ارزهای دیجیتالی که در روزهای آینده باید تماشا کنید


بازار ارزهای دیجیتال با فشار نزولی مواجه است و ارز دیجیتال پیشرو بیت کوین در تلاش است تا موقعیت خود را بالاتر از سطح 60000 دلار حفظ کند. فرآیندی که طی آن بازار ارزهای دیجیتال قبل از افزایش، افت را تجربه می کند.

علیرغم چشم انداز کلی ناامیدکننده بازار، در گزارش جدید وب سایت فینبولد (فینبولد) 2 ارز دیجیتالی را که در هفته و روزهای آینده قابل توجه هستند، شناسایی کرده است. این ارزهای دیجیتال خیلی (اتینا) و تخت پادشاهی کسانی هستند که بنا به عوامل اساسی خود ممکن است مسیر دیگری را طی کنند.

توجه: محتوای این مقاله صرفا جنبه اطلاع رسانی دارد و نباید به عنوان مشاوره سرمایه گذاری در نظر گرفته شود. بر اساس اصول سرمایه گذاری، شما موظف هستید قبل از به خطر انداختن سرمایه خود، بررسی های لازم را انجام دهید و تصمیمی آگاهانه بگیرید. اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً به منظور اطلاع رسانی به مخاطبان از رویدادهای پیش رو منتشر می شود و جنبه سیگنالی ندارد. بنابراین نویسنده و سایت ارزدیجیتال مسئولیتی در قبال خسارات احتمالی شما ندارند.

اتنا در آستانه راه اندازی توکن

آتنا، یک پروتکل مبتکرانه استیبل کوین مبتنی بر اتریوم، از بدو تولد در کانون توجه بازار ارزهای دیجیتال بوده و دلارهای مصنوعی را از طریق توکن‌ها (USDe) ارائه می‌کند و توسط چهره‌های شناخته شده در این زمینه مانند آرتور هیز که با خود رهبری می‌کند، حمایت می‌شود. بنیانگذار صرافی BitMEX.

ارز دیجیتال اتنا (ENA) هفته آینده در کانون توجه قرار خواهد گرفت. زیرا با توجه به برنامه انتشار توکن، این ارز دیجیتال پتانسیل نوسانات قیمت زیادی را دارد. طبق آنلاک توکن (Token Unlocks) اتنا قصد دارد 53.60 میلیون توکن ENA، معادل تقریباً 46 میلیون دلار و 3.76 درصد از کل عرضه در گردش خود را منتشر کند.

برنامه رستگاری توکن اتنا

جالب است که ببینیم قیمت این توکن به این رویداد چه واکنشی نشان می دهد، به خصوص با شایعاتی که مبنی بر اینکه این پروژه ممکن است شبیه پروژه شکست خورده ای مانند Terra باشد.

با تاکید بر این نگرانی، گزارش جدیدی از CryptoQuant به دارندگان استیبل کوین USDe هشدار می دهد که نرخ نگهداری اتنا (بخشی از درآمد تخصیص یافته به ذخایر استیبل کوین) برای کاهش ریسک باید بالای 32 درصد در بازار نزولی باقی بماند.

این نوسانات مورد انتظار به دنبال افزایش اخیر قیمت اتنا به دنبال راه اندازی استیبل کوین USDe است. عرضه این محصول، با نرخ بازده سالانه چشمگیر (APY) 67 درصد، اتنا را به کانون توجه قرار داد و سرمایه گذارانی را که به دنبال بازدهی بالا بودند، جذب کرد. این موج علاقه با افزایش فشار خرید، ارزش بازار این توکن را به بیش از یک میلیارد دلار رساند.

در زمان نگارش این مقاله، قیمت خرید اتنا حدود 0.82 دلار است و روزانه بیش از 1 درصد کاهش می یابد. با وجود هماهنگی کلی با روند بازار، ارزش این توکن در هفته گذشته نزدیک به 23 درصد کاهش یافته است.

عملکرد قوی ترون در سه ماهه اول سال 2024

در کوتاه مدت، ترون (TRX) یکی از ارزهای دیجیتال است که رشد متوسطی را شاهد خواهد بود. این رشد قیمت همزمان با عملکرد مطلوب بلاک چین ترون در معیارهای مختلف در طول 3 ماه اول سال 2024 است.

به عنوان مثال، گردش تتر در پلتفرم ترون در سه ماهه اول سال از 50 میلیارد دلار گذشت. این مرحله برای فعالان بازار بسیار مهم است. زیرا جریان استیبل کوین ها معمولاً به عنوان یک دروازه نقدینگی واقعی به دنیای ارزهای دیجیتال عمل می کند و این توانایی را دارد که در بلندمدت بر قیمت ها تأثیر بگذارد.

نمودار ارزش بازار استیبل کوین ها در شبکه ترون

گفتنی است، روند صعودی گردش استیبل کوین حکایت از افزایش تقاضا برای دارایی ها و همچنین موج ورود سرمایه از بازارهای سنتی به حوزه ارزهای دیجیتال از کانال استیبل کوین ها دارد. علاوه بر این، ترون اکنون جایگاه اول را در تعداد آدرس های فعال مرتبط با استیبل کوین ها دارد که اهمیت آن را در این بخش دو چندان می کند.

در سه ماهه اول سال 2024، به موازات رشد 15 درصدی ارزش بازار ترون، درآمد این پروژه به دلار 7 درصد افزایش یافت و کل ارزش قفل شده (TVL) در دامنه DeFi این پلتفرم نیز 25 درصد افزایش یافت.

با این حال، باید دید که آیا TRX می‌تواند حرکت تولید شده توسط عملکرد قوی فصل اول خود را حفظ کند یا اینکه تحت تأثیر احساسات کلی بازار قرار خواهد گرفت. در زمان نگارش این گزارش، قیمت خرید Tron در محدوده 0.11 دلار قرار دارد و طی 24 ساعت گذشته تغییری در قیمت نداشته است. برای دوره هفتگی، قیمت ترون نزدیک به 8 درصد افزایش یافته است.

با توجه به شرایط حاکم بر بازار ارزهای دیجیتال، ذکر این نکته ضروری است که عوامل زمینه‌ای مطرح شده لزوماً نقش تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت نهایی ارزهای دیجیتالی که در این گزارش به آن اشاره شده است، نخواهد داشت. زیرا می توانند تحت تأثیر جو کلی حاکم بر کل بازار قرار گیرند.