بهترین مکان ها برای عکاسی در لاهیجان


مزارع چای، شکوفه های نیلوفر آبی، طبیعت سرسبز و گل های رنگارنگ تنها بخشی از زیبایی های شهر لاهیجان است که توجه هر گردشگری را به خود جلب می کند. اگر جزو گردشگران علاقه مند به طبیعت گردی یا عکاسی هستید، بدون شک جاهای دیدنی لاهیجان آنها بهترین گزینه برای شما هستند. از آنجایی که در لاهیجان جاهای دیدنی زیادی وجود دارد، انتخاب بهترین مکان برای بازدید، طبیعت گردی و عکاسی کمی سخت می شود. از این رو در این مقاله با ما همراه باشید تا بهترین جاذبه های لاهیجان را برای طبیعت گردی و عکاسی برای شما بیاوریم.

بام سبز لاهیجان

بام سبز یکی از جاهای دیدنی لاهیجان این است که نباید فرصت تماشا و کشف آن را از دست داد. وقتی وارد بام سبز می شوید، کوه بزرگی به نام کوه شیطان را می بینید. در سمت راست و زیر بام سبز استخر بزرگ لاهیجان قرار دارد. در بام سبز امکانات تفریحی مختلفی مانند شهربازی و تله کابین وجود دارد. رستوران ها و کافه هایی نیز در این منطقه وجود دارد. در شیتانکو می توانید آبشاری را ببینید که در آن آب آبی شفاف جریان دارد.

آبشار کوه شیطان از همان استخر بزرگ سرچشمه می گیرد و به پایین سرازیر می شود. آیا شما هم به عکاسی در لاهیجان علاقه دارید؟ پس در کنار این آبشار مجردی و با همراهان خود عکس های زیبایی بگیرید. این آبشار یکی از بهترین دیدنی های لاهیجان است که به دلیل جاری شدن آب از دل کوه می توانید عکس های زیبایی از خود آبشار بگیرید.

تله کابین لاهیجان

اگر شما هم می خواهید از بلندترین ارتفاع این شهر زیبای استان گیلان را ببینید، سوار تله کابین احرار شوید و به قله تاج خروس بروید. در این حالت برای تصویربرداری از کل منطقه نیازی به تجهیزات تصویربرداری هوایی ندارید. با حرکت تله کابین لاهیجان سفر شما به دل طبیعت از بام سبز آغاز می شود و تا قله تاج هوروس ادامه می یابد. هرچه ارتفاع شما بیشتر باشد، مناطق سبز بیشتری را می بینید عکاسی در لاهیجان آنها جزو بهترین مناظر هستند.

آیا شما هم به طبیعت علاقه دارید؟ پس دوربین را کنار بگذارید و از تماشای طبیعت در میانه راه لذت ببرید. با رسیدن به ایستگاه های مقصد، تصاویر زیبایی از عروس را از شهرهای شمالی ایران مشاهده خواهید کرد که شامل خانه هایی با سقف های رنگارنگ، مزارع چای، زمین های کشاورزی و … می شود.

حوضه لاهیجان

استخر لاهیجان که در مجاورت بام سبز و کوه شیطان قرار دارد از دیگر جاذبه های لاهیجان است که نباید فرصت عکاسی را از دست داد. این استخر دریاچه ای مصنوعی در شهر لاهیجان است که با مسیر پیاده روی و درختان سرسبز احاطه شده است. جدا از عکس های زیبایی که می توانید از این مکان معروف لاهیجان بگیرید، جزیره ای نیز در دل این دریاچه وجود دارد تا در کافه ها و رستوران های آن با همراهان خود عکس های زیبایی بگیرید. اگر از دوستداران طبیعت هستید، حتما در اطراف این دریاچه قدم بزنید و از تنفس هوای تازه، شنیدن صدای آب و تماشای درختان سرسبز و زیبا لذت ببرید.

تالاب سوستان

اگر به گشت و گذار در طبیعت علاقه دارید، تالاب سوستان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی لاهیجان است. شاید درختان سرسبز و پوشش گیاهی منطقه زیبایی منحصر به فردی برای گردشگران داشته باشد و بتوان گفت که آمدن به اینجا ارزشش را داشت. اما می دانید چه چیزی شما را هیجان زده می کند؟ بدون شک گل های نیلوفر در این تالاب.

پس دوربین خود را با خود ببرید و صحنه های زیبایی از این منظره را ثبت کنید. گل های صورتی روییده در میان برگ های سبز آب و تجمع آنها بهترین گزینه برای گرفتن عکس های زیباست. البته به جز گل و طبیعت سرسبز با سفر به تالاب سوستان لاهیجان در پاییز و زمستان می توانید عکس های زیبایی از مهاجرت دسته جمعی پرندگان بگیرید.

مقبره شیخ زاهد

شاید مقبره ها موضوع خاصی برای عکاسی نباشد. اما آرامگاه شیخ زاهد یکی از مکان های معروف لاهیجان است که در ارتفاع بالایی قرار دارد. این بقعه مدفن عارف و درویشی بزرگ به نام شیخ تاج الدین ابراهیم است که نزد همه مردم به شیخ زاهد گیلانی معروف است. برای بازدید از این مکان باید از پله های زیادی بالا رفت و از ارتفاع می توان منظره زیبایی از لاهیجان را دید. به همین دلیل مقبره شیخ زاهد را به عنوان یکی از بهترین سایت های عکاسی در لاهیجان معرفی کردیم. برای گرفتن عکس های زیبا و بازدید از این مکان باید به روستای شیهانبر بروید.

موزه چای

یکی از جاذبه های لاهیجان که در بالای مزارع چای قرار دارد، موزه چای است. این موزه آرامگاه پدر چای ایران است که کاشف السلطنه یا حاج محمود میرزا نام دارد. موزه چای یکی از تخصصی‌ترین موزه‌های ایران است که با آثار گوناگون آغاز صنعت چای ایران را به وضعیت کنونی نشان می‌دهد. این بنای تاریخی و دیدنی در قالب یک ساختمان دو طبقه طراحی و ساخته شده است که طبقه اول آن به تجهیزات و ادوات مربوط به تولید چای اختصاص دارد و در طبقه دوم ظروف تاریخی متعلق به دوران اشکانیان و سلجوقیان.

وجود اماکن تاریخی که هرکدام کاربری خاصی دارند، این موزه را به بهترین مکان عکاسی لاهیجان تبدیل کرده است. اما این ساختمان علاوه بر اشیای موزه، طبیعت زیبایی در اطراف خود دارد که می توانید از آن عکس های خاطره انگیزی بگیرید. برای رفتن به این موزه ابتدا به میدان دکتر بروید. حشمت لاهیجان و سپس در خیابان کاشف شرقی. در انتهای این خیابان می توانید این موزه تاریخی را ببینید.

به لاهیجان سفر کنید

فرقی نمی کند برای بازدید از دیدنی های تاریخی یا طبیعی به لاهیجان بروید. در کل فرقی نمی کند که برای چه هدفی به این شهر سفر می کنید. در هر صورت همه گردشگران به دنبال بهترین مکان ها برای بازدید در لاهیجان هستند. یکی از مهم ترین کارهایی که در سفر به گل سرسبد شهرهای شمالی ایران باید انجام دهید عکاسی در لاهیجان است. در این مطلب تعدادی از جاذبه های این شهر را ارائه کرده ایم که برای همه جاذبه های لاهیجان کافی نیست. می توانید از سایت گردشگری دیدن کنید دوجینجا با بهترین جاذبه های گردشگری لاهیجان و استان گیلان آشنا شوید.