آیا سرمایه گذاری در میم کوین ها خیانت به ایده آل ارزهای دیجیتال است؟


در بازار ارزهای دیجیتال در حال رشد سریع، سکه های میم مورد توجه و انتقاد قرار گرفتند. یکی از مدیران ارشد یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر Andreessen Horowitz (a16z)اخیراً در مورد آسیب احتمالی این توکن ها به اعتماد کلی در بازار ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کرده است.

آیا میم کوین ها فضای ارز دیجیتال را تهدید می کنند؟

با توجه به BeInCrypto ادی لازارین، رئیس بخش فنی شرکت سرمایه گذاری Andreessen Horowitz از پدیده میم کوین در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) ابراز نگرانی کرد. لازارین این پدیده را به یک کازینو پرمخاطره تشبیه کرد و درباره تأثیر آن بر فرآیند پذیرش، چشم‌انداز نظارتی و فعالیت‌های توسعه‌دهندگان در فضای ارزهای دیجیتال ابراز نگرانی کرد. لازارین از جامعه خواست تا از مشکلات احتمالی در این زمینه آگاه شوند. لازارین گفت:

من هر روز شاهد این آسیب هستم.

علیرغم موفقیت های مالی گاه و بیگاه تعدادی از memecoin ها و افزایش قیمت DogWift (WIF) و قیمت Bonk (Bonk) که بازدهی خیره کننده ای به همراه داشته است، Lazarin هشدار داد که جذابیت memecoin ها می تواند باعث اهداف اساسی شود. ارزهای دیجیتال که باید نادیده گرفته شوند. او رویکرد این توکن ها را به دلیل اولویت دادن به بازاریابی مبتنی بر میم بر پیشرفت های فنی قابل توجه یا برنامه های کاربردی مورد انتقاد قرار می دهد.

این نظر یکی از مدیران ارشد Andreessen Horowitz بحث رو به رشد در جامعه ارزهای دیجیتال را تایید می کند. در حالی که برخی از صندوق‌های تامینی و سرمایه‌گذاران از نوسانات و ارزش سرگرمی بالای memecoins استقبال کرده‌اند، برخی دیگر نگرانی‌هایی شبیه به Lazarin دارند. آن‌ها نگران هستند که ماهیت بی‌اهمیت ممکوین‌ها، تنظیم‌کننده‌ها را به تحمیل قوانین سخت‌گیرانه‌تر سوق دهد که به طور بالقوه نوآوری و رشد در این زمینه را خفه می‌کند.

برعکس، دیگر بازیگران صنعت، مانند جسی والدن از Variant، یک شرکت سرمایه گذاری مخاطره آمیز متمرکز بر ارزهای دیجیتال، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهند. والدن معتقد است که memecoin ها، که در درجه اول نوسانات و سرگرمی را فراهم می کنند، ممکن است آنقدر که تصور می شود مضر نباشند. او همچنین خاطرنشان می کند که ماهیت باز و بازار محور فضای ارزهای دیجیتال به طور اساسی به علایق مختلف بازیگران اجازه می دهد تا به این فضا کمک کنند. والدن گفت:

من فکر می‌کنم جای بحث زیادی وجود دارد که کدام مضرتر است: الف) پروژه‌هایی که طرح‌های نقدینگی رمزی را با وعده‌های فناوری نوآورانه پنهان می‌کنند، یا ب) ممکوین‌هایی که وعده‌ای جز نوسانات و سرگرمی را نمی‌دهند.

علیرغم این هشدار وحشتناک، لازارین به آینده صنعت خوش بین است و امیدوار است که محصولات و پروتکل های اساسی ظهور کنند. با این حال، او هشدار می دهد که نادیده گرفتن پیامدهای بالقوه روند memecoin می تواند بنیانگذاران با استعداد را دلسرد کند و مهمات لازم را به قانونگذاران بدهد تا قوانین سختگیرانه تر را فشار دهند.

در نهایت، کشمکش بین جذابیت زودگذر ممکوین ها و جستجوی راه حل های نوآورانه و اساسی روایتی است که سرمایه گذاران، توسعه دهندگان و تنظیم کننده ها به تماشای آن از نزدیک ادامه خواهند داد.