گیاهان داخلی گران قیمت مناسب برای خانه های لوکس


اگر از علاقه مندان به گل و گیاه باشید حتما می دانید که قیمت گیاهان آپارتمانی طیف بسیار وسیعی دارد. به طوری که یک گیاه را می توان 20 هزار تومان خرید و فروش کرد. اما یک گیاه دیگر میلیون ها ارزش دارد. چرا برخی از گیاهان آپارتمانی واقعا گران هستند؟

در واقع عواملی مانند کمیاب بودن، زیبایی، روش کشت، روش تکثیر همگی در تعیین ارزش گیاه نقش دارند. با توجه به این موارد، برخی از گیاهان سرپوشیده در جهان به عنوان گران قیمت و مجلل معروف هستند.

اگر دوست دارید با گیاهان داخلی لوکس و عزیزان را بشناسید، توصیه می کنیم ادامه این مطلب از مجله ایده آل مگ را از دست ندهید.

لیست گیاهان داخلی گران قیمت و مجلل

در این قسمت زیباترین گیاهان داخلی ما به شما قیمتی باورنکردنی ارائه می دهیم.

برگ انجیر ابر

گیاه Monstera variegata در ایران برگ درخت انجیر این گیاه که ابلق نام دارد، یکی از گران ترین گیاهان آپارتمانی در جهان است. تفاوت برگ انجیر ابلق با سایر انواع برگ انجیر ترکیب برگ های سفید و سبز است.

قیمت برگ انجیر ابلق در ایران به بالای 5 میلیون تومان می رسد. این گیاه به کندی رشد می کند و معمولاً در آپارتمان شکوفا نمی شود.

برگ انجیر ابلق به نور متوسطی نیاز دارد، زیرا در تابش مستقیم آفتاب برگ های آن می سوزد و در نور کم برگ می زند. بهترین مکان برای رشد این گیاه نزدیک پنجره با سایه روشن است. آبیاری نیز دغدغه خاصی است. اما مشکل چیست؟

هر زمان که نیاز به آبیاری گیاه را احساس کردید، یک تکه چوب یا انگشت خود را به عمق ۲ تا ۳ سانتی متر در خاک آن بچسبانید. اگر خاک مرطوب به انگشت یا چوب شما چسبید، آبیاری را به بعد موکول کنید. اما اگر خاک خشک است، زمان مناسب برای آبیاری گیاه است. به یاد داشته باشید که آبیاری بیش از حد برگ انجیر ابلق باعث پوسیدگی ساقه و ریشه آن می شود.

فیلودندرون صورتی

فیلودندرون صورتی که با نام «پرنسس صورتی» نیز شناخته می شود، یکی از محبوب ترین هاست گیاهان سرپوشیده گران قیمت محسوب می شود. برگ های این گیاه سبز و صورتی است و با زیبایی خود می تواند چشم هر کسی را خیره کند. قیمت این گیاه در بازار جهانی حدود 1300 دلار است.

فیلودندرون صورتی نیاز به نور متوسط ​​دارد. نه خیلی زیاد، نه خیلی کم. بهترین مکان برای رشد این گیاه کنار پنجره ای است که با نور غیر مستقیم خورشید به گیاه می تابد.

فیلودندرون صورتی باید در دمای معمولی اتاق نگهداری شود. آبیاری این گیاه نیز باید متعادل باشد، زیرا آب زیاد باعث خشک شدن برگها و کم شدن آن باعث تغییر رنگ و ریزش برگها می شود.

آبیاری فیلودندرون زمانی توصیه می شود که سطح خاک روی گلدان خشک شده باشد. علاوه بر این، خاک گیاه باید دارای زهکشی کافی باشد تا آب اضافی گلدان خارج شود. برای تکثیر فیلودندرون صورتی می توانید از دو روش کاشت بذر و قلمه استفاده کنید.

آلوکازیا ازلانی

در کنار قیمت بالا، گیاه زیبای آلوکازیا ازلانی به سختی پیدا می شود. زیرا بومی مالزی و بسیار نادر است. آلوکازیا ازلانی دارای برگ های بنفش تیره است.

اگرچه شرایط نگهداری این گیاه متغیر است، اما معمولا دوست دارد نزدیک پنجره باشد و در معرض نور غیر مستقیم قرار گیرد. به طور کلی آلوکازیا ازلانی به نور متوسطی نیاز دارد زیرا در نور کم برگ های آن کم رنگ می شود.

از نظر آبیاری، خاک برای گیاهان باید همیشه مرطوب باشد. این گیاه به آبیاری کم یا زیاد حساس است در هر صورت دچار زردی و ریزش برگ می شود.

شرایط محیطی ایده آل برای گیاه آلوکازیا ازلانی دمای بالای 15 درجه و رطوبت کافی است. برای تامین رطوبت کافی گیاه می توانید گلدان آن را به تراریوم (گلخانه) تبدیل کنید. گلدان باید هر سال تعویض شود و خاک آن کود و زهکشی مناسب داشته باشد.

درخت بونسای

درخت بونسای نوعی گیاه بومی ژاپن است. برخی از انواع بونسای با قیمتی در حدود 1.5 میلیون دلار به فروش می رسد. این گیاه زیبایی خیره کننده ای دارد و یکی از مجلل ترین و گران قیمت ترین گیاهان سرپوشیده به شمار می رود.

برای نگهداری از درخت بونسای باید مکانی روشن در خانه خود داشته باشید. این گیاه نور مستقیم خورشید را دوست دارد. اما باید مراقب آبیاری بونسای باشید، زیرا از رطوبت دائمی متنفر است و نباید در معرض آبیاری فراوان قرار گیرد. برای خارج کردن آب اضافی از خاک باید گلدان را تخلیه کرد.

کاکتوس قلعه پری

کاکتوس قلعه پری یکی از گران قیمت ترین کاکتوس های جهان است. این کاکتوس ظاهری سبز تیره دارد و لبه‌های برگ‌های گوشتی آن سفید است. ارتفاع این گیاه پس از رشد کامل به حدود 15 تا 58 سانتی متر می رسد.

کتوس قلعه پری برای رشد به نور مستقیم خورشید نیاز دارد. ضمناً در فصل تابستان هر 7 روز و در فصل زمستان هر 14 روز یکبار آبیاری شود. با این حال به خشکی مقاوم است و به طور کلی می توان گفت کاکتوس قلعه پری به راحتی رشد می کند.

گران ترین گل های دنیا

پس از آشنایی با مجلل ترین و گران قیمت ترین گیاهان سرپوشیده، بد نیست با گران ترین گل های دنیا آشنا شوید.

ارکیده Shenzhen Nunke

به طور کلی، ارکیده از جمله گیاهان داخلی لوکس و ارکیده Shenzhen Nonke گران ترین گونه ارکیده در جهان است. اگر به پرورش گل های گران قیمت علاقه دارید، این گیاه انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود.

ارکیده Shenzhen Nonke اولین بار توسط دانشمندان چینی ایجاد شد. درست شنیدی! این گیاه معمولاً در طبیعت یافت نمی شود زیرا دست ساز انسان است. جالب اینجاست که ساخت این نوع ارکیده حدود 8 سال طول کشیده است. اما به دلیل ظاهر عالیش ارزش سالها انتظار را داشت.

این گیاه در ایران به سختی یافت می شود و قیمت روز آن در دسترس نیست. اما در خارج از ایران، هر گل ارکیده در شنژن به قیمت 290 هزار دلار خرید و فروش می شود و یکی از پرطرفدارترین و بهترین گیاهان داخلی هستند.

این نوع ارکیده به رطوبت بالایی نیاز دارد و باید در خاک خود نگهداری شود. همچنین این گیاه را باید در محیطی با نور غیر مستقیم خوب قرار داد. بهترین راه برای آبیاری ارکیده آبیاری یک روز قبل از خشک شدن خاک است.

رز ژولیت

گل رز ژولیت گران ترین و کمیاب ترین گل رز جهان است. شاید باورش سخت باشد؛ اما دوستداران گیاهان گران قیمت حدود 16 میلیون دلار برای خرید رز ژولیت خرج می کنند. زیبایی این گل غیر قابل انکار است و ظاهری شیک و مجلل دارد.

نیاز آبی گل رز ژولیت متوسط ​​است و باید به طور دقیق و منظم آبیاری شود. البته خاک گیاه باید زهکش خوبی داشته باشد تا آب اضافی از گلدان خارج شود. به یاد داشته باشید که خاک گل رز ژولیت باید به خوبی با کود و مواد مغذی تغذیه شود، زیرا این گیاه از اواخر بهار تا پاییز شکوفا می شود. رز ژولیت برای زنده ماندن به نور کافی نیاز دارد.

ارکیده طلایی کینابالو

ارکیده طلایی کینابالو یک گیاه بسیار کمیاب و گران قیمت است که فقط در یک مکان روی زمین رشد می کند! این گیاه مجلل را فقط در پارک ملی کینابالو در مالزی می توان یافت.

ارکیده طلایی کینابالو کوچک است و رشد کمی دارد. بنابراین فقط بین ماه های آوریل و می رشد می کند. آنها همچنین سال ها طول می کشد تا گل دهند و بعد از کاشت شکوفا شوند. اما گل ارکیده طلایی آنقدر زیبا و خاص است که ارزش صبر کردن را دارد.

قیمت این گیاه در بازار جهانی حدود 5 هزار دلار است. محیطی که این گیاه را در آن نگهداری می کنید باید مرطوب باشد. همچنین باید به او آب فراوان بدهید. از آنجایی که این گیاه تنها در شرایط خاص یک نقطه از جهان رشد می کند، باید خاک و گلدان خود را تهیه کرد.

همچنین ممکن است علاقه مند به یادگیری نحوه تکثیر ارکیده طلایی کینابالو باشید. ترفندی که این گل برای تولید مثل استفاده می کند جذب حشرات است.

ظاهر برگ‌های ارکیده طلایی کینابالو حشراتی مانند مگس را فریب می‌دهد و این تصور را به آنها القا می‌کند که روی برگ یک شته (حشره کوچک) وجود دارد. در نتیجه حشراتی مانند مگس برای یافتن غذا روی برگ های ارکیده می نشینند و گرده به بدن آنها می چسبد. در حالی که مگس روی گیاهان دیگر می نشیند، گرده ارکیده به گل های دیگر منتقل می شود.

ملکه شب (گل کادوپل)

گل کادوپل یا “ملکه شب” گران ترین گل جهان محسوب می شود، بنابراین قیمت آن حتی از رز ژولیت نیز بالاتر است. این گل در سریلانکا رشد می کند و تنها یک بار در سال شکوفا می شود. و آن نیمه شب به همین دلیل او را ملکه شب می نامند.

جالب است بدانید که این گیاه در اصل از خانواده کاکتوس ها است. گلبرگ های گل کادوپل کاملا سفید است و ظاهری بسیار شیک و خاص دارد.

خاکی که در آن گل شب کاشته می شود باید زهکشی خوبی داشته باشد. از آنجایی که این گیاه نوعی کاکتوس است، غرق شدن در خاک آن باعث مرگ گیاه می شود.

با این حال، برخلاف بسیاری از کاکتوس ها، گل کادپل به نور زیادی نیاز ندارد. محیطی که این گیاه را در آن قرار می دهید باید نور غیرمستقیم خورشید یا سایه جزئی داشته باشد.

آخرین کلمه

در این مقاله با تعدادی از زیباترین و معروف ترین گیاهان گران قیمت داخلی آشنا شدیم. این گل ها و گیاهان آپارتمانی می توانند هر خانه ای را تزئین کنند و یک محیط معمولی را به محیطی مجلل تبدیل کنند.

برای اطلاع از قیمت گل آپارتمان در ایران می توانید به صورت آنلاین یا حضوری به فروشگاه ها مراجعه کنید و با توجه به بودجه خود گیاه مورد علاقه خود را خریداری کنید.

اگر در مورد خرید یا نگهداری این گیاهان سوالی دارید می توانید با ایده آل مگ تماس بگیرید.

سوالات متداول

چرا گیاه مونسترا (برگ انجیر) گران است؟

گیاه Monstera نسبت به سایر گیاهان کلروفیل کمتری تولید می کند و فتوسنتز کمتری انجام می دهد. تهیه بستر مناسب برای رشد این گیاه نه تنها به مهارت زیاد، بلکه صبر و حوصله زیادی نیاز دارد. زیرا این گیاه به کندی رشد می کند. یکی دیگر از مواردی که گیاه برگ انجیر را گران می کند تقاضای زیاد مردم و کمیاب بودن آن است. این گیاه زیبا خریداران زیادی دارد اما رشد کند آن باعث کمیاب شدن آن می شود. این موارد بیشتر به انواع خاصی از برگ انجیر (مانند برگ انجیر ابلق) مربوط می شود.

چگونه گل شب ملکه را شکوفا کنیم؟

برای اینکه ملکه شب شکوفه دهد و گل بدهد، باید شرایط نگهداری از آن را به درستی رعایت کرد. اگر این گیاه را در فضای باز (مثلاً بالکن) قرار داده اید، باید مراقب نوری که به آن می تابد باشید. این گیاه به نور زیادی نیاز ندارد. اگر ملکه شب را در داخل خانه نگهداری می کنید، باید مطمئن شوید که نور مورد نیاز آن را دریافت می کند و علاوه بر این، برای شکوفه دادن گیاه، توصیه می کنیم شش هفته پس از ظاهر شدن گل ها، فقط زمانی که سطح خاک کاملاً بسته شود. خشک.

آیا مراقبت از درخت بونسای دشوار است؟

مراقبت از درخت بونسای آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست. با این حال، لازم است آبیاری، کوددهی و میزان نور دریافتی گیاه را به دقت کنترل کرد. برای نگهداری این درختان در آپارتمان، آنها را در گلدان های نسبتا کوچکی قرار می دهند و همین امر آن را به مکانی کوچک برای ذخیره آب و مواد معدنی تبدیل می کند. اگر آبیاری درخت بونسای را فراموش کنید، ریشه گیاه خشک می شود و گیاه می میرد.