تفاوت بین مدیتیشن و مدیتیشن گزارشی


احتمالا مدتی است که به تمرینات مدیتیشن علاقه مند شده اید، اما در این بین این سوال در ذهن شما ایجاد شده است. تفاوت بین مدیتیشن و مدیتیشن چیست؟ تفاوت این دو چیست و باید از چه کسی کمک بگیرید؟

تفاوت بین مدیتیشن و مدیتیشن چیست؟

1

در ابتدای مقاله، اجازه دهید به شما اطمینان دهم؛ نگاه کن مدیتیشن ترجمه انگلیسی واژه مدیتیشن است که ما در زبان فارسی از آن استفاده می کنیم. بنابراین می توان گفت که عملاً این دو تفاوتی با یکدیگر ندارند. در واقع اگر همین الان به سراغ مترجمان بروید، متوجه می شوید که آنها از اصطلاح مدیتیشن در فارسی برای اشاره به این تمرین ها و اصطلاح مدیتیشن در انگلیسی استفاده می کنند. اما خواندن قسمت بعدی مقاله برای رفع شبهات توصیه می شود.

آیا مدیتیشن و مدیتیشن متفاوت هستند؟

بطور کلی 2 دسته اصلی مدیتیشن در دنیا وجود دارد. یکی از این موارد مدیتیشن ذهن آگاهی است که برای کاهش استرس، افزایش ذهن آگاهی و سلامت کلی ذهن و بدن انجام می شود. دسته دوم مراقبه ها هستند که اهداف آیینی آنها دارند به عنوان مثال، در میان هندوها تمرین مراقبه برای باز کردن چاکراها یا جذب کارمای منفی جهان وجود دارد. برخی از افراد این نوع مراقبه ها را که اهداف تشریفاتی دارند با این عبارت دوست دارند تعمق اشاره کرد و در واقع کلمه به کلمه آن را ترجمه کرد نظارت بر آنها می دانند. بنابراین، همچنین می توان گفت که تفاوت مراقبه و مراقبه در این است که مراقبه با اهداف سالم و مراقبه با اهداف آیینی انجام می شود.

مدیتیشن چیست؟

1

همانطور که در سایت آرامیا و در مقاله مراقبه چیست در aramia.me/blog/مدیتیشن-چیست:

به ساده ترین زبان ممکن، مدیتیشن تمرینی است که در آن می نشینیم، دراز می کشیم یا حتی در جایی می ایستیم، سپس با چشمان بسته یا باز سعی می کنیم روی چیزی تمرکز کنیم ((لحظه فعلی)) با تمام حواس و توجه آن را متمرکز و درک کند. به عنوان مثال، ما روی تنفس و بالا و پایین رفتن شکم خود تمرکز می کنیم، بنابراین ذهن ما نه می تواند ما را به گذشته ببرد و نه نگران آینده. بلکه مربوط به لحظه حال است.

هدف از مدیتیشن چیست؟

همانطور که در بالا ذکر شد، معمولا 2 نوع اصلی مدیتیشن وجود دارد، یکی مراقبه آیینی است که در این مقاله کاری به آن نداریم. اما نوع اصلی آن مدیتیشن ذهن آگاهی است که در آن به دنبال دستیابی به مزایای سلامتی برای بدن و ذهن هستیم.

در واقع، از حدود سال 1940، زمانی که جامعه غربی با مدیتیشن آشنا شد، بیش از 3000 مطالعه در مورد این تمرین انجام شده است. این تحقیق نشان می دهد که مدیتیشن می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت انسان تأثیر بگذارد. این ورزش به ظاهر ساده و کوچک در صورت ادامه، ساختار مغز را تغییر می دهد و در نتیجه تاثیر مثبت زیادی بر سلامت ما می گذارد.

مزایای مدیتیشن چیست؟

1

اگر بخواهیم در مورد فواید و خواص مدیتیشن به صورت کلی صحبت کنیم، باید به موارد زیر اشاره کنیم:

1_ درمان استرس

2_ بهبود سلامت عاطفی

3_ افزایش خودآگاهی

4_ افزایش توجه

5- کاهش اثرات منفی پیری بر حافظه

6_ کمک به مبارزه با اعتیاد

7_ بهبود خواب

8_ کنترل درد!

9_ کاهش فشار خون

10_ مهربانی را زیاد کنید

11_ افزایش توجه

12_ کاهش علائم اختلال پانیک

13_ افزایش غلظت ماده خاکستری مغز

14_ افزایش امواج گاما در مغز

15_ افزایش ظرفیت کاری در شرایط استرس و خستگی!

16_ افزایش قدرت ذهنی، انعطاف پذیری و هوش هیجانی

17_ مدیریت اختلال کمبود توجه یا موارد مشابه

ADHD 18_ توانایی به خاطر سپردن سریع را افزایش می دهد

19_ کاهش چندوظیفه ای!

تمام موارد ذکر شده در بالا به عنوان مزایای مدیتیشن بر اساس منابع علمی مکتوب است و پشت همه این ادعاها قرار دارد چندین مطالعه علمی وجود دارد. اگر نیاز به یافتن پیوندی به تحقیقات علمی در مورد آنها دارید، می توانید به مقاله فواید مدیتیشن که در وب سایت معتبر انگلیسی زبان mayoclinic نوشته شده است بروید.

مدیتیشن چگونه استرس را کاهش می دهد؟!

در زیر به صورت علمی‌تر و البته به زبانی ساده با شما صحبت می‌کنیم تا خیالتان را در مورد تأثیر مدیتیشن بر سلامتی راحت کنید:

یادداشت مهم: احتمالاً می دانید که متأسفانه بسیاری از بیماری های روانی و همچنین بیماری های جسمی منشأ مشترکی دارند. فشار آنها دارند به عنوان مثال مهمترین عامل افسردگی اضطراب مداوم و زیاد است و همچنین بسیاری از دردهای جسمی، التهابات، مشکلات قلبی، فشار خون و … با استرس زیاد افزایش می یابد. با در نظر گرفتن این نکته، متوجه می شویم که مدیتیشن در واقع با کاهش استرس به سلامت بدن و ذهن ما کمک می کند.

1_ کاهش تجربه

1

نشخوار فکری افکاری است که دائماً در سر ما می چرخد ​​و اغلب به آینده یا گذشته مربوط می شود. اگر متوجه شده باشید، این افکار اغلب احساسات ناخوشایندی مانند غم و اندوه یا حتی اضطراب و استرس را در ذهن ما ایجاد می کنند. نکته اینجاست که بسیاری از مطالعات علمی تایید کرده‌اند که مدیتیشن مداوم بر آمیگدال مغز تأثیر می‌گذارد، همان قسمتی که مسئول ایجاد این افکار و تجربیات است و باعث می‌شود مغز در این زمینه فعالیت کمتری داشته باشد و در نتیجه تجربه کمتری دارد. استرس ما را کاهش می دهد، کیفیت زندگی ما را افزایش می دهد و به سلامت روان ما کمک زیادی می کند.

2- کاهش علائم استرس

نکته دیگر این است که مدیتیشن منظم علائم استرس را کاهش می دهد. ببینید، هرکسی وقتی استرس دارد تعدادی علائم را تجربه می کند. به عنوان مثال، تعریق، نبض سریع، حتی تنگی نفس و غیره. نکته این است که انجام مدیتیشن به طور مداوم این کار را انجام می دهد شخصیت ها کاهش ممکن است متوجه نشده باشید، به عبارت دیگر، مدیتیشن به شما کمک می کند علائم کمتری را در زمان استرس تجربه کنید، همان علائمی که تجربه می کنید که استرس شما را افزایش می دهد! به این ترتیب دیگر در یک چرخه مداوم گیر نمی کنید. چرخه ای که از یک طرف استرس افزایش می یابد و شما علائم را تجربه می کنید، از طرف دیگر تجربه علائم ترس شما را افزایش می دهد و باعث استرس بیشتر می شود.

3- کاهش ترشح کورتیزول

کورتیزول با نام هورمون استرس مشخص است همان هورمونی که در زمان استرس در بدن ما ترشح می شود. اکنون تحقیقات تایید کرده اند که مدیتیشن مداوم در نهایت باعث کاهش ترشح این هورمون و در نتیجه کاهش استرس می شود.

4- افزایش هورمون های آرامش بخش

انواع دیگری از تحقیقات وجود دارد که بر تأثیر مدیتیشن بر آرامش تمرکز دارند. این مطالعات تایید می کند که مدیتیشن علاوه بر کاهش هورمون های استرس، ترشح هورمون های آرامش بخش و شادی را افزایش می دهد!

آخرین کلمه؛ تفاوت بین مدیتیشن و مدیتیشن چیست؟

خوب، ما به پایان مقاله رسیدیم. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، به طور کلی تفاوت خاصی بین مدیتیشن و مراقبه وجود ندارد. اما برخی بر این عقیده اند که مراقبه برای سلامتی و مراقبه برای اهداف آیینی انجام می شود. به هر حال اگر به مدیتیشن علاقه دارید اما اطلاعات کافی در مورد آن ندارید، حتما به وب سایت آرامیا یا اپلیکیشن آرامیا سر بزنید که به شما کمک می کند بدون هیچ پیش نیازی به راحتی مراقبه را شروع کنید. امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.