آخرین مهلت برای پاسخ SEC ریپل تعیین شده است


رای نهایی دادگاه ضربان (ریپل) و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، نقش مهمی در آینده صنعت ارزهای دیجیتال خواهد داشت. این پرونده که از 2 سال پیش شروع شد می تواند سرنوشت را تحت تأثیر قرار دهد قیمت ریپل و پروژه های زیادی در زمینه ارزهای دیجیتال و نحوه تنظیم و کنترل این حوزه. بیایید نگاهی دقیق تر به آخرین تحولات بیندازیم دادگاه ریپل ببینیم وضعیت این پرونده چگونه است.

قاضی دادگاه ریپل مهلتی برای SEC برای پاسخ تعیین کرد

به گفته فینبولد، یکی از آخرین تحولات در پرونده دادگاه ریپل، تصمیم قاضی سارا نتبرن برای تعیین مهلتی برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای پاسخگویی به درخواست آزمایشگاه ریپل است.

ریپل از دادگاه خواست تا شواهد جدیدی را که کمیسیون SEC با تأخیر ارائه کرد، حذف کند. طبق رای قاضی، سازمان بورس و اوراق بهادار به 29 آوریل 2024 (11 مه) این فرصت را دارد که به این درخواست پاسخ دهد و ریپل این فرصت را خواهد داشت که 3 روز کاری پس از آن پاسخ خود را ارسال کند.

ریپل مدعی است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این شواهد جدید را نابهنگام و با تاخیر غیرمنصفانه به دادگاه ریپل ارائه کرده است. بازه زمانی مشخصی که قاضی تعیین کرده نشان می‌دهد که قاضی ریپل می‌خواهد روند پرونده را تسریع کند و اجازه ندهد که خیلی طولانی شود.

بیشتر بدانید: Ripple Court; آخرین به روز رسانی از فایل ریپل و SEC

ریپل از جریمه 2 میلیارد دلاری SEC سرپیچی کرد

موضوع دیگری که اخیرا در دادگاه ریپل مطرح شده، بحث میزان جریمه پیشنهادی SEC است. کمیسیون مبادلات در دادخواست خود خواستار جریمه 2 میلیارد دلاری علیه ریپل به دلیل نقض قوانین فروش اوراق بهادار شد. این در حالی است که ریپل ظاهراً مخالف بود و تأکید کرد که حداکثر جریمه نباید از 10 میلیون دلار تجاوز کند.

ریپل چندین استدلال علیه جریمه سنگین پیشنهادی مطرح کرد. از جمله اینکه کمیسیون بورس و اوراق بهادار نتوانست ثابت کند که فروش ارز دیجیتال XRP عمداً و با آگاهی از نقض قانون انجام شده یا احتمال تکرار آن در آینده وجود دارد. به گفته ریپل، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نتوانسته ادعای خود را در دادگاه ریپل اثبات کند و بنابراین مبنایی برای اعمال چنین جریمه سنگینی ندارد.

نتیجه دعوای ریپل چه خواهد بود؟

طبق پیش بینی های موجود، قرار است رای نهایی دادگاه ریپل تا تابستان امسال صادر شود. به گزارش CryptoPotato، جرمی هوگان، وکیل و کارشناس حقوقی معروف می‌گوید که احتمالاً این پرونده در تابستان امسال با پیروزی ریپل به طور رسمی بسته می‌شود، اگرچه ممکن است حدود 100 میلیون دلار جریمه بپردازد.

ریپل و پیشینه دادگاه SEC

شکایت علیه Ripple و SEC که در دسامبر 2020 آغاز شد، حول محور ادعای اصلی SEC مبنی بر اینکه فروش ریپل از توکن XRP در واقع یک عرضه اوراق بهادار ثبت نشده در نقض قانون بوده است. ریپل به شدت این ادعا را رد کرده و در دادگاه پیروزی های نسبی کسب کرده است.

در آن زمان، یک دادگاه فدرال نیویورک به رهبری قاضی نتبرن، که یک قاضی طرفدار فناوری است، وظیفه رسیدگی به جنبه های مختلف دعوای حقوقی ریپل را بر عهده داشت. انتصاب اخیر نتبرن به عنوان داور دائمی، امیدها را برای داوری بی طرفانه بر اساس درک درستی از فناوری بلاک چین افزایش داده است.

جهت قیمت ریپل پس از طرح دعوی قضایی چگونه است؟

علی‌رغم چالش‌های قانونی، ارز دیجیتال ریپل (XRP) نشانه‌هایی از تجدید حیات را نشان داده است. در حال حاضر، قیمت این توکن در ماه گذشته با کاهش 16 درصدی مواجه شده است که احتمالاً ناشی از افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی، تورم بالا و کاهش انتظارات از کاهش نرخ بهره است.

با وجود این عوامل، تحلیلگران و پلتفرم های معتبر همچنان نسبت به آینده قیمت ریپل در کوتاه مدت خوش بین هستند. وب سایت CoinCodex پیش بینی کرده است که قیمت ریپل تا یکشنبه 28 آوریل به 0.672127 دلار خواهد رسید که نشان دهنده افزایش 26.5 درصدی نسبت به سطوح فعلی است. البته پیش بینی می شود که XRP پس از رسیدن به این سطح با اصلاح قیمت مواجه شود.

پیش بینی سکه کدکس

پلتفرم Changelly نیز چشم انداز مثبتی در مورد قیمت ریپل در این آخر هفته داشت. بر اساس پیش بینی این وب سایت، قیمت خرید ریپل در روز شنبه 27 آوریل (8 اردیبهشت) به 0.737584 دلار خواهد رسید که نشان دهنده افزایش 38.88 درصدی نسبت به قیمت های فعلی است. با این حال، Chingley انتظار دارد که XRP در روز یکشنبه کمی کاهش یابد و به 0.692362 دلار برسد. این پلتفرم حداکثر قیمت 0.79612038 دلار را برای ارز دیجیتال ریپل در سال 2024 پیش بینی کرده است.

یکی از بزرگترین موانع قیمت ریپل، وضعیت دعوی قضایی ریپل با کمیسیون بورس و اوراق بهادار است. اگر دادگاه عالی فعلی تصمیم مشابهی را به دادگاه منطقه به نفع ریپل صادر کند، قیمت XRP می تواند جهش قابل توجهی داشته باشد. برعکس، پیروزی SEC می‌تواند با اعمال قوانین سخت‌گیرانه‌تر به ارزش ریپل لطمه بزند. بنابراین تصمیم نهایی دادگاه ریپل نقشی حیاتی در آینده این ارز دیجیتال و قیمت آن خواهد داشت.

چشم انداز ریپل کورت چیست؟

پرونده علیه ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نبردی حیاتی است که می تواند آینده کل بازار ارزهای دیجیتال را تحت تأثیر قرار دهد. با نزدیک شدن به تصمیم نهایی دادگاه ریپل، احتمالاً در تابستان امسال، سرمایه گذاران و فعالان این حوزه از نزدیک کل روند پرونده را دنبال می کنند. صرف نظر از نتیجه شکایت ریپل، تأثیر آن بر صنعت ارزهای دیجیتال و مقررات آن بسیار گسترده خواهد بود.