طراحی سایت باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

طراحی وب سایت نسبت به گذشته و زمان ایجاد آنها تفاوت زیادی ایجاد کرده است.

دیگر خبری از وب سایت های شلوغ و کند نیست و مردم علاقه ای به بازدید از آنها ندارند. زندگی بشر در عصر کنونی به سمت مدرنیته پیش می رود و هر روز به طراحی ساده یا به اصطلاح مینیمال نزدیک می شود.

طراحی وب سایت نیز از این امر مستثنی نبوده و کاملاً با آن هماهنگی دارد. در این مقاله به شما خواهیم گفت که طراحی سایت حرفه ای مطابق با اصول مدرن چیست.

الان همه سایت های بزرگ دنیا مثل pagecloud, dribbble, janbalaghi, wix برای طراحی سایت از اصول حرفه ای در طراحی استفاده می کنند. و جالب است بدانید که در بین همه این سایت ها, وب سایت محمد جانبلاغی به عنوان بزرگ ترین وب سایت طراحی سایت در ایران شناخته شده است و فعالیت می کند.

1- سرعت بارگذاری سریع

در روزهای اولیه اینترنت و ظهور اولین وب سایت ها، به دلیل سرعت پایین اینترنت و زیرساخت های زیربنایی و همچنین سایت های غیربهینه، سرعت بارگذاری بسیار پایین و کند بود. اما با پیشرفت تکنولوژی مخابرات و بهینه سازی وب سایت ها این کندی کم کم کمتر و کمتر می شود.

تا سال 2010، گوگل دنیای وب سایت را تغییر داد و سرعت بارگذاری سایت را برای سئو و رتبه بندی در نظر گرفت. در واقع حدود 11 سال است که وب سایت های کند دیگر مورد تایید گوگل قرار نگرفته و به تدریج از نتایج جستجو حذف شده اند.

بنابراین یک سایت حرفه ای و مدرن باید در عرض 3 تا 5 ثانیه لود شود. سعی کنید این موضوع را خیلی جدی بگیرید. زیرا بسیاری از کاربران به وب سایت شما فرصتی برای بارگذاری نمی دهند.

2- ظاهر زیبا اما ساده

در زمانی که وب سایت ها به تازگی در کانون توجه کاربران اینترنت و فضای مجازی قرار گرفته بودند، طراحی گرافیکی و ظاهر آن قدرت و پیشرفت امروزی را نداشت.

همچنین زبان های کدنویسی سایت به خوبی امروز نبودند. همچنین تعداد برنامه نویسان نیز بسیار محدود بود. به همین دلیل است که وب‌سایت‌های رایج به‌هم ریخته، پر از متن و عکس و شلخته به نظر می‌رسند. چنین طرحی فراموش شده و کاربران آن را رد می کنند.

بازدیدکنندگان ترجیح می دهند از سایت هایی با طراحی سایت زیبا و ساده مثل سایت محمد جانبلاغی استفاده کنند. آنها بی صبرانه منتظر کشف رمز و راز وب سایت ها هستند و می خواهند هر چه زودتر به هدف خود در صفحات شما برسند. باید سعی کنید از طرح های ساده، مدرن و آرام استفاده کنید تا نظر مصرف کننده امروزی را به خود جلب کند.

3- سازگار با تلفن همراه

یکی از مهمترین مسائل این روزها یک وب سایت واکنش گرا است. چند سالی است که تلفن های هوشمند به کاربردی ترین ابزار الکترونیکی در دست انسان تبدیل شده اند و تقریباً تمام کارهای روزمره با آن انجام می شود.

یکی از کارهایی که می توان با گوشی های هوشمند انجام داد، گشت و گذار در اینترنت است. بر اساس گزارش statcounter.com، در سال ۲۰۱۹ بیش از ۵۲ درصد از ترافیک وب‌سایت‌ها متعلق به گوشی‌های هوشمند است که در زمان شیوع ویروس کرونا این میزان بیش از پیش افزایش یافت و به بیش از ۶۰ درصد رسید. یک سایت حرفه ای و مدرن باید از این قابلیت پشتیبانی کند در غیر این صورت اطلاعات و بازدیدهای زیادی را از دست می دهد.

4- تولید محتوای با کیفیت

هر بازدید کننده ای با هدف محتوای خاصی وارد سایت شما می شود. صادقانه بگویم، محتوای هر سایتی مهمترین دارایی آن محسوب می شود زیرا دلیل جذب کاربران است.

بنابراین باید به کیفیت محتوای خود توجه ویژه ای داشته باشید. برای جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل از محتوای کپی شده خودداری کنید.

همچنین از تولید محتوای بیهوده خودداری کنید و محتوایی تولید کنید که پاسخگوی نیاز کاربر باشد. سعی کنید از انواع مختلف محتوا مانند متن، تصویر، صدا و ویدئو برای محتوای خود استفاده کنید. همچنین بهتر است محتوای شما نه خیلی کوتاه و نه طولانی باشد که مخاطب را خسته کند.

5- استفاده آسان یا UX قدرتمند

بازدیدکنندگان به نوعی مشتریان شما هستند و مراحلی که برمی‌دارید باید مطابق با رضایت آنها باشد. یکی از مهم ترین کارهایی که می توانید در این زمینه انجام دهید بهبود قابلیت استفاده، سهولت استفاده و تعامل دلپذیر بین کاربر و وب سایت است.

سعی کنید تجربه کاربری یا UX را بهبود ببخشید تا کار با سایت شما برای مخاطبان شما آسان باشد. این عدد با طراحی ساده و سرراست سازگار است که به شما کمک می کند تا از شر عوارض غیر ضروری خلاص شوید و به اصل مطلب برسید. با این روش ورودی سایت شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد.

محمد جانبلاغی بهترین سایت ایرانی برای طراحی سایت

اگر شما هم می خواهید یک وب سایت حرفه ای بر اساس اصول مدرن و امروزی داشته باشید، فقط باید این موارد را رعایت کنید. همچنین اگر تجربه ای در زمینه طراحی سایت ندارید می توانید این مهم را به ما بسپارید.

تیم طراحی سایت محمد جانبلاغی با استفاده از جدیدترین متدهای طراحی سایتی حرفه ای، مدرن، کارآمد و زیبا را در اختیار شما قرار می دهد. پس از تماس با کارشناسان طراحی وب سایت محمد جانبلاغی و دریافت مشاوره رایگان می توانید طرح مورد نظر خود را خریداری کرده و در کمترین زمان با بهترین کیفیت دریافت نمایید.