10 راه حل تضمینی برای درمان اضطراب در دانش آموزان


در یک نظرسنجی در سال 2020 از 36 دانشگاه، 34 درصد از دانشجویان مورد بررسی، سطوح متوسط ​​تا شدید اضطراب را گزارش کردند. ترکیبی از فشارهای تحصیلی، دور شدن از خانه، موقعیت‌های اجتماعی جدید و استرس‌های مالی می‌تواند طوفانی عالی برای ایجاد اضطراب ایجاد کند. در زیر راه هایی را خواهید یافت درمان اضطراب در دانش آموزان ما به شما معرفی خواهیم کرد پس تا انتها با ما همراه باشید. (منبع)

علائم اضطراب در دانش آموزان چیست؟

اضطراب در دانش آموزان چیزی بیش از احساس عصبی یا نگرانی است. علائمی که در این مدت ممکن است رخ دهد معمولاً ناتوان کننده است و بدون مداخله مناسب می تواند تأثیر طولانی مدتی روی دانش آموز بگذارد و مدت ها پس از پایان تحصیل در کنار آنها بماند.

برخی از علائم اضطراب که باید مراقب آنها بود عبارتند از:

  • عصبی بودن یا ناراحت بودن
  • ناتوانی در حفظ تمرکز
  • اضطراب غیر قابل کنترل
  • اختلالات خواب یا بی خوابی
  • از دست دادن کلاس ها یا تکالیف
  • انزوا از خانواده، دوستان و همکلاسی ها
  • تغییر در عادات غذایی
  • چرخه افکار منفی
  • اضطراب در مقابل پاسخ های استرس عادی

انواع رایج اضطراب در بین دانش آموزان چیست؟

زندگی دور از خانه برای اولین بار و شاید احساس دلتنگی، پرداختن به برنامه های کاری و تحصیلی سخت، افزایش فشارهای اجتماعی، مراقبت مستقل از خود، فشار برای موفقیت و مسئولیت های مالی، همگی از عوامل استرس زا هستند که دانش آموزان را مجبور به ایستادن، آسیب پذیری می کنند. به اضطراب

اگر دانشجویی در سازگاری با یک یا چند جنبه از زندگی دانشگاهی مشکل داشته باشد، ممکن است احساس ناراحتی کند و افکار منفی را تجربه کند. این افکار معمولاً شامل خودگویی منفی، شک به خود، اضطراب، چرخه های وسواس در مورد نتایج مختلف و بسیاری از افکار خودانتقادی دیگر است. با ادامه تشدید این افکار، دانش آموز به احتمال زیاد مضطرب می شود و احتمالا منزوی می شود تا از استرس بیشتر جلوگیری کند.

علاوه بر این، دانش آموزان جوان تر ممکن است به دلیل تغییرات آب و هوایی، رویدادهای سیاسی و غیره بیشتر احساس اضطراب کنند. عدم اطمینان در مورد آینده نیز اغلب می تواند منجر به افزایش اضطراب شود. تظاهر دانش‌آموز از علائم می‌تواند بسیار متفاوت باشد، زیرا هر یک تحت تأثیر اضطراب مربوط به تجربیات منحصربه‌فردشان است. انواع مختلف اضطراب در بین دانش آموزان رایج است اما به عنوان اختلال جداگانه شناخته نمی شوند. در زیر برخی از انواع خاص اضطراب و علائم مرتبط با آن آورده شده است:

1- پیش نگرانی:

اضطراب پیش بینی با افزایش اضطراب و وحشت در مورد رویدادهایی که انتظار می رود در آینده اتفاق بیفتد، مانند امتحان آینده یا ملاقات با یک استاد مشخص می شود.

2- اضطراب جدایی:

اضطراب جدایی باعث می شود دانش آموزان احساس تنهایی یا انزوا کنند و ارتباطات آشنا را از دست بدهند. این نوع اضطراب می تواند مانع رشد و رشد اجتماعی دانش آموزان شود. هنگامی که دانش آموزان تمایلی به شرکت در فعالیت های دانشگاه با همسالان خود ندارند، منزوی تر می شوند و بنابراین تأثیر بیشتری از جدایی احساس می کنند.

3- اختلال امتحان:

اضطراب امتحان می تواند تظاهرات فیزیکی و ذهنی مانند تپش قلب و ناتوانی در تمرکز داشته باشد که اغلب منجر به افزایش احساس وحشت یا ترس بیش از حد می شود، حتی زمانی که فرد به اندازه کافی برای امتحان آماده شده باشد.

4- اضطراب اجتماعی:

اضطراب اجتماعی یک ترس یا اضطراب شدید در مورد موقعیت های اجتماعی است. در طول سال‌های دانشگاه، فشار برای شرکت در موقعیت‌های اجتماعی غیردرسی و غیردرسی افزایش می‌یابد. فشار همسالان در این دوره افزایش می یابد و فشار بیشتری را در رابطه با مصرف مواد مخدر ایجاد می کند و…

روش های درمان اضطراب در دانش آموزان چیست؟

در طول سال های دانشگاه، ترس یا نگرانی در مورد نتیجه یک موقعیت با تشخیص اختلال اضطراب برابری نمی کند. با این حال، اگر این علائم شش ماه یا بیشتر طول بکشد و در عملکرد طبیعی شما اختلال ایجاد کند، ممکن است به کمک حرفه ای نیاز داشته باشید. خوشبختانه، اضطراب کاملا قابل درمان است و درمان شامل دارو و تغییر سبک زندگی است.

اضطراب چیزی بیش از نگرانی است و می تواند عملکرد کلاس را تا حد یادگیری تحت تاثیر قرار دهد. سیستم عصبی خودکار است، به خصوص وقتی صحبت از اضطراب باشد (که اغلب از رفلکس های جنگ یا گریز ناشی می شود). به همین دلیل است که عباراتی مانند “فقط آرام باش” مفید نیستند. اما با تمرین می توانید یاد بگیرید که مغز مضطرب را کنترل کنید. در اینجا چند راهکار وجود دارد که می تواند به درمان اضطراب در دانش آموزان کمک کند:

1. اضطراب تحقیق

هرچه بیشتر در مورد اضطراب و استرس بدانید، بیشتر می توانید خود را با استراتژی هایی برای مدیریت اضطراب مسلح کنید. پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید: تفاوت بین اضطراب و استرس

2. تنفس عمیق را تمرین کنید

هنگامی که افراد سرعت تنفس خود را کاهش می دهند، مغز نیز آرام می شود. وقتی متوجه شدید که با اضطراب دست و پنجه نرم می کنید، از تنفس عمیق استفاده کنید. این به شما کمک می کند کمتر در افکار خود گم شوید. اگر نمی دانید چگونه درست نفس بکشید، پیشنهاد می کنم این مقاله را بخوانید: تنفس دیافراگمی و صحیح چیست؟

3. استراحت کنید و به بیرون بروید

حضور در طبیعت می تواند مغز مضطرب را نیز آرام کند. گاهی اوقات فقط تغییر منظره تفاوت را ایجاد می کند. تنفس در هوای خنک یا وقت گذاشتن برای گوش دادن به صدای جیک پرندگان نیز می تواند ذهن شلوغ را آرام کند.

گاهی اوقات استراحت ذهنی برای ما بد نیست. برای این کار می توانید از مدیتیشن نیز کمک بگیرید: 11 برنامه برای مدیتیشن و مدیتیشن

4. سعی نکنید اضطراب را به طور کامل از بین ببرید

به استرس و اضطراب فکر نکنید که انگار می خواهید (یا نیاز دارید) از شر آنها خلاص شوید. این بخشی از زندگی است و تصور اینکه باید به طور کامل حذف شود، واقع بینانه نیست. مقداری استرس و اضطراب می تواند برای شما مفید باشد: فواید استرس

برای کاهش استرس و اضطراب بیش از حد خود می توانید از این مقاله نیز استفاده کنید: تسکین فوری استرس

5. تحقیق

شاید نمی خواهید برای کاهش استرس خود از دیگران کمک بخواهید، در عوض می توانید مطالعه کنید. کتاب های زیادی در مورد مقابله با استرس و اضطراب نوشته شده است که می تواند به شما کمک زیادی کند. در این مقاله لیستی از کتاب های مفید در این زمینه را برای شما قرار داده ام: «کتاب های مدیریت استرس»

6. تحرک و ورزش خود را افزایش دهید

ورزش می تواند به هر کسی که احساس اضطراب می کند کمک کند. اضطراب در نهایت می تواند خود را به صورت خشم نشان دهد، بهتر است این انرژی را به سمت ورزش هدایت کنید و در یک منطقه مفید از آن استفاده کنید. احتمالاً ورزش‌های انرژی‌سوز مورد علاقه‌تان را دارید، اما اگر به دنبال تمرین مؤثرتری هستید، یوگا را امتحان کنید: یوگا برای کاهش استرس

7. از یک دفترچه قدردانی استفاده کنید

مغز قادر به تولید افکار مضطرب نیست، اما می تواند افکار مثبت قدردانی تولید کند. اگر بتوانید رشته ای از افکار مثبت را تحریک کنید، می توانید اضطراب را از مسیر خود خارج کنید. سعی کنید هر روز یک اتفاق یا یک احساس خوب را در دفتر خود یادداشت کنید و زمانی که دچار منفی بافی و اضطراب شدید به سراغ دفترچه خود بروید و چند صفحه از آن را بخوانید.

8. خوب بخورید و خوب بخوابید

تغذیه سالم و خواب کافی برای توانایی فرد در کنار آمدن با موقعیت هایی که می تواند استرس زا باشد بسیار مهم است. پس این مشکل را نادیده نگیرید و برای غذا و خواب خود برنامه ریزی خوبی داشته باشید.

پیشنهاد می کنم این مقاله را هم بخوانید: عوارض بی خوابی چیست؟

9. از اسباب بازی های ضد استرس استفاده کنید

ایده مفید دیگری که می تواند به کاهش اضطراب شما کمک کند، استفاده از اسباب بازی های ضد استرس و ضد اضطراب است. با کمک این وسایل می توانید افکار خود را از چیزهای منفی منحرف کنید. در این مطلب لیستی را برای شما آماده کرده ام که می توانید از آن استفاده کنید: اسباب بازی های ضد استرس; معرفی 20 دستگاه + نظر علمی

10. رایحه درمانی را امتحان کنید

تصور می شود که رایحه درمانی به فعال کردن گیرنده های خاصی در مغز کمک می کند و به طور بالقوه اضطراب را کاهش می دهد. چه به صورت اسانس، بخور یا شمع، رایحه های طبیعی مانند اسطوخودوس، بابونه و چوب صندل می توانند بسیار تسکین دهنده باشند.

آخرین کلمه

به پایان مقاله درمان اضطراب در دانش آموزان رسیدیم. ممنون که تا آخر با ما همراه بودید

بدون شک دوران دانشجویی زیباترین و خاطره انگیزترین دوران زندگی هر فردی است، امیدوارم با مدیریت اضطراب و استرس خود بتوانید از این دوران نهایت استفاده را ببرید. اگر سوال یا نظری دارید، لطفا با ما در میان بگذارید.

منابع:

www.weareteachers.com

www.choosingtherapy.com