حرکات کششی برای افزایش قد


محتوا (نمایش)

کارشناسان توصیه می کنند که نوجوانان روزانه 60 دقیقه یا بیشتر فعالیت بدنی داشته باشند. اکثر آنها باید فعالیت هوازی متوسط ​​تا شدید داشته باشند.

ورزش به عضله سازی و افزایش متابولیسم کمک می کند و تمرینات کششی تاثیر زیادی در رشد قد افراد دارد.

ورزش هایی برای افزایش قد

اگرچه این واقعیت وجود دارد که قد توسط عوامل ژنتیکی تعیین می شود و همچنین تحت تأثیر عوامل فیزیکی مانند رژیم غذایی و ورزش است. بیشتر رشد قد پس از بلوغ متوقف می شود، اما برای برخی از افراد، رشد تا بلوغ به خوبی ادامه می یابد و حتی ممکن است با استفاده از ورزش برای افزایش قد، چند اینچ بعد از این مرحله رشد کنید.

شنا كردن

آیا فرزند شما کوتاهتر از سایر بچه های کلاسش است؟ آیا همیشه در معرض فعالیت هایی هستید که می تواند به رشد کودک شما کمک کند؟ خب شما تنها نیستی. مادرانی هستند که نگران کوتاهی فرزندشان هستند. وقتی از کسی می‌پرسید که چگونه به افزایش قد کمک کنید، یکی از رایج‌ترین پاسخ‌های مادران شنا است. این افراد را به سوال بعدی سوق می دهد، آیا واقعا شنا به افزایش قد کمک می کند؟ در حالی که درست است که ژنتیک در این امر نقش دارد، با افزایش یک برنامه ورزشی منظم، می توان هسته و ماهیچه های بدن را بهبود بخشید و بدن به ترشح هورمون رشد در جریان خون کمک می کند.

تمرینات آویزان کردن

جاذبه روی ستون فقرات و مفاصل ما تأثیر می گذارد و در واقع به آنها فشار می آورد و ما را کوتاه نشان می دهد. بنابراین برای جلوگیری از گرانش چه کاری می توان انجام داد؟ پاسخ این است که با انجام تمرینات آویزان می توانید به مبارزه با اثرات جاذبه بر روی بدن خود کمک کنید و در نتیجه قد خود را افزایش دهید.

ژست کبرا

این تمرین یوگا برای کشش ستون فقرات شما طراحی شده است، این تمرین برای رشد غضروف بین مهره ها مفید است و ارتفاع عمودی شما را افزایش می دهد. کف دست خود را روی زمین بگذارید و خود را به سمت بالا بکشید. حداقل، هر اجرای این حرکت باید بین 5 تا 30 ثانیه طول بکشد.

جابجایی لگن

در حالی که دراز کشیده اید باسن خود را به سمت بالا بکشید. این تمرین باید بین 20 تا 30 ثانیه تکرار شود. این تمرین به شما امکان می دهد انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید.

کشش ستون فقرات به جلو

پاهای خود را باز کنید و با دستان خود به جلو خم شوید.

کشش گربه

دست ها و زانوهای خود را روی زمین قرار دهید در حالی که ستون فقرات خود را در حالتی شیبدار قوس می دهید، سر خود را صاف، شانه ها بالا و آرنج ها را صاف نگه دارید، هر حرکت باید 3-8 ثانیه طول بکشد.

به جلو خم شدن

پاهای خود را ببندید و کف دست خود را روی زمین قرار دهید.

پرش نقطه ای

پاهای خود را ببندید، روی انگشتان پا بایستید و به مدت 2 دقیقه شروع به پریدن کنید.

دست های سر تعظیم

دستان خود را پشت گردن خود قرار دهید و تا حد امکان خم شوید، اما زانوهای خود را خم نکنید. هر حرکت باید بین 4 تا 8 ثانیه طول بکشد.

کشش عمودی ایستاده

برای انجام این تمرین روی انگشتان پا بایستید و خود را به سمت بالا بکشید.

پاها را صاف کنید

دستان خود را پشت گردن خود قرار دهید و پاهای خود را تا حد امکان بالا ببرید. این حرکت باید هر بار 3 تا 5 ثانیه طول بکشد.

دوی سرعت

این تمرینات قطعا به افزایش قد شما کمک می کند. اما کلید موفقیت انجام منظم آنهاست. علاوه بر این، شدت و مدت این تمرینات باید به تدریج افزایش یابد و تمرینات باید با یک رژیم غذایی متعادل برای بهترین نتیجه ترکیب شوند.