چگونه با هزینه کم جوجه یک روزه تولید کنیم؟


پرورش طیور در سال های اخیر منحصراً در اختیار مرغداران و مرغداران بود، اما در دهه اخیر امکان پرورش طیور در قفس های کوچک با تولید دستگاه های خاص وجود داشت. یکی از این وسایل که خارج از انحصار انبوه سازان است، دستگاه جوجه کشی است.

این دستگاه ها امکان پرورش جوجه ها را به راحتی در خانه ها و سالن های کوچک فراهم می کند و اپراتورها می توانند با هزینه ای ناچیز شرایطی را برای پرورش جوجه های کمی فراهم کنند. در این مقاله به نحوه تولید جوجه یکروزه با استفاده از دستگاه جوجه کشی و مدیریت شرایط پرورش خواهیم پرداخت.

اولین قدم خرید دستگاه جوجه کشی است

همانطور که گفته شد در سال های اخیر امکان تولید دستگاه جوجه کشی با ابعاد کوچک وجود دارد و کاربر می تواند دستگاهی با ظرفیت کم خریداری کند.

اولین چیزی که در انتخاب دستگاه جوجه کشی باید به آن توجه کنید ظرفیت دستگاه است. شما باید شرایط را برای مقدار اسپرمی که می توانید دریافت کنید و جوجه های یک روزه را که می توانید پرورش دهید اندازه گیری کنید و سپس اقدام به خرید دستگاه کنید.

به عنوان مثال، اگر میانگین نرخ جوجه کشی شما کمتر از 50 باشد، نیازی به خرید یونیت 250 نخواهید داشت، در چنین مواردی بهترین انتخاب واحدی با ظرفیت 100 یا کمی کمتر یا بیشتر است که به شما این امکان را می دهد. فرصتی برای جوجه کشی مناسب با قیمت مناسب.

ظرفیت در نوع انکوباتورها نیز موثر است. به عنوان مثال، دستگاه هایی که ظرفیت کمتر از 100 تخم بارور شده را دارند، دستگاه جوجه کشی خانگی نامیده می شوند. دستگاه های خانگی بیشتر از محفظه ABS ساخته می شوند که پلیمر خاصی است که به شدت فشرده می شود. این پلیمر بر خلاف پلاستیک نزدیک به دمای بالا آلودگی ایجاد نمی کند و مشکلی برای طیور ایجاد نخواهد کرد.

یکی دیگر از عوامل در انتخاب دستگاه جوجه کشی، سنسورهای مناسب روی دستگاه است. اگر دستگاه جوجه کشی که قصد خرید آن را دارید سنسورهای مناسب و دقیقی نداشته باشد بازده کمی را ارائه می دهد و در نتیجه هزینه زیادی برای شما به همراه خواهد داشت. بنابراین هنگام انتخاب سنسورهای دریچه از حداکثر حساسیت و دقت استفاده کنید.

علاوه بر دستگاه های جوجه کشی خانگی، کاربرانی که قصد جوجه کشی با تعداد کمی تخم بارور شده را دارند، امکان استفاده از دستگاه های نیمه صنعتی را نیز خواهند داشت. به عنوان مثال دستگاه های جوجه کشی با ظرفیت 126 یا 168 نیز برای مصارف خانگی مناسب هستند. این دستگاه ها دارای کنترلر پیشرفته تری هستند و بهترین گزینه برای جوجه کشی از تخم پرندگان بومی هستند.

اگر برای اولین بار است که هچر می کنید و قصد ندارید هزینه زیادی برای دستگاه کنید، می توانید یک هچر ارزان قیمت بخرید و با آزمون و خطا تجربه خود را بهبود بخشید و سپس دستگاه حرفه ای تر و بهتری را خریداری کنید.

یک دستگاه ستتر و متنفر بخرید

یکی از مهم ترین عوامل در خرید و استفاده از دستگاه جوجه کشی توجه به دوره جوجه کشی و جوجه کشی است. دوره جوجه کشی دوره کمون اولیه است که در آن اسپرم در داخل تخمک بارور شده رشد می کند. دوره بعدی که 3 روز آخر جوجه کشی است، دوره خروج جوجه از تخم بارور شده است که به آن جوجه کشی می گویند.

اگر قصد جوجه کشی یکباره طیور را دارید، مثلاً 20 تخم بارور شده را در یک مرحله در دستگاه قرار می دهید و تا پایان دوره جوجه کشی، تخم مرغ را در دستگاه قرار نمی دهید، در این صورت خرید دستگاه جوجه کشی برای شما کافی است. ، زیرا شما تخم های بارور شده را با هم در اتاق جوجه کشی منتقل خواهید کرد. اما اگر قصد دارید در روزهای مختلف تخم های بارور شده جدید را به دستگاه اضافه کنید، در این صورت دو انتخاب پیشرو خواهید داشت، یا باید یک دستگاه جداگانه برای دوره جوجه کشی خریداری کنید یا همزمان یک دستگاه هچر جوجه کشی خریداری کنید. گزینه دوم از نظر هزینه های اولیه بسیار مقرون به صرفه است. در دستگاه های جوجه کشی همزمان هچرها، طبقات پایینی برای هچرها و طبقات بالایی برای انکوباتورها در نظر گرفته شده است. به این ترتیب می توانید به طور مداوم تخم مرغ را به انکوباتور اضافه کنید.

خرید اسپرم مناسب

مرحله دوم خرید تخمک های بارور شده است. توصیه می شود قبل از خرید و آزمایش دستگاه جوجه کشی از خرید تخمک بارور خودداری شود زیرا در این صورت به دلیل عدم آشنایی با دستگاه جوجه کشی احتمال آسیب دیدن کاربران وجود خواهد داشت و یا شاید دستگاه با تاخیر به دستش برسد و …. .

بهترین راه برای خرید اسپرم، خرید مستقیم از تولید کننده است. سازنده باید در شهر شما یا شهرهای اطراف باشد. خرید تخمک از شهرهای دور توصیه نمی شود، زیرا در این حالت احتمال آسیب رسیدن به تخم بارور شده در طی مسافت سفر بسیار زیاد است.

اگر قصد جوجه کشی از طیور زینتی اهلی را دارید، بهتر است حضوری به محل پرورش مراجعه کنید. پس از بازدید، عوامل زیر را به دقت در نظر بگیرید:

– تغذیه مناسب: اولین نکته تغذیه مناسب تخمک های بارور شده است. برای تغذیه مناسب باید از خوراک مخصوص طیور مولد استفاده کرد. اگر طیور از جیره های غذایی مختلف مانند زباله، سبزی، نان و … استفاده کنند، در تولید اسپرم باکیفیت نقاط ضعف زیادی خواهند داشت و در نتیجه مرغ ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

– بهداشت محیط: به سلامت محیط نگهداری و زباله های روی زمین توجه کنید. در صورت وجود بستر تغییر شکل یافته و نامناسب یا خون مخلوط با بستر، از خرید تخمک های بارور شده از این مجموعه خودداری کنید.

– نسبت نر به ماده: یکی از مهمترین عوامل در تولید تخمک های بارور مناسب، حفظ نسبت نر به ماده است. مشاهده می شود که برخی از پرورش دهندگان از یک خروس برای 12 جوجه استفاده می کنند. در چنین مواردی بدیهی است که اسپرم تولید شده ضعیف بوده و تنها کسری از آنها کیفیت خوبی خواهند داشت.

آخرین کلمه

در این مقاله به دو قسمت اصلی جوجه کشی اشاره کرده ایم. انتخاب و خرید دستگاه جوجه کشی و انتخاب و خرید تخمک های بارور شده. بعد از آن نکته مهم آماده سازی محل قرار دادن دستگاه جوجه کشی و همچنین افزایش تجربه جوجه کشی خود است، باید شکست های مختلفی را تجربه کنید تا تجربه کافی برای این کار به دست آورید.

اگر قصد جوجه ریزی برای تولید جوجه یکروزه دارید حتما شرایط مناسبی را برای پرورش جوجه یکروزه حتی چند روزه فراهم کنید تا برای پرورش آنها دچار مشکل نشوید.

سلب مسئولیت: ایده آل مگ فقط این متن تبلیغاتی را نمایش می دهد و تیم تحریریه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

امتیاز شما برای این پست