ویژگی مهم دیگر اشاره می کنیم.

2- براق یا کدر بودن کرم پودر

اگر تصمیم به ساخت زیرسازی مایع دارید، نکته دیگری که باید به آن توجه کنید ظاهر نهایی کرم است. اگر تا به حال متوجه بافت کرم پودر مایع شده اید، می دانید که در ابتدا کمی چرب و آب ریز است تا به راحتی روی پوست پخش شود. اما بعد از چند دقیقه ظاهر اولیه آن که یا براق است یا مات مشخص می شود. به طور کلی در اکثر فروشگاه ها می توانید انواع فونداسیون مایع مات، براق و نیمه مات را پیدا کنید. اما کدام یک برای پوست چرب صورت بهتر است؟

اکثر متخصصان آرایش و زیبایی افراد مبتلا به پوست چرب از جانب کرم پودر مایع مات کننده استفاده از دلیل تا حدودی روشن است. از پودرهای براق کننده در فرمولاسیون کرم پودرها استفاده می شود که می تواند پوست های چرب را بسیار چرب تر از حد معمول نشان دهد. این نوع کرم پودرها برای افرادی که پوست خشک دارند ایده آل هستند و برای افرادی که پوست چرب دارند توصیه نمی شود.

اگر به دنبال یک زیرسازی مایع خوب برای پوست های چرب هستید، حتما آن هایی را انتخاب کنید که روی پوست مات یا نیمه مات دارند. زیرا این نوع کرم پودرها از براق و چسبناک به نظر رسیدن پوست جلوگیری کرده و تولید چربی را کنترل می کنند. اگر پوستتان خیلی چرب است از کرم پودر مات و اگر پوستتان کمی چرب است از کرم پودر نیمه مات استفاده کنید.

3- روکش کرم پودر

قبل از خرید کرم پودر مخصوص پوست های چرب باید ببینید چه پوششی نیاز دارید. اگر پوستی بدون لک دارید و فقط می خواهید صورت خود را یکدست و یکدست کنید، بهتر است کرم پودری با پوشش کم انتخاب کنید. این نوع کرم ها معمولا سبک و طبیعی هستند.

اما اگر لکه ها و جوش های زیادی روی پوست خود می بینید، می توانید سراغ کرم پودری با پوشش متوسط ​​یا بالا بروید. همانطور که قبلا ذکر شد، شما باید فونداسیون مایع را برای پوشش بیشتر انتخاب کنید. با این حال، اگر پوست شما حساس و مستعد آکنه است، استفاده از کرم های آرایشی سنگین را توصیه نمی کنیم. زیرا این محصولات می توانند منافذ پوست شما را مسدود کنند و باعث ایجاد جوش و آکنه بیشتر شوند.

به طور کلی توصیه متخصصان پوست تهیه دو نوع کرم پودر برای پوست های چرب صورت است. یکی با پوشش بالا و دیگری با پوشش کم. از آنجایی که استفاده روزانه از کرم پودرهای با پوشانندگی بالا می تواند آسیب زیادی به پوست وارد کند و در عوض منافذ آن را ببندد، می توانید از کرم پودرهای سبک یا ضدآفتاب های رنگی برای مصارف روزانه (در محل کار، دانشگاه و …) استفاده کنید. کرم پودرهای پوشاننده کامل روی پوست شما فقط برای رویدادها و مناسبت های مهم.

4- رنگ کرم پودر

تا اینجا به نکات مربوط به نوع و بافت کرم پودر پرداختیم. اما یکی از مهم ترین مراحل در انتخاب کرم پودر خوب برای پوست های چرب، انتخاب رنگ مناسب است. رنگ کرم پودر در چشم دیگری حرف اول را می زند و اگر رنگ مناسب را انتخاب نکنید آرایش شما فوق العاده مصنوعی به نظر می رسد. بنابراین حتی اگر هنگام خرید فونداسیون تمام نکات بالا را رعایت کنید اما رنگ آن را اشتباه انتخاب کنید، تمام زحمات و هزینه های شما هدر خواهد رفت.

برای انتخاب بهترین کرم پودر برای پوست چرب خود ابتدا باید رنگ پوست خود را مشخص کنید. برای این کار به رگ های مچ دست خود نگاه کنید. اگر رگ های شما سبز یا سبز است، به این معنی است که رنگ پوست شما گرم است. اما اگر رگ ها آبی هستند، رنگ پوست سردی دارید. حالا کافی است کرم پودرهایی با ته رنگ زرد برای پوست های گرم و کرم پودرهایی با ته رنگ صورتی برای پوست های سرد تهیه کنید.

5- تست کرم پودر

آخرین کاری که برای خرید کرم پودر مناسب برای پوست چرب باید انجام دهید، تست کرم است. تست کرم پودر به شما کمک می کند تا علاوه بر رنگ، بافت کرم را روی پوست خود نیز تست کنید و ببینید که آیا روی پوست شما خوب است یا خیر. اما جالب است بدانید که اکثر افراد تست کرم پودر را اشتباه انجام می دهند.

خرید انواع کرم پودر اصل

بذار یکی رو انتخاب کنم کرم رنگ در حالت ایده آل، باید به فروشگاه بروید و کرم پودر مورد علاقه خود را با توجه به نکات بالا انتخاب کنید. سپس قبل از تصمیم گیری نهایی، کرم را روی خط فک و قسمتی از گردن تست کنید و بگذارید 4-5 ساعت روی پوست شما بماند. نکته مهم این است که کرم پودر را روی دست تست نکنید. زیرا ممکن است رنگ پوست صورت با رنگ پوست دست متفاوت باشد. اگر دیدید کرم پودر به خوبی روی پوست شما می نشیند و رنگ آن کاملا شبیه پوست شماست، مطمئن باشید که انتخابتان درست است.

آخرین کلمه

در این مقاله 5 نکته ساده اما مهم را بررسی کرده ایم که توصیه می شود در انتخاب کرم پودر برای پوست های چرب به خاطر بسپارید. با این حال، اگر از بثورات پوستی، اگزما، پسوریازیس و آکنه رنج می برید، بهتر است قبل از خرید کرم پودر با یک متخصص پوست مشورت کنید. زیرا ممکن است لازم باشد از برخی مواد استفاده شده در کرم پودر دوری کنید.