کندی چیست؟ همه چیز در مورد زندگی آگاهانه در حال حاضر


آیا از شلوغی و شلوغی زندگی روزمره خود خسته شده اید؟ حرکت آهسته چیزی است که شما نیاز دارید. تراکم روشی از زندگی است که افراد را تشویق می کند تا فعالیت های روزانه خود را آهسته تر و آرام تر انجام دهند. در این مقاله در مورد نحوه تمرین زندگی مشترک و فواید آن صحبت خواهیم کرد. با ما بمان.

زندگی کند یعنی چه؟

آهسته زندگی یعنی زندگی آگاهانه در زمان حال. این سبک زندگی شما را تشویق می کند که به جای تلاش برای انجام هزاران کار، روی انجام کارهایی تمرکز کنید که به زندگی شما معنا و هدف می بخشد.

جامعه و دنیای مدرن و پرشتاب امروز مدام به ما یادآوری می کند که باید کار خود را سریعتر انجام دهیم و آرمان های زندگی کند با ارزش های زندگی امروزی فاصله زیادی دارد. به ما آموخته اند که برای رسیدن به هر هدفی باید سخت تلاش کنیم، اما آیا یاد گرفته ایم که پس از رسیدن به هدف خود شاد باشیم و از آن دستاورد لذت ببریم؟ یا وقتی به هدف رسیدیم و آن را بررسی کردیم، باید به سمت هدف دیگری برویم؟ هدف از زندگی آهسته تمرین شاد بودن در لحظه و سپاسگزار بودن برای دارایی هایمان است.

یکی از مهم ترین اهداف condists حذف استرس است. اگر بتوانیم استرس خود را کنترل کنیم، از مزایای بسیاری مانند بهبود کیفیت خواب، کاهش تنش عضلانی، بهبود خلق و خو، کاهش اضطراب و فشار خون بهره مند خواهیم شد.

چگونه زندگی آهسته را تمرین کنیم؟

1. خانه و محل کار خود را ساکت کنید

سادگی ارتباط تنگاتنگی با همزیستی دارد. مشغول بودن و چند کار بودن باعث می شود نگرانی ها و کارهای بیشتری برای انجام دادن داشته باشید و زمان کمتری برای پرداختن به امور مهم تر داشته باشید. چه در خانه و چه در محل کار، فقط چیزهایی را نگه دارید که ضروری هستند، برای شما معنای خاصی دارند و شما را برای رسیدن به هدفتان تشویق می کنند.

2. فقط از آنچه نیاز دارید استفاده کنید

به جای صرف پول برای چیزهای غیر ضروری، روی چیزهای مهم تمرکز کنید. به جای اینکه دائماً چیزهای مختلف بخرید و جمع کنید، پول خود را صرف تجربیات جدید کنید. به عنوان مثال، می توانید پولی را که پس انداز کرده اید برای خرید ماشین در سفری خرج کنید که مدت ها آرزویش را داشتید. مراقبت از خود، خواسته ها و اهدافتان را در اولویت قرار دهید.

3. به جای چندوظیفه فقط یک کار را انجام دهید

در حالی که چندوظیفه ای می تواند به شما کمک کند کارها را سریعتر انجام دهید، اما حواس شما را پرت می کند و از تمرکز بر روی یک کار خاص جلوگیری می کند. اگر در یک زمان فقط روی یک چیز تمرکز کنید، همه چیز را بهتر انجام خواهید داد زیرا روی آن یک چیز متمرکز شده اید. برای مثال، زمان مشخصی از روز را برای پاسخ دادن به ایمیل‌ها تنظیم کنید و در حین انجام کار، ایمیل خود را چک نکنید. زیرا هر ایمیلی می تواند توجه شما را به خود جلب کند و حواس شما را از انجام وظیفه منحرف کند.

4. سرگرمی آگاهانه و رضایت بخش را انتخاب کنید

آیا مدت زیادی است که می خواهید کار مورد علاقه خود را انجام دهید، اما به دلایل مختلف آن را متوقف می کنید؟ در لحظه زندگی کنید، خواسته های کودک درون خود را در آغوش بگیرید و برای برآورده کردن آنها تلاش کنید. هنر و نوشتن سرگرمی های لذت بخشی هستند. آیا به نقاشی علاقه دارید؟ مهم نیست چقدر خوب هستید، نقاشی بکشید و لذت ببرید.

5. در مواقع لزوم نه بگویید

برای برخی افراد نه گفتن بسیار دشوار است. این افراد ترجیح می دهند فشار بیشتری را تحمل کنند اما دیگران را از خود راضی نگه دارند. نه گفتن هنری است که همه باید تمرین کنند و یاد بگیرند. از انجام کارهایی که به شما استرس وارد می کند یا فشار زیادی به شما وارد می کند خودداری کنید. مواظب خود باشید و زمانی که نمی توانید کاری را که دیگران می خواهند انجام دهید به آنها نه بگویید.

6. چیزها را اولویت بندی کنید

شجاعت حرف زدن نظر خود را داشته باشید و کاری را که فکر می کنید درست است انجام دهید. اجازه ندهید چیزهای بی اهمیت وقت شما را تلف کنند و شما را از انجام کارهای مهم بازدارند. وظایف خود را به ترتیب اهمیت مرتب کنید و طبق برنامه پیش بروید.

7. برای ایجاد ارتباطات پایدار داوطلب شوید

تعامل با دیگران بخش مهمی از زندگی کند است. بسیاری از مردم آنقدر مشغول کار و تعهدات دیگر هستند که زمانی برای ارتباط با دیگران ندارند. ارتباط با دیگران زندگی شما را معنادارتر می کند و باعث می شود احساس بهتری داشته باشید. تقویت روابط با همکاران، همسایگان و افرادی که هر روز می بینید، مهم ترین قدمی است که می توانید برای تمرین همزیستی بردارید.

8. عادات کوچک را در طول زمان ایجاد کنید

به راحتی می توانید قدم های کوچک بردارید و عادت های جدیدی ایجاد کنید. شروع یک سبک زندگی آهسته به معنای تغییرات ناگهانی نیست. آهسته پیش بروید و کارهایی را انجام دهید که واقعاً به شما آرامش می دهد و لذت می برید. برای مثال، اگر از تماشای طلوع هر روز صبح لذت می برید، می توانید برنامه ریزی کنید که چند روز در هفته زود از خواب بیدار شوید و طلوع خورشید را تماشا کنید. یا اگر دوست دارید کتاب های بیشتری بخوانید، می توانید به جای گوش دادن به موسیقی در حین رفت و آمد به محل کار، به یک کتاب صوتی گوش دهید.

باورهای غلط در مورد کندی زندگی

1. آهسته یعنی انجام کارها تا حد امکان آهسته

در سبک زندگی همزیستی، ما کارها را آهسته و بدون عجله انجام می دهیم، اما هدف اصلی این نیست که کارها را آهسته انجام دهیم، هدف لذت بردن از لحظه لحظه زندگی با پرهیز از عجله است. برای درک بهتر این مفهوم، غذا خوردن در مسیر کار را با غذا خوردن پشت میزتان مقایسه کنید. وقتی در حین انجام کارهای دیگر غذا می خورید، فقط سیر می شوید و هیچ لذتی از بافت و طعم غذا نمی برید، اما آهسته غذا خوردن پشت میز باعث می شود هر لقمه را خوب بجوید و طعم و بافت لذیذ غذا را حس کنید و لذت ببرید. غذای تو .

2. احتراق ضد تکنولوژی است

برخی از مردم فکر می کنند که آرام زیستن به معنای استفاده نکردن از فناوری و ابزارهای دیجیتال است. این باور نادرست است; واقعیت این است که استفاده از تکنولوژی و ابزارهای مختلف در این سبک زندگی به گونه ای است که به جای اینکه حواس شما را از زندگی واقعی منحرف کند، زندگی شما را بهتر می کند. امروزه تلفن های همراه به بخشی جدایی ناپذیر از زندگی ما تبدیل شده اند و عادت داریم در طول روز مدام شبکه های اجتماعی مختلف را چک کنیم. این کار وقت ارزشمند ما را تلف می کند و هیچ فایده ای ندارد. در شیوه زندگی بیولوژیکی کند، استفاده از فناوری کاملا آگاهانه و هدفمند است.

3. شما قادر به انجام کارهای زیادی در سبک condive نیستید

وقتی شروع به استفاده از کربوهیدرات می کنید، ممکن است متوجه شوید که به اندازه گذشته انجام نمی دهید، اما این لزوما به این معنی نیست که نمی توانید تمام کارهایی را که می خواهید انجام دهید. در این سبک زندگی، شما یاد می گیرید که بر روی چیزهایی تمرکز کنید که برای شما اهمیت بیشتری دارند و کمتر کارهایی را انجام دهید که به زندگی و رفاه شما اضافه نمی کنند.

به عنوان مثال، به جای تماشای تلویزیون بعد از شام، ممکن است تصمیم بگیرید که آن زمان را با خانواده خود بگذرانید. خواهی دید؟ این به این معنا نیست که کمتر انجام می دهید، بلکه به این معناست که کارهای رضایت بخش تری انجام می دهید.

4. زندگی مشترک یعنی زندگی در خارج از شهر

اگرچه زندگی روستایی بسیار دلپذیرتر و راحت‌تر است و همه دائماً برای انجام کار خود نمی‌دوند، اما برای پذیرش سبک زندگی آهسته مجبور نیستید خارج از شهر زندگی کنید. زندگی مشترک به این معنی نیست که شغل و محل زندگی خود را رها کنید، بلکه به این معناست که یاد بگیرید وظایف خود را اولویت بندی کنید، استرس خود را از خود دور کنید و به خواسته ها و سلامت روحی و جسمی خود بیشتر توجه کنید.

5. همزیستی عین سادگی است

اگرچه همزیستی و سادگی بسیار شبیه به هم به نظر می رسند، اما معنای یکسانی ندارند. سادگی بر زندگی با حداقل ها تمرکز دارد، اما زندگی آهسته بیشتر به احساس شما در حین انجام کارها بستگی دارد.

مزایای Slow Bio

1. اثرات منفی بر محیط زیست را کاهش می دهد

یکی از مهمترین مزایای همزیستی این است که آسیب کمتری به محیط زیست وارد می کند. در این سبک شما کاملا آگاهانه و هدفمند زندگی می کنید و این باعث می شود زباله های کمتری را وارد محیط کنید.

گذراندن زمان بیشتر در طبیعت و انرژی گرفتن از زیبایی های طبیعی بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی آهسته است. این کار باعث می شود قدر این هدیه را بیشتر بدانید و از آسیب رساندن به محیط زیست جلوگیری کنید. همچنین ممکن است بخواهید در رویدادهای پاکسازی محیطی شرکت کنید و زباله را در هر کجا که دیدید جمع آوری کنید. شرکت در این برنامه های مشارکتی علاوه بر حفاظت از محیط زیست، به زندگی شما نیز معنا می بخشد.

2. ارتباط شما با دیگران را تقویت می کند

وقتی از مسابقه عقب نشینی می کنید تا کارها را سریعتر انجام دهید، زمان بیشتری برای صرف کردن با دیگران و تقویت روابط خود خواهید داشت. ارتباط با دیگران به شما احساس ارزشمندی می دهد و زندگی شما را معنادارتر می کند. از گذراندن وقت با کدام افراد بیشتر لذت می برید؟ با آنها قرار ملاقات بگذارید.

3. برای کارهای مهمتر وقت بیشتری دارید

ثبات باعث می شود کار خود را به خوبی اولویت بندی کنید و همیشه در انجام مهمترین کارها احساس راحتی کنید. وقتی زمان بیشتری را صرف کارهای مهم و لذت بخش می کنید، به طور خودکار احساس شادی و آرامش بیشتری خواهید داشت.

4. شما بهتر با جامعه ارتباط برقرار می کنید

ارتباط بهتر با اطرافیان و جامعه باعث می شود احساس تعلق بیشتری به شما بکنید. احساس تعلق نیز شما را مسئولیت پذیرتر می کند و می پذیرید که نسبت به دیگران تعهداتی دارید. رعایت مسئولیت ها و ارتباط بهتر با جامعه باعث افزایش رضایت از زندگی می شود.

5. هدفمند و آگاهانه زندگی کنید

مهم ترین فایده زندگی آهسته زندگی هدفمند است. یک زندگی آگاهانه و معنادار ذهن و روح شما را غنی می کند و باعث می شود از لحظه لحظه زندگی خود نهایت لذت را ببرید. در این سبک زندگی، دیگر به دنبال انجام صدها کار ساده نخواهید بود، بلکه هدف شما این است که کارهای مهمتر را با نهایت دقت و توجه انجام دهید.

آخرین کلمه

آهسته زندگی کردن فقط به این نیست که کارها را آهسته تر انجام دهید، بلکه تمرکز بر انجام مهم ترین و با ارزش ترین کارها است. اهداف و اهداف خود را فهرست کنید و آنها را به ترتیب اهمیت رتبه بندی کنید. انجام کدام کارها مهمتر است و کدام کارها باعث می شود احساس بهتری داشته باشید؟ آنها را اولویت بندی کنید و با آرامش برای انجام آنها برنامه ریزی کنید.

نظر شما در مورد زندگی کند چیست؟ آیا با این سبک زندگی موافق هستید یا مخالف؟ لطفا نظرات و تجربیات ارزشمند خود را با ما و کاربران عزیز به اشتراک بگذارید.