مهمترین خواص گیاهان بهاره مگ ایده آل است


گیاهان بهاری به دلیل ترکیبات و شکل ظاهری از جمله رنگ، بو و طعم دارای ترکیبات ضد سرطان و ضد پیری هستند. این گیاهان به دلیل داشتن ویتامین A از خشکی پوست جلوگیری می کنند و همچنین به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی از تاثیر رادیکال های آزاد در بافت های بدن جلوگیری می کنند.

در اینجا تعدادی از این گیاهان وجود دارد.

کنگر فرنگی

با کمک کنگر می توان دستگاه گوارش را تقویت کرد. کنگر فرنگی یکی از گیاهان دارویی طعم تند و خشکی دارد و به همین دلیل مصرف آن با ماست توصیه می شود. کنگر خاصیت ضد عفونی کنندگی دارد و به کاهش تب کمک می کند.

ریواس

جوشانده ریواس در طب سنتی برای دفع سنگ کیسه صفرا و سنگ کلیه مفید است. و شستن موبای جوشانده باعث تقویت و رویش مو و جلوگیری از ریزش مو می شود، علاوه بر این این گیاه در رفع تیرگی پوست نیز موثر است.

برزا

این گیاه یکی دیگر از گیاهان بهاری است. که در مناطق کوهستانی رشد می کند و در رفع خارش قارچی موثر است. همچنین جوشانده گیاه بورس برای شستن زخم های چرکی و کاهش فشار خون مفید است.

پیچک

این گیاه نیز از دیگر گیاهان بهاری است که دارای برگ های باریک تره مانند است و جوشاندن آن در رفع ترشی معده و تلخی دهان موثر است. همچنین این گیاه در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی موثر است.

یک مورد

این گیاه روده ها را نیز ضد عفونی کرده و برای درمان روماتیسم و ​​بیماری های کبدی مفید است.

بوق

گیاه شن سرد و خشک است و برگ های آن از خونریزی معده جلوگیری می کند. از ریشه شنگ برای دفع سموم سنگین نیز استفاده می شود و برای درمان روماتیسم نیز مفید است.

خاکشیر

تصفیه کننده خون

خاکشیر یکی دیگر از سبزی های کوهی است که انواع زیادی دارد و برگ های آن به دلیل وجود اسیدهای آبی سرشار از ویتامین C، آهن، فسفر و پتاسیم که تصفیه کننده خون، ادرار آور و کاهش دهنده تب است، طعم ترش دارد. ، اشتها آور و صفرابر است.

آلوئه ورا، جذب گازهای سمی

اکثر ما این گیاه را به عنوان گیاهی برای التیام سوختگی و حفظ سلامت پوست می شناسیم و همچنین یکی از بهترین گیاهان برای تصفیه هوای منزل است.

عنبیه

این گیاه یکی از گل های خاص فصل بهار است. به همین دلیل می توان این گل را به عنوان گلدان در منزل کاشت و نگهداری کرد. این گیاه خلاء هوا نامیده می شود زیرا ترکیبات خطرناکی مانند تری کلرواتیلن فرمالدئید را جذب می کند. این گیاه را می توان به راحتی در آپارتمان نگهداری کرد.

بامبو

زادگاه گیاه بامبو چین است. و در کشور ما بسیار رایج شد. این گیاه علاوه بر جنبه تزئینی دارای خواص دارویی نیز می باشد، ساقه آن می تواند دی اکسید کربن و کلروفرم را از هوای اطراف دریافت کند و در نتیجه هوای خانه را تصفیه کند.

یکی دیگر از ویژگی های گیاه بامبو ایجاد رطوبت در خانه است. بنابراین یکی از بهترین مکان ها برای نگهداری اتاق کودک است.

بنفشه، گیاه تب بر

برگ و گل این گیاه حاوی آلکالوئیدی به نام ویولن به همراه مقداری اسید سالیسیلیک و مقداری اسانس و سایر مواد دارویی است.

مزاج آن سرد و گیاهی، ملین، وبا، خلط آور، تب بر و بی خوابی است.

این گیاه به عنوان دم کرده برای درمان سرماخوردگی، ذات الریه، آنفولانزا و تب هایی مانند گلودرد و سرماخوردگی استفاده می شود.

یکی دیگر از خصوصیات گیاهان بهاری فیبر زیاد آنهاست و این گیاهان قند خون را کاهش می دهند.

این گیاهان بهاری از جذب قند غذا جلوگیری می کنند و جذب چربی ها به ویژه کلسترول را در دستگاه گوارش کاهش می دهند.

درمان یبوست

این گیاهان به دلیل داشتن آب زیاد از یبوست جلوگیری می کنند.