کیف پول کوینومی چیست؟ آموزش کار با کیف پول کوینومی


کیف پول کوینومی کیف پول دیجیتال محبوب از بیش از 1500 سکه و نشانه پشتیبانی های دیجیتال این ولت یکی از امن ترین کیف پول های دیجیتال تاکنون دیده و گفته شده است هک نشده F. کاربران Coinomi می توانند به طور ایمن طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال را در یک پلت فرم ذخیره، مدیریت و مبادله کنند. Coinomi زیرا رابط کاربر پسند، ویژگی های امنیتی قوی و پشتیبانی گسترده برای دارایی های دیجیتال مختلف شناخته شده است.

کوینومی نیز یکی از کیف پول‌های ارز دیجیتال قدیمی است و از ابتدا به گونه‌ای طراحی شده بود که برای همه قابل استفاده باشد، نه فقط چند بلاک چین محدود یا کاربران محدود. در ادامه با ارزدیجیتال همراه باشید تا با ویژگی های مهم کوینومی آشنا شوید و نحوه نصب و استفاده از این کیف پول را مرحله به مرحله توضیح دهید.

کیف پول کوینومی چیست؟

جورج کیمینوآ کیف پول کوینومی در سال 2014 برای کمک به کاربران برای دسترسی ایمن به ارزهای دیجیتال خود راه اندازی شد. Coinomi در جزایر ویرجین مستقر است و میلیون ها کاربر دارد.

در جولای 2020، کوینومی با BTC Direct همکاری کرد تا پایگاه کاربران خود را در اروپا گسترش دهد و خرید مستقیم ارزهای دیجیتال را برای اروپایی‌ها آسان‌تر کند. BTC Direct یکی از قدیمی‌ترین و با تجربه‌ترین شرکت‌های تجارت و خدمات ارز دیجیتال در اروپا است که راهی را برای مردم فراهم می‌کند تا بتوانند ارزهای دیجیتال را مستقیماً با رعایت قوانین و مقررات اروپایی خریداری کنند.

اهمیت کیف پول Koinomi

مطابق با کوینومیاین کیف پول هرگز هک نشده است جای خود را به عنوان کیف پول دارد بسیار امن خود را در بین کاربران تثبیت کرده است. Koinomy یک کیف پول غیر حضانت است. و به کاربران کنترل کامل بر دارایی های دیجیتال خود را می دهد. این ویژگی از سوء استفاده Coinomi از دارایی های کاربر مانند FTX در نوامبر 2022 جلوگیری می کند.

کوینومی یکی کیف پول چند زبانه این به کاربران در کشورهای مختلف و برای مبتدیان و کارشناسان این کیف پول ممکن است منحصر به فرد به نظر نرسد، اما امنیت و محرمانه بودن به کاربران احترام می گذارد. کوینمی حتی مقالات تمرینی خود را به زبان فارسی ارائه می کرد.

کوینومی از زمان آغاز به کار خود در سال 2014 تغییرات قابل توجهی را تجربه کرده است و تکامل یافته و با توسعه صنعت ارزهای دیجیتال سازگار شده است. بنابراین اکنون از NFT و برنامه های غیرمتمرکز نیز پشتیبانی می کند.

ویژگی های Koinomy

نرم افزار: Coinomi یک کیف پول نرم افزاری گرم است و نسخه سخت افزاری ندارد.

عدم صداقت: Coinomi یک کیف پول بدون اعتماد است. این بدان معنی است که کلیدهای خصوصی کاربران و کنترل کامل دارایی های آنها در دست خود آنهاست.

کیف پول HD: Coinomi یک کیف پول HD با تمرکز قوی بر حفظ حریم خصوصی است.

کارمزد صفر: مانند اکثر کیف پول ها، کوینومی هیچ هزینه ای برای ارسال و دریافت تراکنش دریافت نمی کند و شما فقط هزینه های شبکه بلاک چین را برای تراکنش ها پرداخت می کنید.

بسته-متن: Coinomi در ابتدا یک نرم افزار متن باز بود، اما بعداً به یک نرم افزار متن بسته تبدیل شد.

مناسب برای تمامی دستگاه ها: Coinomi یک نسخه قابل دانلود از برنامه برای همه دستگاه های تلفن همراه (اندروید و iOS) و دسکتاپ (ویندوز، مک، لینوکس) دارد.

امکان تنظیم: کاربران می توانند با قرار دادن ارزهای دیجیتال خود در کوینومی درآمد غیرفعالی کسب کنند.

Web3 و برنامه های غیرمتمرکز: با Coinomi می‌توانید به‌طور یکپارچه به برنامه‌های غیرمتمرکز web3 مورد علاقه خود متصل شوید.

پشتیبانی Segway: کوینومی از SegWit پشتیبانی می کند که به معنای انجام تراکنش های سریع تر با کارمزد کمتر برای بلاک چین هایی مانند بیت کوین و لایت کوین است.

مزایا و معایب کیف پول کوینومی

با وجود قدیمی بودن کیف پول کوینومی، این کیف پول دارای مزایا و معایبی است که در اینجا به آنها خواهیم پرداخت:

نکات مثبت

  • Koinomy نیازی به فرآیند KYC ندارد، بنابراین ایرانیان به راحتی می توانند از آن استفاده کنند.
  • تا اینجای کار از امنیت بالایی برخوردار بوده و به خوبی از حریم خصوصی کاربران محافظت می کند.
  • دارای یک مرورگر داخلی برای جستجوی برنامه های غیرمتمرکز (DApps).
  • نسخه قابل دانلود برای تمامی دستگاه های موبایل و دسکتاپ وجود دارد.
  • بدون هزینه تراکنش (به جز تراکنش های شبکه بلاک چین).
  • در درون خود مبادله ای دارد تا مبادله ای انجام دهد.

منفی

  • بدون احراز هویت دو مرحله ای (2FA).
  • با کیف پول های سخت افزاری سازگار نیست.
  • کد آن منبع باز یا متن باز نیست.

آموزش گام به گام نصب و استفاده از Koinomi

با دنبال کردن چند مرحله ساده در زیر می توانید کیف پول Coinomi خود را نصب کنید.

گام یک

با کلیک بر روی این لینک وارد سایت کوینومی شوید و بر روی کلمه دانلود در سمت راست بالای صفحه یا پایین سمت چپ صفحه کلیک کنید.

مرحله دوم

در صفحه جدیدی که باز می شود، اگر با تلفن همراه وارد شوید، روی نسخه مورد نیاز خود کلیک کنید. نسخه اندروید از گوگل پلی یا نسخه آیفون از اپ استور.

توجه داشته باشید که برای دانلود نسخه موبایل می توانید کیف پول کوینومی را از ابتدا در گوگل پلی یا اپ استور جستجو کنید، اما برای اطمینان از اینکه اپلیکیشن واقعی کوینومی را پیدا خواهید کرد، بهتر است از لینک وبسایت آن وارد شوید. .

اگر با رایانه شخصی یا لپ تاپ وارد سیستم می شوید، باید نسخه سیستم عامل مورد نیاز خود را دانلود کنید. یعنی ویندوز، مک یا لینوکس. ما نسخه ویندوز را از اینجا دانلود می کنیم.

مرحله سوم

پس از دانلود و نصب برنامه بر روی تلفن همراه یا دسکتاپ خود، برنامه را باز کنید و صفحه ای مانند تصویر زیر مشاهده می کنید که از شما می پرسد آیا می خواهید کیف پولی را که از قبل دارید بازیابی کنید یا کیف پول جدیدی بسازید.

ما در اینجا گزینه هایی داریم «ایجاد کیف پول جدید» برای ایجاد یک کیف پول جدید انتخاب کنید.

مرحله چهارم

بسیار مهم است که در این مرحله مراقب باشید. Coinomi در اینجا یک عبارت بازیابی را به شما می دهد که همانطور که در تصویر زیر می بینید به صورت رشته ای از عبارات در یک پنجره کوچک نوشته شده است.

عبارت بازیابی اکثر کیف پول ها 12 کلمه است اما عبارت بازیابی کیف پول کوینومی 24 کلمه است. این 24 کلمه را بنویسید و در مکانی امن نگه دارید.

سپس یک چک در کنار جمله قرار دهید “من عبارت بهبودی خود را ایمن نگه داشته ام” بزن و برو “بعد” کلیک.

گام پنجم

در این مرحله باید عبارت بازیابی 24 کلمه ای خود را به همان ترتیب اصلی وارد کنید و سپس کلمه را وارد کنید. “تایید” کلیک.

گام ششم

در اینجا باید رمز عبور را انتخاب کرده و آن را تکرار کنید. سپس روی “خوب” کلیک.

گام هفتم

کوینومی از شما می‌خواهد که ارزهای دیجیتالی را که می‌خواهید با آن‌ها کار کنید، انتخاب کنید. البته، شما می توانید هیچ چیز را انتخاب کنید و فقط کلیک کنید “پرش” ضربه بزنید زیرا سکه ها و نشانه ها را می توان بعدا اضافه کرد.

گام هشتم

کوینومی شرایط و ضوابط استفاده خود را نشان داده است و در اینجا باید آنها را بپذیرید و ادامه دهید “قبول میکنم” کلیک.

شما اکنون با موفقیت کیف پول Coinomi خود را ایجاد کرده اید. در زیر نحوه استفاده از این ولت و قطعات مختلف آن را توضیح خواهیم داد.

نحوه ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال در کوینومی

کوینومی در حال حاضر از حدود 60 سکه مختلف و همه توکن های 5 بلاک چین مختلف پشتیبانی می کند که نحوه خرید و فروش آنها را برای شما توضیح خواهیم داد.

در پنل سمت چپ کیف پول Coinomi عبارت “کیف پول” روی آن کلیک کنید و سپس گزینه را در پایین صفحه مشاهده خواهید کرد «افزودن دارایی» انتخاب کنید.

در اینجا دو انتخاب برای اضافه کردن سکه (افزودن سکه) و افزودن توکن (افزودن توکن) دارید.

ارسال و دریافت سکه در کیف پول Koinomi

اگر انتخاب کنید یک سکه اضافه کنید، لیست ارزهای دیجیتالی که می توانید در Coinomi ارسال و دریافت کنید باز می شود. ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم و بسیاری دیگر در این لیست قرار دارند. Coinomi در حال حاضر از حدود 60 سکه پشتیبانی می کند.

هر ارزی که انتخاب می کنید و به کیف پول خود اضافه می کنید “اضافه کردن” ابتدا کوینومی از شما می خواهد رمز عبور خود را وارد کنید. سپس برای هر سکه در پنل شما یک کیف پول با همان نام ارز دیجیتال ایجاد می شود.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید، موجودی سکه انتخابی شما که بیت کوین است در اینجا نمایش داده می شود و شما گزینه هایی برای ارسال، دریافت و مبادله آن سکه دارید.

فرستادناز بیان “ارسال” کلیک کنید و آدرس گیرنده و مبلغ مورد نظر برای ارسال را وارد کنید.

دریافت می کنمروی بیان “دريافت كردن” روی آدرسی که Coinomi به شما می دهد کلیک کنید و برای فرستنده ارسال کنید.

توجه داشته باشید که آدرس گیرنده و فرستنده برای هر ارز دیجیتال متفاوت است. بنابراین اگر آدرس اتریوم خود را به شخصی بفرستید که می خواهد برای شما بیت کوین واریز کند، دارایی های شما از بین می رود و بالعکس.

ارسال و دریافت توکن در کیف پول Coinomi

اگر روی Add Token کلیک کنید، 5 بلاک چین مختلف به شما نمایش داده می شود: Ethereum، Binance، Nem، OminiLayer و Tron. این بدان معناست که شما می توانید تمام توکن ها را در هر یک از این بلاک چین ها در کوینومی بخرید و بفروشید.

پس از انتخاب بلاک چین مورد نظر، روی «افزودن حساب» کلیک کرده و رمز عبور خود را مجددا وارد کنید.

اکنون لیست توکن های این بلاک چین باز است و می توانید انتخاب کنید که کدام یک را می خواهید و به کیف پول خود اضافه کنید و مانند توضیحات قبلی شروع به ارسال و دریافت آنها کنید.

کوینومی در کنار ارسال و دریافت آپشن برای هر سکه یا توکن، گزینه تبادل نیز دارد. در قسمت بعدی نحوه تبادل ارزهای دیجیتال در کوینومی را توضیح می دهیم.

نحوه مبادله ارزهای دیجیتال در کوینومی

علاوه بر ارسال و دریافت ارزهای دیجیتال در کوینومی، می توانید ارزهای مختلفی را در این کیف پول مبادله کنید. صرافی‌های ارزهای دیجیتال درست مانند ورود به یک صرافی و دادن یک ارز (مثلاً دلار یا بیت کوین) و دریافت ارز دیگری (مثلاً ریال یا اتریوم) در ازای آن هستند. کل این فرآیند در یک مکان انجام می شود و شما نیازی به بازدید از چندین مکان برای صرافی خود ندارید.

به همین ترتیب، در کیف پول کوینومی، می توانید بدون استفاده از صرافی، ارزهای دیجیتال را با یکدیگر مبادله کنید. در اینجا این سوال پیش می آید که کوینومی که یک کیف پول دیجیتال است و نه صرافی، پس چگونه می توان با آن مبادله ارز انجام داد؟

برای این منظور، کوینومی از ادغام پلتفرم خود با صرافی های شخص ثالث استفاده می کند. در حال حاضر 3 صرافی مختلف Coinomi وجود دارد که در این کیف پول مبادلات انجام می دهند: ShapeShift، Changelly و CoinSwitch.

برای انجام مبادله، روی گزینه «تبادل» در پنل سمت چپ کیف پول خود کلیک کنید. برای استفاده از هر یک از 3 صرافی ذکر شده، ابتدا باید شرایط و ضوابط آنها را بپذیرید، بنابراین مطابق تصویر زیر بر روی “من شرایط را می پذیرم و ادامه می دهم” کلیک کنید.

توجه داشته باشید که پلتفرم صرافی ShipShift در حال حاضر در ایران فیلتر است، اما صرافی های Chenjali و CoinSwitch هیچ محدودیتی ندارند.

با وارد کردن سکه هایی که می خواهید مبادله کنید و مقدار آن، می توانید مبادلات خود را در کیف پول کوینومی انجام دهید.

سوالات عمومی

کارمزد تراکنش های کوینومی چیست؟

کوینومی کارمزد تراکنش‌ها را دریافت نمی‌کند و تنها کارمزدی که پرداخت می‌کنید هزینه‌های شبکه بلاک چین است. به عنوان مثال، کارمزد تراکنش های بیت کوین مستقیماً به ماینرهای آن می رسد.

آیا ایرانی ها می توانند از کیف پول کوینومی استفاده کنند؟

بله، کیف پول کوینومی فرآیند احراز هویت مشتری ندارد، بنابراین ایرانی ها مشکلی در استفاده از آن ندارند.

پشتیبانی مشتری در کوینومی چگونه است؟

کوینومی دارای یک میز پشتیبانی جامع است که به سوالات پاسخ می دهد و حتی برخی از مقالات را به فارسی ترجمه می کند. بهترین راه برای تماس با Coinomi از طریق ایمیل یا بخش پشتیبانی توییتر آنها است.

آیا کوینومی یک کیف پول امن است؟

Coinomi سابقه خوبی در حفظ امنیت و حریم خصوصی کاربران دارد و در این زمینه مشهور است.