برای سیکس پک چه مکملی بخوریم؟ • مجله تصویر زندگی


برای موفقیت در مسیر رسیدن به اندامی زیبا باید به موانع موجود توجه کرد و از راهکارهای لازم مانند رژیم غذایی سالم و مصرف مکمل ها و ورزش استفاده کرد. مصرف مکمل ها یکی از مهم ترین اقداماتی است که می توانید برای داشتن بدنی سالم و قوی انجام دهید. مکمل ها به شما کمک می کنند تا ویتامین ها و پروتئین های مورد نیاز بدن خود را دریافت کرده و بدن خود را به حالت طبیعی برسانید. اما سوال اینجاست که برای دریافت سیکس پک چه مکملی مصرف کنیم؟

بهترین مکمل شش پک

اگرچه تبلیغات و ادعاهای زیادی برای مکمل‌های چربی‌سوز برای «ساخت سیکس پک» وجود دارد، اما هیچ مدرک علمی قاطعی وجود ندارد که ثابت کند مصرف مکمل‌ها به تنهایی منجر به شش پک می‌شود. اما این مکمل ها اثر موثر ثابت شده ای در این زمینه دارند. بهترین راه برای دستیابی به شکم قابل مشاهده، داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل و برنامه ورزشی همراه با مصرف مکمل ها است. از یک دیدگاه کلی بهترین متخصص تغذیه در تهراندر زیر بهترین مکمل های معده برای رسیدن به بسته شش گانه آورده شده است.

شش بسته پروتئین آب پنیر معده

پروتئین آب پنیر کلم می تواند به عنوان یک مکمل همراه با برنامه رژیم غذایی شش بسته و برنامه ورزشی منظم مفید باشد. به طور کلی، فواید پروتئین آب پنیر کلم عبارتند از:

  • منبع غنی پروتئین: پروتئین آب پنیر به سرعت جذب می شود و به ساخت و ترمیم عضلات کمک می کند.
  • کم چرب و کالری: این نوع مکمل چربی و کالری کمی دارد و گزینه خوبی برای افرادی است که رژیم دارند.
  • سیری را افزایش می دهد: پروتئین آب پنیر احساس سیری را افزایش می دهد که می تواند به کنترل اشتها و کاهش دریافت کالری کمک کند.

می توانید پودر پروتئین آب پنیر کلم پیچ را به نوشیدنی ها، اسموتی ها یا ماست خود اضافه کنید. همچنین برای پخت شیرینی، کیک و پنکیک استفاده خواهد شد.

کازئین برای شش بسته

کازئین می تواند به عنوان یک مکمل همراه با یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم مفید باشد. این مکمل به آرامی جذب می شود و باعث آزادسازی پایدار اسیدهای آمینه در طول روز می شود که می تواند به جلوگیری از تجزیه عضلات کمک کند. از سوی دیگر، کازئین منبع غنی از پروتئین است که منجر به عضله سازی و ترمیم می شود.

مکمل کازئین چربی و کالری کمی دارد و به همین دلیل گزینه خوبی برای رژیم‌های غذایی است، اما سیری را افزایش می‌دهد و می‌تواند به کنترل اشتها و کاهش دریافت کالری کمک کند. می توانید پودر کازئین را به اسموتی ها یا نوشیدنی های ماست خود اضافه کنید یا از آن برای پخت کیک، شیرینی و پنکیک استفاده کنید.

شیک های پروتئین ویتامین های تغذیه ای

در حالی که هیچ شیک جادویی به شکل مکمل وجود ندارد که به تنهایی به شش پک دست پیدا کند، شیک های مغذی پروتئین-ویتامین می تواند به شما در ساخت عضله، سوزاندن چربی و بهبود عملکرد ورزشی به عنوان بخشی از برنامه غذایی سی روزه و ورزش منظم به شما کمک کند. برنامه این مکمل ها باید دارای ویژگی هایی مانند موارد زیر باشند:

  • از پروتئین های بدون چربی مانند سینه مرغ، ماهی، تخم مرغ، حبوبات و پودرهای پروتئینی با کیفیت بالا استفاده کنید.
  • برای تقویت ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر، میوه ها و سبزیجات تازه را به شیک خود اضافه کنید.
  • از چربی های سالم مانند آووکادو، آجیل، دانه ها و روغن زیتون برای افزایش طعم، سیری و جذب مواد مغذی استفاده کنید.
  • شکر تصفیه شده را با شیرین کننده های طبیعی مانند عسل، میوه های خشک یا شربت افرا جایگزین کنید.
  • آب یا شیر کم چرب را به عنوان پایه ویتامین خود انتخاب کنید.

گلوتامین برای شکم شش پک

گلوتامین به عنوان یک مکمل همراه با رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم مفید است، اما اثرات آن بر عضلات شکم محدود است. این مکمل می تواند به کاهش درد عضلانی و تسریع ریکاوری پس از تمرینات ورزشی شدید و همچنین تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش خطر عفونت کمک کند. گلوتامین همچنین می تواند به سلامت دستگاه گوارش و جذب مواد مغذی کمک کند. می‌توانید پودر گلوتامین را به نوشیدنی‌ها، اسموتی‌ها یا آبمیوه‌های خود اضافه کنید و آن را قبل، حین یا بعد از تمرین مصرف کنید.

اسیدهای چرب امگا 3

اگرچه اسیدهای چرب امگا 3 فواید زیادی برای سلامتی دارند، اما هیچ مدرک علمی معتبری وجود ندارد که نشان دهد مصرف امگا 3 به تنهایی می تواند به شما در رسیدن به یک بسته شش تکه کمک کند. اما به طور کلی مکمل هایی که حاوی چربی های امگا 3 هستند تاثیر بیشتری در گرفتن سیکس پک در پسران دارند.

تاثیر کافئین بر داشتن سیکس پک

کافئین می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم مفید باشد، اما اثرات آن بر عضلات شکم محدود است. کافئین سطح انرژی را افزایش می دهد و خستگی را کاهش می دهد و به تمرینات سخت تر و طولانی تر کمک می کند. نشان داده شده است که این ماده عملکرد ورزشی را در برخی فعالیت ها مانند دویدن، دوچرخه سواری و وزنه برداری بهبود می بخشد و به افزایش متابولیسم و ​​سوزاندن کالری بیشتر کمک می کند.

به طور کلی، کافئین را می توان از طریق قهوه، چای، نوشیدنی های انرژی زا و شکلات تلخ به دست آورد. اما مراقب باشید که مصرف بیش از حد کافئین می تواند منجر به عوارض جانبی مانند اضطراب، بی خوابی و سردرد شود.

پرایم شر و شکم شش

Prime Shre حاوی ترکیبات مختلفی از جمله کافئین، بتا آلانین، عصاره چای سبز و عصاره فلفل قرمز است که هر کدام بهترین مکمل معده برای رسیدن به شش بسته به روشی متفاوت به حساب می آیند. با این حال توجه داشته باشید که رسیدن به سیکس پک نیازمند تلاش و تعهد به رژیم غذایی سالم، برنامه ورزشی منظم و سبک زندگی سالم است و مصرف مکمل های پرایم شر تنها یک روش کمکی است.

آمینو اسیدهای زنجیره ای شاخه دار BCAA Six Pack

مصرف BCAA ممکن است به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم مفید باشد، اما اثرات آن بر عضلات شکم محدود است. BCAA می تواند به کاهش درد عضلانی و تسریع ریکاوری پس از ورزش شدید کمک کند، همچنین به کاهش خستگی عضلانی و بهبود عملکرد ورزشی کمک می کند. BCAA به حفظ توده عضلانی در بهترین صبحانه برای یک بسته شش بسته یا زمانی که کالری کافی دریافت نمی کنید کمک می کند. می‌توانید BCAA را به نوشیدنی‌ها، اسموتی‌ها یا آبمیوه‌های خود اضافه کنید و قبل، حین یا بعد از تمرین مصرف کنید.

CLA کامل

اسید لینولئیک مزدوج (CLA) نوعی چربی است که در برخی مواد غذایی مانند گوشت گاو و لبنیات یافت می شود و به عنوان بهترین مکمل شش بسته شناخته می شود. برخی از مطالعات نشان داده اند که CLA ممکن است مزایایی برای کاهش وزن و چربی بدن داشته باشد، اما هیچ شواهد علمی قطعی وجود ندارد که CLA به تنهایی منجر به شش بسته شود. به طور کلی، مزایای بالقوه CLA عبارتند از:

  • کاهش چربی بدن: برخی مطالعات نشان می دهد که CLA می تواند به کاهش چربی بدن، به ویژه چربی شکم کمک کند.
  • حفظ توده عضلانی: CLA به شما در حفظ توده عضلانی در حین رژیم غذایی یا زمانی که کالری کافی مصرف نمی کنید کمک می کند.
  • بهبود عملکرد ورزشی: CLA ممکن است منجر به بهبود عملکرد ورزشی در برخی افراد شود.

می توانید CLA را به عنوان مکمل به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اما مراقب دوز استاندارد باشید. دوز توصیه شده CLA معمولا بین 3 تا 6 گرم در روز است.

مکمل سوپر کراتین برای شکم شش تکه

سوپر کراتین یک مکمل غذایی است که حاوی کراتین مونوهیدرات، کراتین کراس استر و سایر ترکیبات مانند بتا آلانین و تورین است. کراتین به طور طبیعی در بدن یافت می شود و نقش مهمی در تولید انرژی در عضلات دارد. برخی از مطالعات نشان داده اند که سوپر کراتین به بهبود عملکرد ورزشی در برخی فعالیت ها مانند وزنه برداری و دویدن کمک می کند و به مرور زمان منجر به افزایش قدرت عضلانی می شود. علاوه بر این، این مکمل می تواند به کاهش خستگی عضلانی و سرعت ریکاوری پس از تمرینات ورزشی شدید کمک کند. مراقب باشید، دوز توصیه شده سوپر کراتین معمولا بین 5 تا 10 گرم در روز است.

آرژنین برای شش بسته

مصرف ال آرژنین می تواند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم مفید باشد، اما اثرات آن بر عضلات شکم چندان قابل توجه نیست. به طور کلی، برخی از مزایای ال آرژنین عبارتند از:

  • بهبود عملکرد ورزشی: ال آرژنین می تواند عملکرد ورزشی را در برخی از فعالیت ها مانند وزنه برداری و دویدن بهبود بخشد.
  • افزایش جریان خون: این مکمل به گشاد شدن رگ های خونی و افزایش جریان خون در عضلات کمک می کند و می تواند ریکاوری بدن را بهبود بخشد.
  • کاهش فشار خون: برخی مطالعات نشان می دهد که ال آرژنین به کاهش فشار خون در افراد مبتلا به فشار خون بالا کمک می کند.

این مکمل را می توانید به صورت کپسول یا قرص و به همراه پودر در نوشیدنی و روزانه بین 3 تا 6 گرم مصرف کنید.

مکمل های چربی سوز برای داشتن یک بسته شش

چربی سوزها می توانند به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم مفید باشند، اما مستقیماً عضلات شکم را هدف قرار نمی دهند. برخی از چربی سوزهای رایج عبارتند از:

  • کافئین
  • عصاره چای سبز
  • کازئین
  • آرژنین
  • سینئولین
  • کنجد هندی

مقدار و نحوه مصرف مکمل سیکس پک

عوامل زیادی در ساختن یک سیکس بسته روزه در خانه یا همراه با ورزش دخیل هستند، از جمله رژیم غذایی سالم، استراحت کافی، مدیریت استرس و مصرف مکمل های کافی. به طور کلی مصرف پروتئین کافی برای بدن باید حدود 1.6 تا 2.2 گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن در روز باشد.

از سوی دیگر خوردن غذاهای سالم و نخوردن غذاهای ناسالم به مدت شش بسته، قندهای افزوده و چربی های ناسالم، انجام منظم تمرینات قدرتی برای عضله سازی، انجام تمرینات هوازی برای سوزاندن کالری و چربی، حرکات مختلف برای تقویت عضلات شکم نیز می باشد. در میان قرمز برای ایجاد شش بسته و مصرف مکمل های بدنسازی شش بسته است.

از سوی دیگر، خواب کافی (حدود 7 تا 8 ساعت در شب) برای بازیابی عضلات و عملکرد کلی بدن و کاهش استرس می تواند به کاهش سطح کورتیزول که منجر به چربی شکم می شود، کمک کند. مصرف مکمل ها همراه با این محصولات به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم و برنامه ورزشی منظم مهم است، اما تاثیر مستقیمی بر عضلات شکم ندارد.

بهترین زمان برای مصرف مکمل شش پک شکم ساز

بهترین زمان مصرف مکمل های ورزشی به نوع مکمل، اهداف شما و توصیه های پزشک یا متخصص تغذیه بستگی دارد. به طور کلی می توان دسته بندی های زیر را در نظر گرفت:

  1. مکمل های پروتئینی: مصرف پروتئین بعد از تمرین به ترمیم و رشد عضلات شما کمک می کند. زمان ایده آل برای مصرف پروتئین 30 دقیقه تا 2 ساعت پس از ورزش است. همچنین، مصرف پروتئین قبل از خواب می تواند به ترمیم و رشد عضلات شما در طول شب کمک کند.
  2. مکمل های BCAA: BCAA می تواند به افزایش انرژی، ترمیم عضلات و کاهش درد عضلانی کمک کند. این مکمل ها را می توان در طول روز نیز برای حفظ توده عضلانی و جلوگیری از تجزیه عضلات مصرف کرد.
  3. مکمل های کراتین: کراتین می تواند به افزایش قدرت و اندازه عضلات کمک کند. زمان ایده آل برای مصرف کراتین 30 دقیقه تا 1 ساعت قبل یا بعد از تمرین است.
  4. مکمل های مولتی ویتامین: می توانید یک مولتی ویتامین را یک بار در روز همراه با صبحانه یا یک وعده غذایی دیگر مصرف کنید.
  5. مکمل های آهن: دو ساعت قبل از مصرف کلسیم یا محصولات لبنی، آهن را با معده خالی مصرف کنید تا جذب بهینه شود.

آخرین کلمه

در این مقاله سعی کرده ایم به طور کامل به این سوال بپردازیم که برای سیکس پک چه مکملی مصرف کنیم. همچنین در مورد رابطه بین استفاده از مکمل ها برای رسیدن به سیکس پک و بهترین مکمل شش پک بدنسازی صحبت کردیم. امیدواریم این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

منابع:

https://fitamin.ir/mag/supplement-for-six-pack/

https://www.healthline.com/nutrition/supplements-for-muscle-gain